• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Nu när jag sålt fyra klockor ska en ny få komma in. Vilken av dessa hade du valt? Jag är sjukt splittrad.
Screenshot_20180723-151235_eBay.jpg
Screenshot_20180723-150957_Chrome.jpg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Helt klart Obris om man ser till det estetiska. Den andra ser sjukt rörig ut. Finns det riktig bild på den?
Ingen som är tillräckligt högupplöst för att kunna se ordentligt dessvärre.

Edit: Luddig kommentar insåg jag. Det jag menar är att en ebaysäljare lagt in en bild som innehåller ca 25 småbilder, vilket gör att samtliga blir för små för att få en uppfattning...
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
tuseno-ssrs-sjoraddningen-vastkust-compressor_760x.png


Tips: I dagarna/inom några veckor borde Tusenö Blackwater släppas, är man sugen på den kan det vara läge att skriva upp sig på nyhetsbrevet :) Inväntar själv äkta bilder innan jag bestämmer mig om jag ska chansa på den eller ej. Har haft mailkontakt med dem och de hade för någon vecka sedan tex ännu inte bestämt sig för exakt hur den skulle vara borstad+polerad. Är deras första större projekt men de verkar samtidigt nogranna. Är inne på att chansa och se om den blir bra :)

https://tuseno.com/pages/blackwater

Mer om namn och design-"inspiration" i Tusenö-tråden som jag är för lat för att länka till pga skärgårdsinternet.
 

Hjelm

Rolex
tuseno-ssrs-sjoraddningen-vastkust-compressor_760x.png


Tips: I dagarna/inom några veckor borde Tusenö Blackwater släppas, är man sugen på den kan det vara läge att skriva upp sig på nyhetsbrevet :) Inväntar själv äkta bilder innan jag bestämmer mig om jag ska chansa på den eller ej. Har haft mailkontakt med dem och de hade för någon vecka sedan tex ännu inte bestämt sig för exakt hur den skulle vara borstad+polerad. Är deras första större projekt men de verkar samtidigt nogranna. Är inne på att chansa och se om den blir bra :)

https://tuseno.com/pages/blackwater

Mer om namn och design-"inspiration" i Tusenö-tråden som jag är för lat för att länka till pga skärgårdsinternet.
Gört! Är ju en del pengar men om den håller kvalitetsmässigt så är den fin :)
 

LennyK

Panerai
tuseno-ssrs-sjoraddningen-vastkust-compressor_760x.png


Tips: I dagarna/inom några veckor borde Tusenö Blackwater släppas, är man sugen på den kan det vara läge att skriva upp sig på nyhetsbrevet :) Inväntar själv äkta bilder innan jag bestämmer mig om jag ska chansa på den eller ej. Har haft mailkontakt med dem och de hade för någon vecka sedan tex ännu inte bestämt sig för exakt hur den skulle vara borstad+polerad. Är deras första större projekt men de verkar samtidigt nogranna. Är inne på att chansa och se om den blir bra :)

https://tuseno.com/pages/blackwater

Mer om namn och design-"inspiration" i Tusenö-tråden som jag är för lat för att länka till pga skärgårdsinternet.
Sweet lord! Som västkustbo måste jag ju fan bara ha den. Den är 40 mm, och det är inte riktigt min kopp te om man säger så, men ändå. Den ser otroligt fin ut. Om man signar upp sig redan nu kan man tjäna en slant. Nu fick man nåt att fundera på
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Självklart är alla Obris slutsålda, så tillbaka på ruta ett :(
Har landat i att jag vill ha en brons/mässingsdykare med bezel i samma material (som obrisen).
Har sneglat lite på Armida A8 men i jämförelse med Obrisen känns den lite blek.
Nån som har något annat bra tips?
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Ang obris Morgan kommer FedEx inom några timmar med min Nautilus.

Dock har flera reaktioner varit att Nautilus är för liten. Endast 39mm boett och Bezel 41 mm men flera anser att den bär som en 38mm.

Jag slänger upp lite bilder när den landar.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Så! Sinnen såld till förmån för denna tråd. :)
Dags att experimentera med allt som känns spännande för stunden. Högt och lågt och inga skrupler. Jag tänker ta mig genom det mesta. Trött på att intellektualisera klockor som jag inte haft på handleden. Tänker inte tycka så mycket förrän jag har en fysisk upplevelse av den.

Hmm...var ska jag börja?

Bara börja plöja genom tråden från början kanske :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Så! Sinnen såld till förmån för denna tråd. :)
Dags att experimentera med allt som känns spännande för stunden. Högt och lågt och inga skrupler. Jag tänker ta mig genom det mesta. Trött på att intellektualisera klockor som jag inte haft på handleden. Tänker inte tycka så mycket förrän jag har en fysisk upplevelse av den.

Hmm...var ska jag börja?

Bara börja plöja genom tråden från början kanske :)
Kör stora mikro-passarounden där alla köper in var sin så skickar man runt dem. I slutet lottas de ut...
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Här kommer lite bilder på Obris Morgan Nautilus. Som sagt den är lite som jag nämnde. Men känslan av bygget är av jag kvalitet.
Här ligger den bredvid Tropic GMT som är 42mm.
Brons färgen skiftar i lite rosa/röd och urtavlan skiftar från svart till vacker granit grå.
Jag är grymt splittrad :arghh:. Jag måste tänka ....

IMG_20180724_141558918~2.jpg


IMG_20180724_141627281~2.jpg


IMG_20180724_141723603~2.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20180724_141558918~2.jpg
    IMG_20180724_141558918~2.jpg
    124.8 KB · Visningar: 2

Anatta

Panerai
2-Faktor
Här kommer lite bilder på Obris Morgan Nautilus. Som sagt den är lite som jag nämnde. Men känslan av bygget är av jag kvalitet.
Här ligger den bredvid Tropic GMT som är 42mm.
Brons färgen skiftar i lite rosa/röd och urtavlan skiftar från svart till vacker granit grå.
Jag är grymt splittrad :arghh:. Jag måste tänker lite....

IMG_20180724_141558918~2.jpg


IMG_20180724_141627281~2.jpg


IMG_20180724_141723603~2.jpg

Wow! Den är ju superhäftig! :wideyed:
Känns den för liten tycker du?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Här kommer lite bilder på Obris Morgan Nautilus. Som sagt den är lite som jag nämnde. Men känslan av bygget är av jag kvalitet.
Här ligger den bredvid Tropic GMT som är 42mm.
Brons färgen skiftar i lite rosa/röd och urtavlan skiftar från svart till vacker granit grå.
Jag är grymt splittrad :arghh:. Jag måste tänka ....

IMG_20180724_141558918~2.jpg


IMG_20180724_141627281~2.jpg


IMG_20180724_141723603~2.jpg
Ser fin ut, synd den inte är råare. Dvs. sunbursten stör mig en del. Ser definitivt inte liten ut.
 
Topp