• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om Fifa World Cup 2018!

Om Zlatan är skadefri och vill göra come back, ska han med?

• Ja!

Röster: 52 45.2%
  • Nej!

Röster: 37 32.2%
  • Ja, men ej som startspelare. Han får sitta på bänken och ladda och plockas in när det

Röster: 26 22.6%

• Totala väljare
    115
  • Enkät stängd .
Igår kändes allt helt förjävligt, idag känns det med några timmars perspektiv ändå lite bättre. Sverige måste vinna mot Mexiko, som också måste ta poäng för att säkra gruppvinst. Jag tror att Mexiko kommer att vara mer bollförande och försöka kontrollera matchen, vilket kan öppna upp för svenska kontringar. Vi är också VMs näst längsta lag, och är vassa på fasta situationer. Så länge vi inte lämnar för mycket ytor bakåt som Mexiko kan utnyttja för att kontra tror jag att vi ändå har en relativt god chans att slå dem.
Anfallsspelet kändes igår bättre än på länge, och det skapades faktiskt några riktigt bra chanser, som med lite mer tur hade kunnat resultera i åtminstone ett mål till.
Och gårdagens resultat innebär också att alla lag i gruppen fortfarande har chansen att gå vidare. Slår Sydkorea Tyskland står de på 3 poäng, precis som Sverige och Tyskland, och kan då gå vidare om Mexiko skulle vinna mot Sverige. Chansen är extremt liten att detta skulle hända, men jag tror ändå att den strimma hopp som fortfarande finns för Sydkorea gör att de kommer försöka ge tyskarna en riktig match.

Riktigt tufft sätt att förlora på. Även om tyskarna givetvis var/är bättre, hade kryss vart rättvist.

Klart Durmaz ha kritik - sjukt onödig tackling. Pinsamt med hot och annat trams som politik osv blandas in. Ovärdigt.

Innan VM tror jag vi alla varit väldigt nöjda med situationen vi är i nu. Låt oss slå mexxarna! :)

Senast ändrad:
Riktigt tufft sätt att förlora på. Även om tyskarna givetvis var/är bättre, hade kryss vart rättvist.

Givetvis ska Durmaz ha kritik - sjukt onödig tackling. Pinsamt med hot och annat trams som politik osv blandas in. Ovärdigt.

Innan VM tror jag vi alla hade vart väldigt nöjda med situationen vi är i nu. Låt oss slå mexxarna! :)
Ja, vissa idrotter har verkligen en förmåga att ta fram det värsta hos folk. Man får vara glad att "klimatet" i Sverige är lite svalare än i Colombia och att Jimmy Durmaz inte heter Andrés Escobar.

Ja, vissa idrotter har verkligen en förmåga att ta fram det värsta hos folk. Man får vara glad att "klimatet" i Sverige är lite svalare än i Colombia och att Jimmy Durmaz inte heter Andrés Escobar.
Ja i skenet av Escobar är ju Durmaz tämligen sparsamt åtsatt....kritiken för handlingen har gjorde är ju fullt befogad (även Larsson är ju fly förbannad ser man) men att använda tillmälen som terrorist, självmordsbombare osv är ju inte direkt produktivt och något som har med situationen att göra.

Sen är inte Sverige sämre än många andra lag som är med i VM, man spelar efter kapacietet och Sverige har ett bra försvar och ska därmed utnyttja det, bara för att tex Tyskland har bollen 75% av tiden betyder inte det att de automatiskt förtjänar att vinna. Man får inga poäng för att spela snyggt och därmed kan man strunta helt i det. Sen hade de absolut otroliga chanser som de dock missade och en missad chans ger en inte heller automatiskt rätt till vinst. Spelet går ut på att göra mål/fler mål än motståndaren och det är vad man bedömer, inte hur man gör det. En solklar straff som domaren med säkerligen 90% säkerhet hade tilldelat tex Tyskland eller Ronaldo/Neymar eller annan valfri tung nation/spelare. Även utvisningen var väl pga av VAR och inte domaren vill jag minnas. Han vet att Tyskland måste vinna och gör därmed sitt för att underlätta.

... En solklar straff som domaren med säkerligen 90% säkerhet hade tilldelat tex Tyskland eller Ronaldo/Neymar eller annan valfri tung nation/spelare. Även utvisningen var väl pga av VAR och inte domaren vill jag minnas. Han vet att Tyskland måste vinna och gör därmed sitt för att underlätta.
Har du träffat många polacker som hejar på Tyskland? Underlig slutsats att dra att domaren skulle "veta att Tyskland måste vinna"... låter lite gnälligt i mina öron, lite som när min sexåring här hemma tjurar över att han tror sig fått mindre läsk i glaset än brorsan... ;)

Har du träffat många polacker som hejar på Tyskland? Underlig slutsats att dra att domaren skulle "veta att Tyskland måste vinna"... låter lite gnälligt i mina öron, lite som när min sexåring här hemma tjurar över att han tror sig fått mindre läsk i glaset än brorsan... ;)
Så kan det möjligen uppfattas men har du sett många stora nationer/spelare bli utan straff vid tveksamma/solklara situationer? läget i Sverige-Tyskland är ju lite speciellt för där finns liksom ingen som helst logik så vida inte tv bilderna visar helt fel bilder. Det är ju en tydlig träff på vänsterbenet och inte i närheten av bollen varken före eller efter. Hade ju så klart varit roligt om man kunde få uttalande av domare efter matcherna likt av spelare/ledare :)

Så kan det möjligen uppfattas men har du sett många stora nationer/spelare bli utan straff vid tveksamma/solklara situationer? läget i Sverige-Tyskland är ju lite speciellt för där finns liksom ingen som helst logik så vida inte tv bilderna visar helt fel bilder. Det är ju en tydlig träff på vänsterbenet och inte i närheten av bollen varken före eller efter. Hade ju så klart varit roligt om man kunde få uttalande av domare efter matcherna likt av spelare/ledare :)

Fast varför hänga upp sig på den uteblivna straffen? Inte så att Sverige hade haft 2-0 om det blivit straff. Tyskarna hade haft mer tid på sig att kvittera.

Mer rimligt att hänga upp sig på fem tilläggsminuter.

Fast varför hänga upp sig på den uteblivna straffen? Inte så att Sverige hade haft 2-0 om det blivit straff. Tyskarna hade haft mer tid på sig att kvittera.

Mer rimligt att hänga upp sig på fem tilläggsminuter.
För att Tyskland hade haft 10 man på planen efter en spelad kvart (cirka) istället för 10 man med en kvart kvar att spela(cirka)?

Däremot håller jag med om de fem tilläggsminuterna. Jag sade det till sambon innan skylten kom upp. ”Det här borde bli tre minuters tillägg, men nu möter vi Tyskland så det blir säkert fem.”

För att Tyskland hade haft 10 man på planen efter en spelad kvart (cirka) istället för 10 man med en kvart kvar att spela(cirka)?

Däremot håller jag med om de fem tilläggsminuterna. Jag sade det till sambon innan skylten kom upp. ”Det här borde bli tre minuters tillägg, men nu möter vi Tyskland så det blir säkert fem.”
Ej dubbelbestraffning.

Ej dubbelbestraffning.
Jag blir förvirrad när jag googlar. Ny regel skulle ju testas gällande endast gult kort i straffområdet (om spelaren försökt nå bollen) när det tidigare direkt blev målchansutvisning i bland annat i EM 2016 och en tid framåt. Är den numera officiell? I så fall backar jag och tar på mig gubbkepsen.

Jag är för gammal för regeländringar.

Lite kul att se vad som nu hände ikväll, Ronaldo inblandad i straffsituation domaren friar men se där då ropar VAR i högan sky och ändrar trots att den inte var i närheten av lika tydlig som igår. Konspirationsteori fortsätter kring stora lag/spelare ;)

Lite kul att se vad som nu hände ikväll, Ronaldo inblandad i straffsituation domaren friar men se där då ropar VAR i högan sky och ändrar trots att den inte var i närheten av lika tydlig som igår. Konspirationsteori fortsätter kring stora lag/spelare ;)
Jamen stackarn fick ju frillan helt tilltufsad. #ronaldocrybaby

Iran’s goalkeeper Alireza Beiranvand ran away from home, grew up homeless, and slept outside his local team's football stadium. People gave him change because they thought he was a beggar. Tonight he's just saved a penalty against Cristiano Ronaldo in the World Cup.

Ptja... Det var väl en relativt klar straff ikväll. Den mot Portugal var kanske lite mindre klar, men de hade väl ”förtjänat” den efter allt ”teveskärmsviftande”. Men visst, den tar på handen.

Däremot är det så otroligt givet att domaren fegade ur när det kom till att ge rött åt VM:s största stjärna.
Han hade säkert fem videodomare som skanderade ”rött, rött, rött” i örat.
Men de sitter skyddade på sitt kontor och huvuddomaren måste tåga fram till No 7 och vifta med rött. Därför blev det gult.

Sitter och väntar på Island och Kroatien. Kroatien byter ut nio spelare i Startelvan från förra matchen, är det tillåtet att göra så? Hade för mig att det fanns någon regel om att man inte bara kan vila spelare eller är jag helt ute och cyklar? Tänker mest på att resultatet i den matchen är väldigt viktigt för de andra två lagen i gruppen.

Håller fan på Island ikväll endå
IMG_20180626_192227.jpg

Bara jag som längtar till nästa VM i hockey när man ser alla filmningar?

Utöver det, fan vad bra Sverige spelar mot bra lag som Tyskland och Mexiko :)

Tillbaka
Topp