• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om Fifa World Cup 2018!

Om Zlatan är skadefri och vill göra come back, ska han med?

• Ja!

Röster: 52 45.2%
  • Nej!

Röster: 37 32.2%
  • Ja, men ej som startspelare. Han får sitta på bänken och ladda och plockas in när det

Röster: 26 22.6%

• Totala väljare
    115
  • Enkät stängd .
För mig är den spelare som är bäst genom tiderna = den spelare som lyft sina lag mest. Hur mäter man detta 100% exakt då? Omöjligt. Därför blir det högst personligt vad man tycker. Jag tror dock de flesta håller honom som den överlägset bästa svenska spelaren någonsin, även om detta också är högst personligt.

Zlatan är en av mina favoritspelare någonsin (tillsammans med Zizou, R9, Baggio och Zanetti). En del av mitt fotbollshjärta dog när han flyttade till staterna då han är den sista spelaren vars karriär jag verkligen följer. Jag såg fram emot att se han spela varje vecka och det är tråkigt att jag aldrig mer kommer få se hans magi. Jag orkar heller inte ta diskussionen om huruvida Sverige är bättre med eller utan Zlatan. Det enda jag 100% vet är att jag saknar att se honom sprida skräck i motståndarlagen.

Det är sorgligt när ridån faller för sista gången. Det kommer alltid nya stjärnor när de gamla blir gamla.De behöver inte vara bättre, men de är bättre anpassade till det nya.

Helvete :banghead:
Alltså durmaz inhopp är ju egentligen katastrof, lyckas aldrig vinna boll och tappar den nog varje ggn. Som pricken över i:et lyckas han ensam förstöra 94min jobb genom att inte orka stå på benen trots 55min mindre match i benen än Werner. Förstår Larssons ilska...

Och vart fan kom 5min tillägg ifrån, fanns inget fog för det. Och så var det ju straff + utvisning.

Senast ändrad:
Kommer Durmaz få köa för att köpa SUB hos AD nu? Snackar vi 6 mån eller får han vänta ett år?

Alltså durmaz inhopp är ju egentligen katastrof, lyckas aldrig vinna boll och tappar den nog varje ggn. Som pricken över i:et lyckas han ensam förstöra 94min jobb genom att inte orka stå på benen trots 55min mindre match i benen än Werner. Förstår Larssons ilska...

Och vart fan kom 5min tillägg ifrån, fanns inget fog för det. Och så var det ju straff + utvisning.

Överlag så blir det ju så sjukt mycket tilläggstid i detta VM. Även om de inte använt VAR så blir det nästan alltid 2-3 i första och minst 5 i andra.
Kanske stämmer bättre med verkligheten(?), men tidigare var det ju snudd på alltid 1+3 som standard.

...men ja - Durmaz var en pärla!

Överlag så blir det ju så sjukt mycket tilläggstid i detta VM. Även om de inte använt VAR så blir det nästan alltid 2-3 i första och minst 5 i andra.
Kanske stämmer bättre med verkligheten(?), men tidigare var det ju snudd på alltid 1+3 som standard.

...men ja - Durmaz var en pärla!

Jo inte första matchen det blev lite väl mkt. 4min kändes som rimligt. Och kan inte hjälpa undra om det blivit 5min vid tysk ledning. Domarn var ju helt ok men inte helt jämn i sin nivå direkt...

Tyvärr är ju inhopparna inte tillräckligt bra. Guidetti kan löpa men är övertänd på att få avgöra (klandrar honom inte, det är svårt ha kylan i det läget av matchen) och durmaz misslyckas totalt. Kanske hade det varit bättre sätta in en mer central kraft då sverige ändå hade så lite boll.

Allt som allt extremt bittert! Vill fan bara lägga mig och gråta...

Mexiko lär ju bli en tuff nöt att knäcka nu när de inte är säkra på gruppvinst redan på förhand.

Och att Sydkorea skulle sätta upp nån slags motstånd är det väl inte så mycket som tyder på.
Fan.

Spelade Mexico och Tyskland i en kombo så jag var nog en av få svenskar som skrek "JAAAAA" när Kroos avgjorde :oops:

Mexiko lär ju bli en tuff nöt att knäcka nu när de inte är säkra på gruppvinst redan på förhand.

Och att Sydkorea skulle sätta upp nån slags motstånd är det väl inte så mycket som tyder på.
Fan.

Chansen finns ju. Boateng borta och H M son kan ju löpa bra centralt. Lite maginfluensa på Werner vore en bra fördel med!

Sen petar berg in två pärlor och granen en straff. Och stabilt bakåt som fan. Kan ju gå, roligare tänka så än att VM är över. Men Sverige tog sig till VM och bara det är ju något att glädjas åt ändå.

Varför fick Janne för sig att sätta in Durmaz ens? Ingen nyhet direkt att Durmaz är katastrof hemåt.

Varför fick Janne för sig att sätta in Durmaz ens? Ingen nyhet direkt att Durmaz är katastrof hemåt.

Precis min tanke vid bytet. ”Kontra” framåt gick ju ändå. Enda inhoppet som var ok var Thelin som dock fick allt emot sig av domarn när han egentligen gjorde allt rätt. I en av situationerna leder det till en mot en situation om det inte felaktigt blåses av. Guidetti springer men hade nästan förväntat mig mer spring, lite jaga tills jag stupar.

En ska inte vara bitter men tyckte det var så brutalt ovärdigt slut...

Solklar straff, helt ofattbart hur domar-j*veln valde att inte granska situationen. Och det var definitivt spiken i kistan för Jimmy Durmaz landslagskarriär...

Senast ändrad:
Spelade Mexico och Tyskland i en kombo så jag var nog en av få svenskar som skrek "JAAAAA" när Kroos avgjorde :oops:
Då förstår du vad jag skrek när domaren inte blåste straff

Screenshot_20180623-231135_1sjsj.png

Sverige som lag är inte bättre, bara att inse. Att tro att de skulle ta poäng mot ett B-betonat Tyskland är snudd på idioti.
Sverige har tyvärr inte i VM att göra, att de förnekade Italien en plats gör bara turneringen sämre.
Dessutom tror jag nog att 4 videodomare har bättre koll på vad som är straff och inte än alla ”soffdomare” runt om i Sverige.

Sluta leta syndabock, hela laget och spelet va skit.
Även med en man mer såg det ut som 20 mot 5 med massa press. Vilket skämt! 2 i muren när resten av 8 spelare täcker 3-4 framför målet.
Rätt lag vann, skitspel, fan, kuk och flygande ballar! :mad:

Senast ändrad:
Sverige som lag är inte bättre, bara att inse. Att tro att de skulle ta poäng mot ett B-betonat Tyskland är snudd på idioti.
Sverige har tyvärr inte i VM att göra, att de förnekade Italien en plats gör bara turneringen sämre.
Dessutom tror jag nog att 4 videodomare har bättre koll på vad som är straff och inte än alla ”soffdomare” runt om i Sverige.

I detta läget var det väll domaren som inte valde ta hjälp av VAR utan säker på sin sak. Tyskarna var ju bättre offensivt, men straff det var det. Man tillåts inte sparka på benet om det leder till att chansen försvinner som det gjorde i det läget. Boateng rör inte bollen men hindrar berg från att kunna skjuta. Straff och dessutom rött då det, troligtvis, räknats som målchansutvisning.

Tillbaka
Topp