• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Oj, mycket kortare än förväntat. Börjar ju undra om Browns hade fått en fingervisning från ligan innan traden
Ser ut som att vi inte hört det sista än...
IMG-20220801-WA0007.jpg

Svårt med ett eget regelverk och eget code of conduct. Det blir väldigt mycket "eget tyckande" och lätt att man inte blir stringenta. Jag vet faktiskt inte vad jag tycker är rimligt.
Visst är det så men tycker det här säger allt…
82AE0598-2D42-453C-B112-2C74A7D595F1.jpeg

Edit: han har inskrivande stund nått förlikning i 23 av de 25 fallen. Oskyldiga människor förlikar inte…

Senast ändrad:
Visst är det så men tycker det här säger allt…
82AE0598-2D42-453C-B112-2C74A7D595F1.jpeg

Edit: han har inskrivande stund nått förlikning i 23 av de 25 fallen. Oskyldiga människor förlikar inte…
Håller med om din poäng i grunden och med NFLs system borde han fått fler matcher. Din sista poäng är, med amerikanska mått mätt, ruggigt lång ifrån sanningen dock. En civil suit (class act dessutom) kan ju hålla på i en evighet och kosta enormt, i både tid, pengar och publicitet. Det förlikas både till höger och vänster och många gånger är det lättare att göra det än låta det gå till domstol och avgöras där. Med det sagt ser nog även jag honom som skyldig.

Håller med om din poäng i grunden och med NFLs system borde han fått fler matcher. Din sista poäng är, med amerikanska mått mätt, ruggigt lång ifrån sanningen dock. En civil suit (class act dessutom) kan ju hålla på i en evighet och kosta enormt, i både tid, pengar och publicitet. Det förlikas både till höger och vänster och många gånger är det lättare att göra det än låta det gå till domstol och avgöras där. Med det sagt ser nog även jag honom som skyldig.
Stämningarna mot honom är 25 separata, inte en class action. Förloraren betalar oftast vinnarens advokatkostnader så är du oskyldig är det bara att ta det hela vägen till domstol och frias. Han är skyldig så det skriker om det imo och borde stängas av i minst ett år

Så jävla sjukt, NFL i ett nötskal!
Calvin fick liksom 17 matcher för att ha bettat på att Falcons skulle vinna när han dessutom lämnat ligan/pausat karriären!

Stämningarna mot honom är 25 separata, inte en class action. Förloraren betalar oftast vinnarens advokatkostnader så är du oskyldig är det bara att ta det hela vägen till domstol och frias. Han är skyldig så det skriker om det imo och borde stängas av i minst ett år
Ah, fick för mig att alla gått samman men då hade jag fel. Givetvis, som jag skriver, tror även jag att han är skyldig - det pekar väl mer eller mindre allt på.
Så jävla sjukt, NFL i ett nötskal!
Calvin fick liksom 17 matcher för att ha bettat på att Falcons skulle vinna när han dessutom lämnat ligan/pausat karriären!
Säkerligen för att det är godtyckligt och inte finns något regelverk kring det. Högt, och jäkligt lågt.

...fast Watson är fortfarande inte dömd för att ha gjort något fel eller olagligt...även om alla och hans moster verkar veta EXAKT vad som hänt då förstås.

Som svennebanan har jag väldigt svårt att förstå mig på hela cirkusen. I min värld hänger man ingen som inte har blivit dömd även om jag fattar att NFLs egen disciplinnämnd är helt separerad från rättsväsendet. Tycker fasen drevet blandar ihop äpplen och päron mest hela tiden.

JA, håller med om moralfrågan i sak och JA, är liiite hemmablind förstås 😄 Tycker bara det är jäkligt skönt att fått nån form av besked, arbetsro i Browns-lägret osv

Mja, du vet ju hur det funkar i US? Stämma rika människor för ditten och datten är knappast något nytt fenomen 🤔
Observera väl att jag inte säger att Watson är oskyldig, tänker högt från ett annat perspektiv bara...

Mina herrar,
Släpper Watson för stunden då jag precis insåg att det bara är en månad kvar tills säsongen börjar och således börjar dra ihop sig för fantasy draft! Ämnet diskuterades som hastigast under förra säsongen så tänkte att jag slänger ut en öppen fråga om det är någon/några som är intresserade av en KS Fantasy League? Vi spelar endast om äran så att folk som inte vill/kan spela om pengar kan vara med. Anmälning sker här i tråden! 🙋🏼‍♂️

Mina herrar,
Släpper Watson för stunden då jag precis insåg att det bara är en månad kvar tills säsongen börjar och således börjar dra ihop sig för fantasy draft! Ämnet diskuterades som hastigast under förra säsongen så tänkte att jag slänger ut en öppen fråga om det är någon/några som är intresserade av en KS Fantasy League? Vi spelar endast om äran så att folk som inte vill/kan spela om pengar kan vara med. Anmälning sker här i tråden! 🙋🏼‍♂️
👍sign.

Vi behöver vara minst 4 (4-20, endast jämna tal) för att registrera ligan så kom igen nu!
Kan någon välvillig också kolla att det funkar från Sverige och inte är regionsskyddat? https://fantasy.nfl.com/ eller NFL Fantasy appen

Mina herrar,
Är vi ens fyra aktiva pers i tråden under säsong?
God tanke men jag avstår nog, för mycket press 🥴

6 av 8 anmälda, endast två platser kvar! Skynda, skynda!!

För er som inte spelat förut så fungerar det såhär:
Du får ett eget lag bestående av 1 QB, 2 RB, 2 WR, 1 TE, 2 Flex (dvs antingen RB, WR eller TE), 1 K, 1 DEF och 5 avbytare (kan vara vilken position som helst). Jag har även valt att lägga till att man får 1 IR plats så att man inte behöver droppa en skadad stjärnspelare för att få ihop ett komplett lag. När den skadade spelaren är tillbaka måste man dock droppa ersättaren för att få tillbaks sin stjärna i uppställningen.

Det hela börjar med att man draftar och datorn slumpar draftordningen 1-8. Det är en snake draft så runda ett är ordningen 1-8, runda två 8-1 (den som draftar först i runda ett draftar sist i runda två osv). När det är din tur har du en minut på dig att göra ditt val (per runda). Det är ingen salary cap och inga lag kan ha samma spelare.

Varje vecka får de i din aktiva uppställning poäng beroende på hur de verkliga spelarna presterat. Du spelar mot ett av de andra lagen i ligan och ditt mål är att dina spelares totala poäng ska vara mer än din motståndares. Alla möter alla två gånger före slutspel. Dina avbytares poäng räknas inte.

Du kan trejda spelare med andra lag och plocka upp free agents.
Sista två omgångarna är slutspel där de fyra bästa slåss om 1a platsen och de fyra sämsta slåss om att inte komma sist.

Lycka till!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp