• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Riley

Panerai
Inte förvånad att Metcalf föll, många varningsflaggor.
Men ändå nöjd att vi plockade honom med ett sånt sent pick.
Att han är en dålig route-runner gör inte så mycket eftersom Wilson improviserar hälften av spelen när han springer för sitt liv :D
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Inte förvånad att Metcalf föll, många varningsflaggor.
Men ändå nöjd att vi plockade honom med ett sånt sent pick.
Att han är en dålig route-runner gör inte så mycket eftersom Wilson improviserar hälften av spelen när han springer för sitt liv :D
Ni behöver någon som stretchar planen. Routs springer Dangerruss själv :D
 

Riley

Panerai
Ni behöver någon som stretchar planen. Routs springer Dangerruss själv :D
Sant!
Men han känns verkligen som en flip eller flopp spelare, inget mellanting.
Om två år är han antingen en topp tio receiver (nu pratar jag produktion, inte skillset) eller så är han trejdad till Patriots för en sjunde runda.
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
Sant!
Men han känns verkligen som en flip eller flopp spelare, inget mellanting.
Om två år är han antingen en topp tio receiver (nu pratar jag produktion, inte skillset) eller så är han trejdad till Patriots för en sjunde runda.
Precis så ser jag det också. Men jag tror att han kommer att kunna producera mängder av stora spel. Inte lika flärdfull men samma typ som OBJ, därför trodde jag att vi skulle ta honom om han var kvar som #32.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Man älskar ju sitt lag men ibland måste man ge Internet en del cred... :D
Screenshot_20190427-235331.jpg
Screenshot_20190427-235201.jpg
Screenshot_20190427-234834.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Har vi några ”NFL-Podden” lyssnare här och som kanske ska åka med på en av resorna? Själv så ska jag hänga på Chicago resan :D
 

Riley

Panerai
Har vi några ”NFL-Podden” lyssnare här och som kanske ska åka med på en av resorna? Själv så ska jag hänga på Chicago resan :D
Riktigt schyssta paket man satt ihop den här gången!
Har en jobbarkompis som är Bears-fan så vi har snackat om den resan.
Inget bokat än dock.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Riktigt schyssta paket man satt ihop den här gången!
Har en jobbarkompis som är Bears-fan så vi har snackat om den resan.
Inget bokat än dock.
Chicago resan är verkligen helt sinnes att det inte riktigt går att förklara. Bara att få gå på Lambeau e stort i sig sen att man får en av dom absolut största rival/hat mötet i NFLs historia gör saken inte sämre!
Är själv ett Eagles fan och måste erkänna att det känns som en mindre bonus att det just råkar va dom som ska spela mot GB.
Boka och åka säger ja bara! :D
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har vi några ”NFL-Podden” lyssnare här och som kanske ska åka med på en av resorna? Själv så ska jag hänga på Chicago resan :D

Riktigt schyssta paket man satt ihop den här gången!
Har en jobbarkompis som är Bears-fan så vi har snackat om den resan.
Inget bokat än dock.

Chicago resan är verkligen helt sinnes att det inte riktigt går att förklara. Bara att få gå på Lambeau e stort i sig sen att man får en av dom absolut största rival/hat mötet i NFLs historia gör saken inte sämre!
Är själv ett Eagles fan och måste erkänna att det känns som en mindre bonus att det just råkar va dom som ska spela mot GB.
Boka och åka säger ja bara! :D
Lyssnar inte på den podden men resorna lät intressanta - var kan man få mer info? :)
 

Riley

Panerai
Chicago resan är verkligen helt sinnes att det inte riktigt går att förklara. Bara att få gå på Lambeau e stort i sig sen att man får en av dom absolut största rival/hat mötet i NFLs historia gör saken inte sämre!
Är själv ett Eagles fan och måste erkänna att det känns som en mindre bonus att det just råkar va dom som ska spela mot GB.
Boka och åka säger ja bara! :D
Att beta av både Lambeau och Soldier field på samma resa är stort!
Måste ta tag i det här nu känner jag.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Kan utveckla mitt svar lite och säga att jag tror och hoppas på att det blir av.
Hänger dels på kollegan som är Bears-fan och dels att vi bägge kommer loss från jobbet.
Sen tror jag resan kan säljas slut rätt fort för det är ett riktigt schysst upplägg, hoppas bara inte att det blir det som pajar för min del.
Håller tummarna för dig då!
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Haha - nej, de är så mycket sämre än de amerikanska ;)

Tack!

På tal om NFL poddar - jag har lyssnat på hur många som helst de senaste 10 åren och vissa kommer och går men idag lyssnar jag bara på:

1. Around the NFL (Nyheter)
2. ESPN NFL Live (Nyheter)
3. The 49ers Insider Podcast (Niners)
4. The Rich Eisen Podcast (Random)

Är det någon som har några andra tips på riktigt bra NFL poddar, för det finns ju så många idag?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
På tal om NFL poddar - jag har lyssnat på hur många som helst de senaste 10 åren och vissa kommer och går men idag lyssnar jag bara på:

1. Around the NFL (Nyheter)
2. ESPN NFL Live (Nyheter)
3. The 49ers Insider Podcast (Niners)
4. The Rich Eisen Podcast (Random)

Är det någon som har några andra tips på riktigt bra NFL poddar, för det finns ju så många idag?
Faktiskt inte. Jag tycker att de flesta är ganska risiga, om man jämför med de svenska fotbollspoddar jag oftast lyssnar på annars. Själv kör jag bara Giants-podcasten "Talk is cheap"
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Faktiskt inte. Jag tycker att de flesta är ganska risiga, om man jämför med de svenska fotbollspoddar jag oftast lyssnar på annars. Själv kör jag bara Giants-podcasten "Talk is cheap"

Vilka svenska lyssnar du på? Jag har aldrig riktigt gett det en chans för att jag varit lite dumt ignorant kanske och förutsatt att amerikaner är bäst på amerikansk fotboll. Men det betyder ju inte att innehållet behöver vara bristfälligt på svenska.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vilka svenska lyssnar du på? Jag har aldrig riktigt gett det en chans för att jag varit lite dumt ignorant kanske och förutsatt att amerikaner är bäst på amerikansk fotboll. Men det betyder ju inte att innehållet behöver vara bristfälligt på svenska.
Inga svenska angående amerikansk fotboll, det var lite otydligt av mig: de svenska jag lyssnar på handlar om fotboll med rund boll ;)
 

Riley

Panerai
På tal om NFL poddar - jag har lyssnat på hur många som helst de senaste 10 åren och vissa kommer och går men idag lyssnar jag bara på:

1. Around the NFL (Nyheter)
2. ESPN NFL Live (Nyheter)
3. The 49ers Insider Podcast (Niners)
4. The Rich Eisen Podcast (Random)

Är det någon som har några andra tips på riktigt bra NFL poddar, för det finns ju så många idag?
Egentligen bara två jag lyssnar på regelbundet.
Around the NFL och svenska NFL-Podden.
NFL-Podden har rätt skönt tugg för att vara en svensk fan-podd.
Rätt långa avsnitt som såklart innehåller svackor men definitivt hörvärd.

Är jag riktigt törstig så blir det även några av avsnitt med Dave Dameshek.
 
Topp