• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om amerikansk fotboll

Med vilket cap space…? 😁
Vi har typ ~$2.3m kvar (räknat på Saquons tag-deal, inte en ev förlängning)
Capen är ju gjord för att kunna manipuleras.
Hitta nån liknande deal som OBJ fick.
Stor signing bonus och cap hit under $4m

Bonusen räknas såklart in i cap hit men man lägger till "void years" och sprider cap hit under fler år. Spelare skulle ju inte signa såna kontrakt med såna år om man inte fick $$$ direkt

Senast ändrad:
Capen är ju gjord för att kunna manipuleras.
Hitta nån liknande deal som OBJ fick.
Stor signing bonus och cap hit under $4m

Bonusen räknas såklart in i cap hit men man lägger till "void years" och sprider cap hit under fler år. Spelare skulle ju inte signa såna kontrakt med såna år om man inte fick $$$ direkt
Jo absolut men Saquon kommer inte ta en deal på $10.1 så även $4m för OBJ tror jag blir omöjligt 🤷‍♂️

Med vilket cap space…? 😁
Vi har typ ~$2.3m kvar (räknat på Saquons tag-deal, inte en ev förlängning)
Jag vet att det förmodligen inte går... Hoppas fortfarande på en förlängning av Saquon (lär väl inte fria upp utrymme) och sen att vi släpper någon av våra breddreceivers (som inte heller friar upp så mycket). Men man kan väl få drömma lite? 😘

Spännande kontrakt till Jalen Hurst.
Väldigt låga cap hits första fyra åren.
Sjukt bra kille, av allt till att döma från intervjuer med han själv och coacher så sätter Jalen alltid sätter laget före jaget. Enligt han själv så är det viktigare att vinna och utvecklas.

Sjukt bra kille, av allt till att döma från intervjuer med han själv och coacher så sätter Jalen alltid sätter laget före jaget. Enligt han själv så är det viktigare att vinna och utvecklas.
Ja alltså han får ju bra betalt, låga cap hiten är väl mer ett trollerinummer av front office med void years på slutet och brutal dead cap om man går skilda vägar.

Sen köper jag allt du säger utan att jag direkt följer Eagles så noga, för han känns väldigt mogen hur han tar sig an saker.
Som här i SB när han säger åt Sirianni att sluta fjanta sig 😄

Aaron är väl den bästa tillgängliga lösningen om man nu söker en plug&play-QB som Tom var för Bucs.
Men Jets är Jets, AFC är bästa Conference och man har ett rätt tufft spelschema.

Jets @ Giants skulle vara kul att se på plats i höst.

Draften närmar sig, och lite hype behöver vi ändå skapa:

1) Vilken/vilka spelare tror du att ditt lag plockar i första rundan?
2) Vilken spelare skulle du vilja att de plockade?

Skjut!

Jag hoppas och tror Seahawks går DL/Edge på pick 5.
Jag tror att det är Tyree Wilson som är valet där.

På 20 ser jag helst en till DL/Edge beroende på vad som finns kvar, tror också det är stor chans att man tar centern Schimtz redan där, man vill nog helst trejda ner och ta honom lite senare med C är stort behov så är okej med att det picket är redan på 20.

Tror också att vi tar Zay Flowers, men ska villigt erkänna att jag inte har någon koll på Smith-Njigba. WR är sexigt men behöver vi inte förstärka vår OL?
Tänker att det är billigare att trejda/signa OL än WR så det lönar sig att drafta WR. 🤷 NYG tar WR i varenda mock draft jag sett och JSN är allmänt betraktad som WR1 i årets draft. Grym duktig slot receiver som vi kan använda i den rollen istället för Barkley 😁

Hade det inte varit för att JSN är märkt som just slot-wr (han har spelat på utsidan med) hade det varit ännu större hype.
Hade alltså bättre stats och sågs väl som bättre än både Garrett Wilson och Chris Olave när dessa tre spelade tillsammans.

Tänker att det är billigare att trejda/signa OL än WR så det lönar sig att drafta WR. 🤷 NYG tar WR i varenda mock draft jag sett och JSN är allmänt betraktad som WR1 i årets draft. Grym duktig slot receiver som vi kan använda i den rollen istället för Barkley 😁
Sant. Dessutom är det väl inte fel att hitta en långsiktig ersättare till Shepard. JSN finns inte med i någon mock på Giants eget Instagramkonto, där det finns både CBs och OLs :)

Sant. Dessutom är det väl inte fel att hitta en långsiktig ersättare till Shepard. JSN finns inte med i någon mock på Giants eget Instagramkonto, där det finns både CBs och OLs :)
1682527354587.gif

Tror JSN är borta när det är tur.
Topp-15 borde han gå.

Vill även lägga till att jag hoppas att Seattle tar Carter på 5 men tror det blir Tyree.

Tror JSN är borta när det är tur.
Topp-15 borde han gå.

Vill även lägga till att jag hoppas att Seattle tar Carter på 5 men tror det blir Tyree.
JSN är definitivt borta när det är vår tur om vi inte trejdar upp (därav att jag listade honom som den jag vill ha och inte den jag tror vi tar). Tror han har en lysande karriär framför sig!
😂😂😂

Mmm, men är ändå lite småsugen på Flowers. Samtidigt måste vi skydda DJ, han kan inte tvingas scrambla och springa i evighet.
Så är det men OL behöver vi inte drafta. De duktiga kommer dessutom vara tagna när det är vår tur gissar jag på 🤷

JSN är definitivt borta när det är vår tur om vi inte trejdar upp (därav att jag listade honom som den jag vill ha och inte den jag tror vi tar). Tror han har en lysande karriär framför sig!

Så är det men OL behöver vi inte drafta. De duktiga kommer dessutom vara tagna när det är vår tur gissar jag på 🤷
Buckeyes är ett grymt program för WR.
Nästa år Harrison JR och Egbuka

Både JSN och Flowers borta så vi trejdar upp oss en plats för att ta en CB 🤔 Let Schoen cook antar jag

Jag är jäkligt förvånad att Seattle plockar CB på no.5 då det varit Pete's grej genom åren att (försöka) hitta hidden gems i senare rundor.
Men Woolen och Witherspoon känns som det kan bli en dominant CB-duo...och sen lite JSN tillsammans med Lockett och DK på det 🔥

Tillbaka
Topp