FOQ
Guld
Sköna färger![]()
Skön klocka!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sköna färger![]()
Gillar att du har lite udda fåglar. Kul att någon vågar ta ut svängarna lite![]()
Yes, på den nya kronografen ocksåFörresten! NOS tavla på den du har?
Yes, på den nya kronografen också![]()
Det blev ju riktigt bra, bästa jag sett på den klockan.Lite trevligt ombyte för Alpinisten idag.
Lagom rasslig vikt tt-länk. Hög vintagekänsla och djävulskt bekväm. Det får bli en "wrist-roll" på det
Edit: Återigen helt fel tid på klockan men det skiter vi i
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja men det kom med ett spänne i guld, svårt dock att anpassa till gummi eller cordurabandRiktigt cool. Återigen. Svårt att hitta spänne i guld?
Tack. Den svart/röda mk 2 med sin lökvisare och "vågmönstrade" tavla fastnade jag för direkt när jag såg den. Tog lite tid för mej att ta in mk3 men nu har den vuxit på mej. Gillar modellerna med lite färg. Du kan inte gå fel vilken du än väljer, bara olika smak.Tack @kjesul! Du är en klippa. Storleken mindre blir bra tror jag. Den röda har jag fastnat för. Vad tycker du? Nått som inte lirar för mig med Pepsin.
Ja men det kom med ett spänne i guld, svårt dock att anpassa till gummi eller corduraband
Edit: Tack
![]()
Tack. Den svart/röda mk 2 med sin lökvisare och "vågmönstrade" tavla fastnade jag för direkt när jag såg den. Tog lite tid för mej att ta in mk3 men nu har den vuxit på mej. Gillar modellerna med lite färg. Du kan inte gå fel vilken du än väljer, bara olika smak.
Glad att jag inte gav mig på det där, har minus 5 i tålamod. Hur fick du loss dom?!Vad är det för rackarns bandstift som satt i Borealisen?! Aldrig sett, ett stift i ett rör i ett rör, utan fjädringUpplys mig någon. Den yttre kan givetvis vara en distanshylsa.
![]()
Tryckte in stiftet med verktyget sen bröt jag loss skitenGlad att jag inte gav mig på det där, har minus 5 i tålamod. Hur fick du loss dom?!
Annars var den här bra ocksåHittade denna på Instagram nyss...
![]()
Haha som sagt, glad att jag inte gjorde detTryckte in stiftet med verktyget sen bröt jag loss skitenSka sätta i ett vanligt stift, det där övergick mitt förstånd.
Snyggt! Visst är dom svåra att lägga i lådan när man börjat med dom?Godnatt!
![]()
Snyggt! Visst är dom svåra att lägga i lådan när man börjat med dom?![]()
Är nyfiken på LE klockan, vart hittar jag mer info?Fikar o jobbar, dålig närvaro i tråden denna vecka, mkt fritid har gått till vår LE klocka denna vecka, men värt mödan, bara detaljer återstår![]()
![]()
Den läste jag om och gillade också! ETA 2892 i den också vilket är ett plus för den var tunn o fin. Ett märke som verkar riktigt fina är Oak & Oscar. Deras Humboldt verkar kalas. Men den är också rätt högt prissatt så man skull ju vilja veta om någon hat provat den?![]()
Helt ärligt så har jag väldigt svårt att se logiken i prissättningen hos just många US baserade mikromärken, ta t.ex. Pelton som förvisso skall vara US made men vete tusan om det är en fördel eller nackdel och kostar mellan $1350-$2500, Monta $1500-$2000 och Oak & Oscar $1650. Samtliga nystartade från 2015-2016, jag menar för dessa pengar får man etablerade Schweiziska märken typ Oris, Longines och TAG. Nåja någon måste ju köpa deras klockor för annars hade de väl inte varit så överprisade enligt min mening![]()
Fasen vad kul att höra! Ser fram mot lite tankar och intryckGillar O&O skarpt och har en Humboldt på väg in. lite beroende på svenska tullen så bör den dyka upp om nån vecka. Kommer definitivt bilder och recension då![]()