Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, vissa idrotter har verkligen en förmåga att ta fram det värsta hos folk. Man får vara glad att "klimatet" i Sverige är lite svalare än i Colombia och att Jimmy Durmaz inte heter Andrés Escobar.Riktigt tufft sätt att förlora på. Även om tyskarna givetvis var/är bättre, hade kryss vart rättvist.
Givetvis ska Durmaz ha kritik - sjukt onödig tackling. Pinsamt med hot och annat trams som politik osv blandas in. Ovärdigt.
Innan VM tror jag vi alla hade vart väldigt nöjda med situationen vi är i nu. Låt oss slå mexxarna!![]()
Ja i skenet av Escobar är ju Durmaz tämligen sparsamt åtsatt....kritiken för handlingen har gjorde är ju fullt befogad (även Larsson är ju fly förbannad ser man) men att använda tillmälen som terrorist, självmordsbombare osv är ju inte direkt produktivt och något som har med situationen att göra.Ja, vissa idrotter har verkligen en förmåga att ta fram det värsta hos folk. Man får vara glad att "klimatet" i Sverige är lite svalare än i Colombia och att Jimmy Durmaz inte heter Andrés Escobar.
Har du träffat många polacker som hejar på Tyskland? Underlig slutsats att dra att domaren skulle "veta att Tyskland måste vinna"... låter lite gnälligt i mina öron, lite som när min sexåring här hemma tjurar över att han tror sig fått mindre läsk i glaset än brorsan...... En solklar straff som domaren med säkerligen 90% säkerhet hade tilldelat tex Tyskland eller Ronaldo/Neymar eller annan valfri tung nation/spelare. Även utvisningen var väl pga av VAR och inte domaren vill jag minnas. Han vet att Tyskland måste vinna och gör därmed sitt för att underlätta.
Så kan det möjligen uppfattas men har du sett många stora nationer/spelare bli utan straff vid tveksamma/solklara situationer? läget i Sverige-Tyskland är ju lite speciellt för där finns liksom ingen som helst logik så vida inte tv bilderna visar helt fel bilder. Det är ju en tydlig träff på vänsterbenet och inte i närheten av bollen varken före eller efter. Hade ju så klart varit roligt om man kunde få uttalande av domare efter matcherna likt av spelare/ledareHar du träffat många polacker som hejar på Tyskland? Underlig slutsats att dra att domaren skulle "veta att Tyskland måste vinna"... låter lite gnälligt i mina öron, lite som när min sexåring här hemma tjurar över att han tror sig fått mindre läsk i glaset än brorsan...![]()
Så kan det möjligen uppfattas men har du sett många stora nationer/spelare bli utan straff vid tveksamma/solklara situationer? läget i Sverige-Tyskland är ju lite speciellt för där finns liksom ingen som helst logik så vida inte tv bilderna visar helt fel bilder. Det är ju en tydlig träff på vänsterbenet och inte i närheten av bollen varken före eller efter. Hade ju så klart varit roligt om man kunde få uttalande av domare efter matcherna likt av spelare/ledare![]()
För att Tyskland hade haft 10 man på planen efter en spelad kvart (cirka) istället för 10 man med en kvart kvar att spela(cirka)?Fast varför hänga upp sig på den uteblivna straffen? Inte så att Sverige hade haft 2-0 om det blivit straff. Tyskarna hade haft mer tid på sig att kvittera.
Mer rimligt att hänga upp sig på fem tilläggsminuter.
Ej dubbelbestraffning.För att Tyskland hade haft 10 man på planen efter en spelad kvart (cirka) istället för 10 man med en kvart kvar att spela(cirka)?
Däremot håller jag med om de fem tilläggsminuterna. Jag sade det till sambon innan skylten kom upp. ”Det här borde bli tre minuters tillägg, men nu möter vi Tyskland så det blir säkert fem.”
Jag blir förvirrad när jag googlar. Ny regel skulle ju testas gällande endast gult kort i straffområdet (om spelaren försökt nå bollen) när det tidigare direkt blev målchansutvisning i bland annat i EM 2016 och en tid framåt. Är den numera officiell? I så fall backar jag och tar på mig gubbkepsen.Ej dubbelbestraffning.
Lite kul att se vad som nu hände ikväll, Ronaldo inblandad i straffsituation domaren friar men se där då ropar VAR i högan sky och ändrar trots att den inte var i närheten av lika tydlig som igår. Konspirationsteori fortsätter kring stora lag/spelareHar du träffat många polacker som hejar på Tyskland? Underlig slutsats att dra att domaren skulle "veta att Tyskland måste vinna"... låter lite gnälligt i mina öron, lite som när min sexåring här hemma tjurar över att han tror sig fått mindre läsk i glaset än brorsan...![]()
Jamen stackarn fick ju frillan helt tilltufsad. #ronaldocrybabyLite kul att se vad som nu hände ikväll, Ronaldo inblandad i straffsituation domaren friar men se där då ropar VAR i högan sky och ändrar trots att den inte var i närheten av lika tydlig som igår. Konspirationsteori fortsätter kring stora lag/spelare![]()
Håller med. Han för ju med sig bollen med armen och får en uppenbar fördel. Jag tycker för övrigt att regeln skall göras om och se mer till konsekvenser och mindre till intention av en hands.Straff eller inte, vad tycker ni? Jag tycker straff!
Håller med, får man fördelar av det ska det straffas, ofrivilligt eller ej.Håller med. Han för ju med sig bollen med armen och får en uppenbar fördel. Jag tycker för övrigt att regeln skall göras om och se mer till konsekvenser och mindre till intention av en hands.
Tycker verkligen inte de spelade bra mot tyskland, men de spelar grymt nu!Bara jag som längtar till nästa VM i hockey när man ser alla filmningar?
Utöver det, fan vad bra Sverige spelar mot bra lag som Tyskland och Mexiko![]()
Vilken match! Noterade jag inte en G-shock på Mexico's tränare? ☺
Ja det är en mycket viktig poäng. Ungefär lika relevant som att påpeka att inte jag heller varit i åttondelsfinal någon gång. Eller ens du, troligen.Viktigt att poängtera att detta är ett bättre VM-resultat än vad Zlatan någonsin åstadkommit.