• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Men det var bra nerv i flera matcher igår, fantastisk underhållning!

Att turlaget #1 Steelers på något vis lyckas trassla sig vidare är för mig en gåta (Colts, vafan!) men inte så förvånande.
Klen tröst för Brownies men en dubbel W mot divisionsettan och trea i AFC North är bättre en sist, eller vad säger du @Notorious Niklas? 🙂

På tal om turlag, noterbart att Bucs räkmackasäsong fortsätter i samma anda och åker på almighty Eagles i första rundan 🙄

Men det var bra nerv i flera matcher igår, fantastisk underhållning!

Att turlaget #1 Steelers på något vis lyckas trassla sig vidare är för mig en gåta (Colts, vafan!) men inte så förvånande.
Klen tröst för Brownies men en dubbel W mot divisionsettan och trea i AFC North är bättre en sist, eller vad säger du @Notorious Niklas? 🙂
Känns ändå som att Ravens haft mycket mer flyt än Steelers i år (fram till Lamar blev skadad) men ja, kalsongbyte på polaren när det ser ut att bli en tie mellan LAC och LVR 😅 Steelers är så jäkla kassa, i mitt tycke. Har absolut inget i ett slutspel att göra, inte vi heller dock…

Som helhet är jag besviken över säsongen, ett hårt schedule men sättet vi förlorar och spelet i många av matcherna är bara så jäkla dåligt. Skärpning till nästa säsong!

• Like
Reactions: v0n
Känns ändå som att Ravens haft mycket mer flyt än Steelers i år (fram till Lamar blev skadad) men ja, kalsongbyte på polaren när det ser ut att bli en tie mellan LAC och LVR 😅 Steelers är så jäkla kassa, i mitt tycke. Har absolut inget i ett slutspel att göra, inte vi heller dock…

Som helhet är jag besviken över säsongen, ett hårt schedule men sättet vi förlorar och spelet i många av matcherna är bara så jäkla dåligt. Skärpning till nästa säsong!
Kan inte riktigt släppa att steelers går vidare med obefintlig offensiv, TJ Watt och bonnröta i ALLA lägen men det verkar vara ett vinnande koncept 😆

Du har rätt, jag är inte bitter så sett och tycker inte heller vi förtjänar bättre.
Nästa säsong utan trassel, enklare schema och åtminstone en elit WR så blir det andra bullar 👊🏼

Hur Colts, Chargers och Ravens alla tre droppar bollen och skickar Steelers till slutspel är för mig en gåta haha. Ok, Ravens - Steelers är alltid en tight match och utan Jackson var väl en Steelersvinst att vänta. LVR-LAC var en fantastiskt underhållande match och Vegas förtjänade väl att vinna (även om typ 6 raka conversion på 4th down av LAC eller vad det nu var är sjukt imponerande). Men vaf*an sysslar Colts med? 😂

Titans gick ju bra förra året och tuffar ju på i år igen och det utan han med bajskorv håret,.
Jag är inte så insatt men QBn Tannerhill eller vad han heter verkar vass, och dom har ju rätt snyggt matchställ

Jag kan verkligen inte förstå att vi har Judge kvar på lönelistan. Innan säsongen stod han och pratade om hur viktigt det är att Giants ska vara allt det Giants är och att det är fansens lag. Han har spenderat hela säsongen med att visa den totala motsatsen. Skrämmande.

Samtidigt sparkar Dolphins Flores. Världen är upp och ner.

Screenshot_20220111-234453.jpg

Boom!
Får vi in några vettiga ersättare och gör en bra draft kan vi nog nå slutspel nästa säsong. Några bra signeringar under free agency hade ju inte suttit fel heller.
Kan vi locka till oss Flores och Gesicki? 😉
Oavsett känns det ju skönt att man äntligen agerar i alla fall.
Verkligen. In med en vettig HC, plocka två riktigt bra till O-line i draften och göra några fina drag i free agency så är vi på gång. Och tänk om vi hade kunnat locka över en sexig QB? 😍

Men först, Gettleman out och något bra in.

Verkligen. In med en vettig HC, plocka två riktigt bra till O-line i draften och göra några fina drag i free agency så är vi på gång. Och tänk om vi hade kunnat locka över en sexig QB? 😍

Men först, Gettleman out och något bra in.
Sexig QB alltså...Cam? 👀

Seriöst, lycka till med nybygget grappar, det var inte helt oväntat att en omstuvning var tvunget.

Älskar Cam men han tar oss knappast in i framtiden. Tänk dig om hr Wilson vill röra på sig... 😍 Man kan alltid få drömma.
Vet inte om jag tycker Russell är drömmen direkt men han är ju helt klart bättre än vad vi har idag 🤷 Är väl bara Winston och Bridgewater som är QB FA av någon sånär kaliber så ska vi ha en ny QB så får det väl bli via trade

• Like
Vet inte om jag tycker Russell är drömmen direkt men han är ju helt klart bättre än vad vi har idag 🤷 Är väl bara Winston och Bridgewater som är QB FA av någon sånär kaliber så ska vi ha en ny QB så får det väl bli via trade
I år var Russ högst medioker men tippar på handskadan ställde till det rejält. Han har sagt att vill stanna i Seattle men tja, konstigare saker har hänt.
Hyfsat tunn draftklass på QBs också i år va? Har ingen större koll på collegefootball längre men hörde någon nämna det.

I år var Russ högst medioker men tippar på handskadan ställde till det rejält. Han har sagt att vill stanna i Seattle men tja, konstigare saker har hänt.
Hyfsat tunn draftklass på QBs också i år va? Har ingen större koll på collegefootball längre men hörde någon nämna det.
Japp, tror bara 1 anses bra nog att gå Top 10

• Like

Med Danny Dimes som QB1 och inget draftprospect att tala om tar jag gärna Russ.

• Like
Tar Wilson över Jones alla dagar i veckan men får jag välja vilken QB som helst via trade så är det en hel del som kommer före honom. Han är inte ’drömmen’ i min mening
Där håller jag med dig i teorin men för mig behöver "drömmen" vara hyfsat realistisk ändå. Ser inte att någon annan gläntat så mycket på dörren att vi skulle vara ett alternativ?

Där håller jag med dig i teorin men för mig behöver "drömmen" vara hyfsat realistisk ändå. Ser inte att någon annan gläntat så mycket på dörren att vi skulle vara ett alternativ?
Tycker inte Wilson gläntat särskilt mycket på dörren men håller absolut med om att drömmen ska vara realistisk. Brady, Mahomes, Jackson, Rodgers, Prescott etc är ju helt orimliga. Wentz, Herbert och Cousins missade ju däremot alla slutspel och är nog mindre omöjliga. Cousins ryktas ju i all fall bort vad jag vet. Carr är min halvt orealistiska dröm och Herbert är min orealistiska dröm (då Carrs kontrakt går ut nästa år)

Tror Wilson stannar, men om han lämnar ser jag tyvärr inte vad som lockar med Giants förutom om han helt ger efter för att frugan vill dit.
Är det en SB han är ute efter ser jag inte Giants som en sån stor uppgradering.
Giants sitter väl dessutom väldigt i skiten när det kommer till cap space?
Hur ska man få in hans kontrakt plus ha spelare för att vara contender?

Försök att inte läsa det här som allmän bashing på Giants, jag gillar Giants och New York borde ha ett lag i slutspelet regelbundet.
Men hade Wilson varit lösningen skulle den gjorts före han signade nuvarande kontrakt.

Tror Wilson stannar, men om han lämnar ser jag tyvärr inte vad som lockar med Giants förutom om han helt ger efter för att frugan vill dit.

Försök att inte läsa det här som allmän bashing på Giants, jag gillar Giants och New York borde ha ett lag i slutspelet regelbundet.
Men hade Wilson varit lösningen skulle den gjorts före han signade nuvarande kontrakt.
Haha - att jag ser det som en fin uppgradering behöver ju inte direkt betyda att hr Wilson håller med mig. Vet inte var jag skrev att han var lockad? ;) Mara har däremot sagt flera ggr att han gillar Russ som atlet, men inte blir det verklighet för det. Drömma måste jag få göra. Det är allt en G-man har i dagsläget... 😭

Vad ska ni själva hitta på framöver, hur går snacket?
Känner till att ni brukar vara bra på att drafta "sleepers" men det har väl gått sisådär senaste åren på den fronten också... tja,förutom Metcalf då förstås.

NYG ligger vad jag vet precis på gränsen till lönetaket 2021 men det ska ju öka med typ $26m till $208m nästa år så nog finns det utrymme. Sen tror jag inte Wilson vill till Gmen och ska jag vara ärlig tycker jag det finns roligare (och yngre) alternativ för Giants QB1

Haha - att jag ser det som en fin uppgradering behöver ju inte direkt betyda att hr Wilson håller med mig. Vet inte var jag skrev att han var lockad? ;) Mara har däremot sagt flera ggr att han gillar Russ som atlet, men inte blir det verklighet för det. Drömma måste jag få göra. Det är allt en G-man har i dagsläget... 😭

Jag tänkte när jag skrev att jag ska inte få det här att uppfattas som en attack på dig, men i besvikelsen över en dålig säsong och genom mina glasögon ett indirekt påstående att Giants skulle vara ett bättre alternativ än Seahawks för Russ i dagsläget gjorde att bitterheten hos mig tog överhanden. Sorry 😂

Vad ska ni själva hitta på framöver, hur går snacket?
Känner till att ni brukar vara bra på att drafta "sleepers" men det har väl gått sisådär senaste åren på den fronten också... tja,förutom Metcalf då förstås.
Man hade några riktigt fina drafter 2010-2012 men efter det har man inte pickat så överdrivet bra.
DK var ju en chansning som gick hem, han föll och man knep honom.

För mig är stora grejen i Seattle nu ägaren.
När Paul Allen gick bort 2018 så förlorade man en stark och engagerad ägare.
Nu är det hans syster Jody Allen som äger och ingen vet riktigt hur hon ser på den rollen.
Vad man hört så är det mer eller mindre Pete Carroll show och det är han som styr och ställer.
Hur förhållandet ser ut mellan Pete och Jody vet jag inte men förmodligen är hon nöjd med Pete och inte så sugen på att leta nytt ledarskap.
Men det är jag som gissar, lär väl komma nyheter rätt snart om det.

Jag skulle gärna se nytt blod samtidigt som jag är tveksam till om en ägare som inte verkar vara så engagerad verkligen kommer söka med ljus och lykta efter rätt personer.

NYG ligger vad jag vet precis på gränsen till lönetaket 2021 men det ska ju öka med typ $26m till $208m nästa år så nog finns det utrymme. Sen tror jag inte Wilson vill till Gmen och ska jag vara ärlig tycker jag det finns roligare (och yngre) alternativ för Giants QB1
Russ skulle passa bättre i en Brady-situation.
I ett bra lag som saknar sista pusselbiten (Broncos? Saints?)
Jag tror fortfarande att Seahawks passar bäst.

Apropå cap så ser det värre ut 2022 än 2021 just nu för er innan cuts.
_20220115_021839.JPG

Jag tycker det iaf finns två bra QBs till draften, jag gillar främst Matt Corrall och Sam Howell, både dessa kommer sannolikt att gå i round 1 eller 2
Jag tror dock att de båda behöver ett år bakom en pålitlig åldrande QB innan de är 100 klara för NFL
Mvh
Ola G

• Like
_20220115_021839.JPG
Oh, intressant lista🤓
Visst att det är aningens komplext med dead money som väl är en form av försäkring när man cuttar spelare (?), men kollar man t.ex Texans så ser man att revisorn måste varit full eller nåt för siffran är ju helt uppåt väggarna med tanke på vilket spelarmaterial man har.

Angående Seattle så tror jag inte Carroll kommer flytta på sig, spontant vet jag inte riktigt om det är där skon klämmer heller. T.ex Wagner såg blekare ut i år, ledartyper saknas och tycker det märkts i flera matcher att det inte är någon som tar kommandot. Särskilt på D men Russell har som tidigare nämnt inte heller sett speciellt engagerad ut (i mina ögon).
Har säkert helt fel i min amatöranalys så ta det med en skopa salt 😆

Jag tänkte när jag skrev att jag ska inte få det här att uppfattas som en attack på dig, men i besvikelsen över en dålig säsong och genom mina glasögon ett indirekt påstående att Giants skulle vara ett bättre alternativ än Seahawks för Russ i dagsläget gjorde att bitterheten hos mig tog överhanden. Sorry 😂

Man hade några riktigt fina drafter 2010-2012 men efter det har man inte pickat så överdrivet bra.
DK var ju en chansning som gick hem, han föll och man knep honom.

För mig är stora grejen i Seattle nu ägaren.
När Paul Allen gick bort 2018 så förlorade man en stark och engagerad ägare.
Nu är det hans syster Jody Allen som äger och ingen vet riktigt hur hon ser på den rollen.
Vad man hört så är det mer eller mindre Pete Carroll show och det är han som styr och ställer.
Hur förhållandet ser ut mellan Pete och Jody vet jag inte men förmodligen är hon nöjd med Pete och inte så sugen på att leta nytt ledarskap.
Men det är jag som gissar, lär väl komma nyheter rätt snart om det.

Jag skulle gärna se nytt blod samtidigt som jag är tveksam till om en ägare som inte verkar vara så engagerad verkligen kommer söka med ljus och lykta efter rätt personer.

Russ skulle passa bättre i en Brady-situation.
I ett bra lag som saknar sista pusselbiten (Broncos? Saints?)
Jag tror fortfarande att Seahawks passar bäst.

_20220115_021839.JPG
Russ vill garanterat inte till oss men eftersom jag lite i smyg håller på Seattle också (eftersom jag gillar det ni gjort) så hade jag gärna tagit honom.

Håller helt med om att det bästa för oss vore att hitta ett yngre alternativ att bygga kring. Personligen tycker jag att DJ var ett safe choice (för att han var lik Manning och inte skulle kräva en redesign av spelboken) som gick fel. I kölvattnet av det blev allt galet (O line, etc) och nu är det viktigare än någonsin att sätta GM och HC, använda draften och free agency 100% rätt. Vi har pick 5, 7 och 36, och med lite tur kan vi förvalta det väl.

Tillbaka
Topp