• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Känns som fantasy växer jäkligt fort i Sverige!
NFL-poddens sex stycken 12-pers ligor fylldes på 30 minuter jämfört med typ en vecka ifjol

Jag kör min första IDP-fantasyliga i år. Någon med tips på hur man ska drafta?
12 pers i ligan. Lineupen är ganska standard på offense, och en dl, lb och db på defense. Streamar man defensespelarna baserat på matchups eller ska man försöka plocka ex. A. Donald tidigt?

Jag kör min första IDP-fantasyliga i år. Någon med tips på hur man ska drafta?
12 pers i ligan. Lineupen är ganska standard på offense, och en dl, lb och db på defense. Streamar man defensespelarna baserat på matchups eller ska man försöka plocka ex. A. Donald tidigt?
Körde IDP förra året, älskar bra defense men för fantasy känns det meningslöst.
Flest poäng får MLB som är inne och stoppar varje run typ.
Gissar att ni kör typ 3 IDP? (DL, LB, DB)
Finns så många att välja på då så jag hade väntat.

Edit: Läste snabbt, såg nu att du skrev att det var den uppställningen.

Edit 2(😂): Kolla förra årets poäng och plocka IDP efter spelare som du tror kommer ha samma produktion.
Slösa inte bänk på extra IDP-spelare.

Senast ändrad:
Körde IDP förra året, älskar bra defense men för fantasy känns det meningslöst.
Flest poäng får MLB som är inne och stoppar varje run typ.
Gissar att ni kör typ 3 IDP? (DL, LB, DB)
Finns så många att välja på då så jag hade väntat.

Edit: Läste snabbt, såg nu att du skrev att det var den uppställningen.

Edit 2(😂): Kolla förra årets poäng och plocka IDP efter spelare som du tror kommer ha samma produktion.
Slösa inte bänk på extra IDP-spelare.
Tack för tipsen 😊
Ja det känns som att idp blir lite mer slumpartat. Men det ska bli kul att testa!

Känns i vilket fall otroligt skönt att säsongen snart drar igång igen. NFC West som jag följer noga (pga seahawks-fan) har nog aldrig sett så jämnt ut på pappret som det gör i år. Kommer bli bra matcher :)

giphy.gif

😥

Säsongens andra (eller ja, tredje om man räknar Dynasty) draft och det förvånar mig lika mycket varje gång hur stressad man blir och hur mycket muskelminnet får bestämma 😂 Men nu ser vi fram emot en ny säsong!

Försökte i sista sekunden köpa Game Pass men får det inte att fungera... Kommer så alla uppgifter är ifyllda men kommer inte vidare. Någon som vet vad som är felet? Det verkar som jag kan köpa Game Pass International via mobilappen men är ju 600kr dyrare.

Försökte i sista sekunden köpa Game Pass men får det inte att fungera... Kommer så alla uppgifter är ifyllda men kommer inte vidare. Någon som vet vad som är felet? Det verkar som jag kan köpa Game Pass International via mobilappen men är ju 600kr dyrare.
Jag lyckades inte betala min automatiska förnyelse med kort, troligtvis pga 3d-Secute/tvåvägsauktoriseringen som gäller i Europa, och lyckades inte få hjälp av min bank. Slutade med PayPal och då funderade det smärtfritt.

600 kr dyrare i mobilappen? Aldrig hört.
Kör du VPN på ena enheten?
Jag lyckades inte betala min automatiska förnyelse med kort, troligtvis pga 3d-Secute/tvåvägsauktoriseringen som gäller i Europa, och lyckades inte få hjälp av min bank. Slutade med PayPal och då funderade det smärtfritt.
Samma problem, Handelsbanken.
Sambon fick betala via SEB.

600 kr dyrare i mobilappen? Aldrig hört.
Kör du VPN på ena enheten?

Samma problem, Handelsbanken.
Sambon fick betala via SEB.
Kollade man i Game Pass-appen i iPhone kostade hela paketet typ 2900kr. Inget VPN eller något sådant. Vet inte om det är för att Apple ska ha betalt…
Följde @Dronten råd och betalade via paypal. Fungerade utan problem.
Älskar att ha sammanfattning på 40min i bakgrunden på måndagen.

Kollade man i Game Pass-appen i iPhone kostade hela paketet typ 2900kr. Inget VPN eller något sådant. Vet inte om det är för att Apple ska ha betalt…
Följde @Dronten råd och betalade via paypal. Fungerade utan problem.
Älskar att ha sammanfattning på 40min i bakgrunden på måndagen.
Saftigt påslag om det nu var Apple 😄

Annars rätt vanligt att VPNa mot annat land för att få det billigare (skumt att NFL inte täppt igen denna lucka på nåt vis).

Äh, dags att aktivera sig, skärp mig!
Vad tycker du hittills @Notorious Niklas ?
Är själv mest besviken på pass rushen som jag trodde skulle vara mer dominant men kommer förhoppningsvis lossna.
Kul att se Grant Delpit på banan förra veckan, grabben kommer bli stor om han håller sig skadefri ✌

Som jag ser fram emot nästa års förstapick. För ja, så dåliga är vi. Men samtidigt, vad spelar det för roll? Vårt förstapick i år har producerat -2 yards...

Som jag ser fram emot nästa års förstapick. För ja, så dåliga är vi. Men samtidigt, vad spelar det för roll? Vårt förstapick i år har producerat -2 yards...
...men men, Saquon då?
Skämt åsido, det ser vingligt ut för er, vet inte riktigt varför det inte går att spela ihop gänget? Inte så dåliga namn på pappret ändå kan jag tycka 🤔

Äh, dags att aktivera sig, skärp mig!
Vad tycker du hittills @Notorious Niklas ?
Är själv mest besviken på pass rushen som jag trodde skulle vara mer dominant men kommer förhoppningsvis lossna.
Kul att se Grant Delpit på banan förra veckan, grabben kommer bli stor om han håller sig skadefri ✌
Jäkligt imponerad över Chiefs-matchen, så jäkla tråkigt att man slarvar bort det till slut. Tycker Clowney sett bättre ut än vad jag förväntat mig faktiskt men tycker inte Myles varit sig lik alls sedan Covid, inte hittills i år heller. Hoppas det kan lossna snart! Hoppas OBJ är tillbaka snart med Juice borta, hoppas han också snart är tillbaka, blir tufft utan de två, lätt att stoppa vårt springspel då. Ikväll borde vi vinna dock, annars blir jag riktigt besviken.

• Like
Reactions: v0n
Jäkligt imponerad över Chiefs-matchen, så jäkla tråkigt att man slarvar bort det till slut. Tycker Clowney sett bättre ut än vad jag förväntat mig faktiskt men tycker inte Myles varit sig lik alls sedan Covid, inte hittills i år heller. Hoppas det kan lossna snart! Hoppas OBJ är tillbaka snart med Juice borta, hoppas han också snart är tillbaka, blir tufft utan de två, lätt att stoppa vårt springspel då. Ikväll borde vi vinna dock, annars blir jag riktigt besviken.
Håller med i analysen.
Även om OBJ är med ikväll så vetefåglarna hur stor impact han kommer ha efter så lång frånvaro? Gillar den nya speedkulan Schwartz men är såklart inte mogen för WR 1/2/3. Higgins är grym men är sååå långsam.

Björnar ner ikväll, inget annat som gäller! 👊

...men men, Saquon då?
Skämt åsido, det ser vingligt ut för er, vet inte riktigt varför det inte går att spela ihop gänget? Inte så dåliga namn på pappret ändå kan jag tycka 🤔
Vi måste krascha och sen börja om på riktigt. Nu jobbar med halvmesyrer och det funkar inte. Saquon är inte igång, vi har en QB som inte kommer att lyfta, en O-line som svajar och ett secondary som blandar och ger.

• Like
Vi måste krascha och sen börja om på riktigt. Nu jobbar med halvmesyrer och det funkar inte. Saquon är inte igång, vi har en QB som inte kommer att lyfta, en O-line som svajar och ett secondary som blandar och ger.
Mjo, ibland är det den brutala lösningen som måste till. Många starka (och konservativa?) viljor på huvudkontoret som förmodligen måste få en spark i arslet först.
Du vet ju hur det alltid sett ut i Cleveland, lyckas man där borde alla lag kunna göra likadant...fast det tar tid förstås.

Oooh special game coming up - Da Boys vs Eagles

Hoppas mina kofösare fortsätter som de börjat i år, att loosa mot TB x2 är inget att säga om, men skönt att det följdes upp med en vinst, nu tar vi nästa :nailbiting:
Mvh
Ola G

• Like
Håller med i analysen.
Även om OBJ är med ikväll så vetefåglarna hur stor impact han kommer ha efter så lång frånvaro? Gillar den nya speedkulan Schwartz men är såklart inte mogen för WR 1/2/3. Higgins är grym men är sååå långsam.

Björnar ner ikväll, inget annat som gäller! 👊
Sjukt. Där kom den! Aldrig sett vår D så bra någonsin. OBJ sen också, magiskt!

• Love
Tillbaka
Topp