• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Märkligt det där att det inte blir lika kul när ens lag suger.
...men sånt vet du såklart ingenting om 🤔😁
1673203000872.jpeg

Nja, det var ju en del tveksamheter där: låt bara bollen studsa i end zone istället, gå inte för två, etc... 😂
Fast så tänker fans och front office 😁

Som spelare och coach vill man alltid vinna.
Många vet ju att man oavsett ligger i riskzonen att cuttas off season och då vill man nog visa upp sig för nya arbetsgivare, inte hjälpa nuvarande att lättare byta ut en 😉

Plus att det var division match.
Sån rivalitet skojar man aldrig bort.
Bara kolla hur Rams gick på mot Seahawks och Lions mot Packers utan att ha något spela för

Senast ändrad:
Fast så tänker fans och front office 😁

Som spelare och coach vill man alltid vinna.
Många vet ju att man oavsett ligger i riskzonen att cuttas off season och då vill man nog visa upp sig för nya arbetsgivare, inte hjälpa nuvarande att lättare byta ut en 😉

Plus att det var division match.
Sån rivalitet skojar man aldrig bort.
Bara kolla hur Rams gick på mot Seahawks och Lions mot Packers utan att ha något spela för
Jo, allt det där är jag självklart medveten om :)

Frågan är om Texans inte får "deras" snubbe (Young eller Stroud) med pick nr 2 ändå? Känns ju inte som att Chicago kommer plocka en QB, men det finns såklart en risk att ett lag som t.ex. Colts eller Raiders försöker sig på en trade med Bears.

Frågan är om Texans inte får "deras" snubbe (Young eller Stroud) med pick nr 2 ändå? Känns ju inte som att Chicago kommer plocka en QB, men det finns såklart en risk att ett lag som t.ex. Colts eller Raiders försöker sig på en trade med Bears.
Det ska mycket till för att de ska ligga kvar som etta så Texans får nog försöka trejda till sig picket eller ta den QB som inte går som etta.

Dags för slutspel!

Bara att Seahawks tagit sig till Wild Card-rundan och har pick nr 5 i draften gör att den här säsongen redan nu slagit alla förväntningar.
Nu hoppas vi på ett mirakel mot 49ers och ett mirakel är nog vad som krävs.
Får hoppas på slutspelsnerver hos den unge Brock Purdy i SF.

Vi tippar väl en runda i taget men släng SB-tips med om ni vill.

Vinnare Wild Card-rundan i feting:

Seahawks @ 49ers (tyvärr)
Chargers @ Jags (svårtippad)
Dolphins @  Bills (omgångens lättaste?)
Giants @ Vikings (upset alert)
Ravens @ Bengals (omgångens näst lättaste?)
Cowboys @ Bucs (Bettar inte emot TB12 i playoff)

Dags för slutspel!

Bara att Seahawks tagit sig till Wild Card-rundan och har pick nr 5 i draften gör att den här säsongen redan nu slagit alla förväntningar.
Nu hoppas vi på ett mirakel mot 49ers och ett mirakel är nog vad som krävs.
Får hoppas på slutspelsnerver hos den unge Brock Purdy i SF.

Vi tippar väl en runda i taget men släng SB-tips med om ni vill.

Vinnare Wild Card-rundan i feting:

Seahawks @ 49ers (tyvärr)
Chargers @ Jags (svårtippad)
Dolphins @  Bills (omgångens lättaste?)
Giants @ Vikings (upset alert)
Ravens @ Bengals (omgångens näst lättaste?)
Cowboys @ Bucs (Bettar inte emot TB12 i playoff)
Enda jag vill ändra är nog att chargers vinner mot jags, men är många svårtippade.

Kan prescott undvika alla turnovers och hitta rytmen igen tror jag dom vinner.
Giants mot vikings hade jag helgarderat 😂

Enda jag vill ändra är nog att chargers vinner mot jags, men är många svårtippade.

Kan prescott undvika alla turnovers och hitta rytmen igen tror jag dom vinner.
Giants mot vikings hade jag helgarderat 😂
Ja den är väldigt öppen.
Största anledningen att jag går på Jags är att det känns så givet på förhand att eftersnacket kommer vara hur Chargers spelade sina starters week 18 och sen torskade i wild card.

Är ändå lite förvånad över att Cowboys är så pass stora favoriter på bortaplan mot Brady, framförallt efter insatsen senast.
Men Dallas har ett vasst defense

Ja den är väldigt öppen.
Största anledningen att jag går på Jags är att det känns så givet på förhand att eftersnacket kommer vara hur Chargers spelade sina starters week 18 och sen torskade i wild card.

Är ändå lite förvånad över att Cowboys är så pass stora favoriter på bortaplan mot Brady, framförallt efter insatsen senast.
Men Dallas har ett vasst defense
Sant!
Men visst är både williams och bosa klara för spel?

Cowboys offensiv är också bra när den klickar, har inte sett sjukt mycket på dom men min känsla är att det just nu är dak som håller tillbaka dom.

Sant!
Men visst är både williams och bosa klara för spel?

Cowboys offensiv är också bra när den klickar, har inte sett sjukt mycket på dom men min känsla är att det just nu är dak som håller tillbaka dom.
Big Mike är redan nu out men Bosa lär spela.

Ja jag ser Cowboys - Bucs som en väldigt jämn match.
Är väl lite att jag ser Bucs gå under radarn i det här slutspelet.

Mitt tips:
Seahawks @ 49ers
Chargers
@ Jags
Dolphins @  Bills
Giants
@ Vikings
Ravens @ Bengals
Cowboys
@ Bucs

• Like
Reactions: v0n
Tycker för övrigt att playoff seedingen är värdelös. Bucs går inte bara till slutspel med ett losing record utan får också hemmaplan! Jags får också hemmafördel. Visst, låt alla divisionsettorna gå till slutspel oavsett men seeda sen om dem efter record.
543109B1-80DA-44EC-AAF9-8477CE1F436C.jpeg
05154F0D-09D0-4392-AE14-C18078D65E19.jpeg

Big Mike är redan nu out men Bosa lär spela.

Ja jag ser Cowboys - Bucs som en väldigt jämn match.
Är väl lite att jag ser Bucs gå under radarn i det här slutspelet.
Bucs har varit kass hela säsongen, har väldigt svårt att tro att det är en "slump" och allt skulle vända nu...

Tillbaka
Topp