• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Historiens lägsta score och en äkta defence match. Ändå vinner en offensiv spelare MVP :banghead:
Solklart ju...."The diminutive receiver finished with a game-high 10 catches for 141 yards. Always in the right place in the right time, eight of Edelman's receptions led to first-down pick-ups."

Nån måste väl få priset?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
En defensiv spelare kommer aldrig att vinna MVP, om han inte skulle lyckas med 2000 sacks eller interceptions. Så sjukt förutsägbart... :(
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Försöker förstå hur mitt Giants tänker med OBJ ska bli intressant att se vad dom har i kikaren.
Jag är helt med dig. Är också Giants-fan och just nu har jag svårt att förstå. Kommer man att gå efter Haskins på #6? Tänker man köra med Eli och drafta Metcalf som ersättare för OBJ? Dyrt på #6 och han lär inte vara kvar på #17. Tänker man trejda tredjepicket man fick mot Rosen och sen gå för Metcalf på #6 och en defense-talang på #17? Fler frågor än svar just nu...
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Jag är helt med dig. Är också Giants-fan och just nu har jag svårt att förstå. Kommer man att gå efter Haskins på #6? Tänker man köra med Eli och drafta Metcalf som ersättare för OBJ? Dyrt på #6 och han lär inte vara kvar på #17. Tänker man trejda tredjepicket man fick mot Rosen och sen gå för Metcalf på #6 och en defense-talang på #17? Fler frågor än svar just nu...
Sjukaste bomben!
Men skulle jag styra Giants skulle jag drafta Haskins högt försöka drafta TJ Hockenson eller Fant och strunta i en WR vid draften iår då nästa års WR draftklass ser sjukt bra ut. Bästa vore om dom signa en halv bra på FA istället.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Sjukaste bomben!
Men skulle jag styra Giants skulle jag drafta Haskins högt försöka drafta TJ Hockenson eller Fant och strunta i en WR vid draften iår då nästa års WR draftklass ser sjukt bra ut. Bästa vore om dom signa en halv bra på FA istället.
Är nog enig med dig. OM det inte är så att Metcalf är kvar på #17. Kanske läge att signa Dez billigt?
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Är nog enig med dig. OM det inte är så att Metcalf är kvar på #17. Kanske läge att signa Dez billigt?
Ja tyvärr tror jag inte på att går så långt ner, men ni kommer förmodligen hata mig för att ja säger så här men Hade tagit Hockenson lr Fant oavsett då det ser ganska mörkt ut i TE draft fronten den närmsta tiden. Hockenson och Fant är otroligt bra och kan bli hur bra som helst och sen en dez på det.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Ja tyvärr tror jag inte på att går så långt ner, men ni kommer förmodligen hata mig för att ja säger så här men Hade tagit Hockenson lr Fant oavsett då det ser ganska mörkt ut i TE draft fronten den närmsta tiden. Hockenson och Fant är otroligt bra och kan bli hur bra som helst och sen en dez på det.
Plocka en TE när vi har Engram? Vansinne. Sån lyx har vi inte.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Plocka en TE när vi har Engram? Vansinne. Sån lyx har vi inte.
Han har inte riktigt levt upp till förväntningarna, men det skadar inte att ha eagles tog in Ertz när dom hade Celek och nu tog dom inte Goedert. Två TE är inte dumt att ha och sen lite Playaction offence på det. ;)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Han har inte riktigt levt upp till förväntningarna, men det skadar inte att ha eagles tog in Ertz när dom hade Celek och nu tog dom inte Goedert. Två TE är inte dumt att ha och sen lite Playaction offence på det. ;)
Givetvis men om du tänker på att vi helt saknar folk på vissa positioner så kanske två TE inte är det vi ska satsa på. Sen håller jag inte med dig ang Engram: hans rookiesäsong var ytterst lovande och att han inte var så produktiv förra säsongen handlade ju enbart om att Eli konsekvent antingen lämnade över eller dumpade bollen hos Saquon.
 

Ekberget

Cartier
Som Jets-supporter blir jag ju lite glad av det här, men lär väl få käka upp det när vi möts. Jets har ju lite lagbygge på gång med bra drafts senaste åren och lite kul signs nu. Saknas några viktiga kuggar än men vi har ju bra position i draften att förhandla med. Ska bli spännande!
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Givetvis men om du tänker på att vi helt saknar folk på vissa positioner så kanske två TE inte är det vi ska satsa på. Sen håller jag inte med dig ang Engram: hans rookiesäsong var ytterst lovande och att han inte var så produktiv förra säsongen handlade ju enbart om att Eli konsekvent antingen lämnade över eller dumpade bollen hos Saquon.
Nu vart det en överbetalda Tate istället då ;)
37milj 22milj garant.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Allt för att Eli ska slippa kasta långt...
Tror inte de blir Eli i år dock. Tror de helt ärligt kan bli killen dom ville ha redan förra året ;) *Host* Rosen *Host* går snack om att Arizona kan nöja sig med en 3a plus något under där. Vilket skulle bli en sjuk steal!
Blire så e dom fan riktiga vinnare!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tror inte de blir Eli i år dock. Tror de helt ärligt kan bli killen dom ville ha redan förra året ;) *Host* Rosen *Host* går snack om att Arizona kan nöja sig med en 3a plus något under där. Vilket skulle bli en sjuk steal!
Blire så e dom fan riktiga vinnare!
Det bästa vore att trejda Rosen mot ett tredje- och fjärdepick. Eftersom Cardinals är så sugna på Murray kan det bli så. Då kan vi trejda ner från #6 och få något ännu mer spännande, alt använda #6 och #17 till att fylla på defense.

Detta pratas det dock för lite om och därför har jag svårt att se att det blir så. Jag tror att vi byter #6 & #17 mot #2 eller #3 och säkrar Haskins. Inte vad jag vill, utan tror.
 

Riley

Panerai
Sorry @galácticon det blir ingen Wilson ;)
Med tanke på vilken galen off-season vi har trodde jag nästan det skulle bli en blockbuster-trade.
Screenshot_20190416-164558.png
 

Riley

Panerai
Hehe! Russel e grym men så länge dom inte fixar den där o-linjen ;)
Haha sant! Men Giants hade inte varit någon större uppgradering för honom på den punkten ;)
Seahawks har skärpt upp sig lite där senaste året.
Inte som för två år sen när Russell ledde interna rushing statistiken, inte från designade springspel utan för att han sprang för sitt liv :D
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Sorry @galácticon det blir ingen Wilson ;)
Med tanke på vilken galen off-season vi har trodde jag nästan det skulle bli en blockbuster-trade.
Screenshot_20190416-164558.png
Såg det där och blev lite ledsen. Tror att DangerRuss överlever med en halvknackig O-line när det sitter $65M på banken redan innan säsongen startat.

Vårt hopp nu? Att vi trejdar Rosen. Vad jag tror? Att vi plockar typ Lock eller Jones med vårt 17:e pick. Pick #6 lär gå till en safety eller en edge rusher. 2020 blir året vi vinner mer än vi förlorar och 2021 går vi till playoffs. Fy fan vad mörkt.
 

Riley

Panerai
Såg det där och blev lite ledsen. Tror att DangerRuss överlever med en halvknackig O-line när det sitter $65M på banken redan innan säsongen startat.

Vårt hopp nu? Att vi trejdar Rosen. Vad jag tror? Att vi plockar typ Lock eller Jones med vårt 17:e pick. Pick #6 lär gå till en safety eller en edge rusher. 2020 blir året vi vinner mer än vi förlorar och 2021 går vi till playoffs. Fy fan vad mörkt.
Får se om draften blir lika galen som offseason varit.
Potentialen finns ju iaf!
 

Riley

Panerai
Nja med så mycket kvalitet på D lär det inte bli någon huggsexa. Det som kan bli spännande är om Cards bestämmer sig för att behålla Rosen och skippa Murray, då jäklar kommer det att ringas samtal.
QB-situationen som gör att draften kan bli underhållande.
Raiders sitter ju med en drös picks och frågan är om Gruden är så kär i Carr.
Seahawks kommer shoppa Frank Clark för att få pics men känns som helt fel år i draften för det.
Samtidigt är en duktig edge alltid intressant för andra lag.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
QB-situationen som gör att draften kan bli underhållande.
Raiders sitter ju med en drös picks och frågan är om Gruden är så kär i Carr.
Seahawks kommer shoppa Frank Clark för att få pics men känns som helt fel år i draften för det.
Samtidigt är en duktig edge alltid intressant för andra lag.
Jag tror inte att Gruden är helt såld på Carr men jag tror att hans och ABs band gör att han får en säsong till på sig. Nästa års draft innehåller dessutom en minst lika intressant QB-klass. Är hyfsat säker på att förstarundan kommer att domineras av D-spelare.
 

Higgis

Omega
Jaha Daniel Jones var ju inte med i min topp 10 av spelare som nr6 (inri ens första dagen) men hoppas att framtiden visar att jag hade fel :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jaha Daniel Jones var ju inte med i min topp 10 av spelare som nr6 (inri ens första dagen) men hoppas att framtiden visar att jag hade fel :)
Antar att du också är Giants-fan? Jag är inte supersåld på vår draft men det kanske är dags att sluta vara sexiga och börja producera. Vad tror du om nästa? Jag tror D men hoppas WR, det är några intressanta kvar :)
 
Topp