Men tänk nästa sommar! Då! När allt ”shine” är borta. Jag tror sunbursten kommer lyfta den då iställetSer fin ut, synd den inte är råare. Dvs. sunbursten stör mig en del. Ser definitivt inte liten ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men tänk nästa sommar! Då! När allt ”shine” är borta. Jag tror sunbursten kommer lyfta den då iställetSer fin ut, synd den inte är råare. Dvs. sunbursten stör mig en del. Ser definitivt inte liten ut.
Sunbursttavlor på sportur är lite av min pet peeve.Men tänk nästa sommar! Då! När allt ”shine” är borta. Jag tror sunbursten kommer lyfta den då istället
Självklart är alla Obris slutsålda, så tillbaka på ruta ett
Har landat i att jag vill ha en brons/mässingsdykare med bezel i samma material (som obrisen).
Har sneglat lite på Armida A8 men i jämförelse med Obrisen känns den lite blek.
Nån som har något annat bra tips?
Den är intressant helt klart. Dock ska jag på semester i mitten av Augusti och vill verkligen ha min nya klocka tills dess.Zelos har släppt en ny batch Hammerhead.
https://zeloswatches.com/collections/hammerhead
Grymt nöjd med min från förra batchen
Det kan jag förstå. Lycka till.Den är intressant helt klart. Dock ska jag på semester i mitten av Augusti och vill verkligen ha min nya klocka tills dess.
Är dessutom fortfarande rätt såld på Obris Nautilus och ska göra ett försök att få tag på en sån först.
Tack för ett bra tips
Beställt en med olivgrön urtavla. Efter att ha sålt min med meteorit-tavla har jag saknat den, men gillar den borstade tavlan merZelos har släppt en ny batch Hammerhead.
https://zeloswatches.com/collections/hammerhead
Grymt nöjd med min från förra batchen
Tycker inte heller den ser liten ut. Svårt att säga dock, eftersom jag inte provat den själv.Här kommer lite bilder på Obris Morgan Nautilus. Som sagt den är lite som jag nämnde. Men känslan av bygget är av jag kvalitet.
Här ligger den bredvid Tropic GMT som är 42mm.
Brons färgen skiftar i lite rosa/röd och urtavlan skiftar från svart till vacker granit grå.
Jag är grymt splittrad . Jag måste tänka ....
Båda är fina och kompletterar varandra bra i min bok. Och storleken är bra på båda!Här kommer lite bilder på Obris Morgan Nautilus. Som sagt den är lite som jag nämnde. Men känslan av bygget är av jag kvalitet.
Brons färgen skiftar i lite rosa/röd och urtavlan skiftar från svart till vacker granit grå.
Mmm Tempest viking är en fin pjäs det. Har du en sån?Jag ska nog allt visa er storlek . Tempest Viking Vs Obris Morgan Nautilus och se vem som lämnar ringen som vinnare
Fan vad fin! Sitter hur bra som helst på dig.Ok så den sitter som ett smultron på armen haha.
Jag har tankar på ett sånt där Bund strap. Nu kom jag hem och fejka en egen ; )
Tycker att det är sjukt tydligt att du måste sälja Obrisen till migok lite VS bilder nu jag yrade om förut.
Först lite uppvärmning med Eye of the tiger : )
Nautilus vs Orthos Commander wus Edition. 41 vs 43mm.
Nautilus vs MKII Key West (Nautilus är 2mm större i omkrets). 41 vs 39mm
Nautilus vs Cris Ward (Notera gamla loggan OoOo). 41 vs 43.5mm
Nautilus vs Viking. 41 vs 47.5mm
Nautilus vs Viking. 12 vs 17.5mm tjocklek.
Ingen dum duo det där!Idag åkte jag till Smögen.
Först:
Sen:
Fantastisk miljö för inte minst för den fina Squalen. Tittar själv ut genom fönstret i solnedgången och ser Smögen och Smögenbron (syns kanske på mina tidigare bilder). Matchande klocka på fast inte en mikro... Två östgöta-boende på Smögen - Kungshamn! Och åtminstone en Squale...Idag åkte jag till Smögen.
Först:
Sen:
Snygg rackareHär kommer lite bilder på Obris Morgan Nautilus. Som sagt den är lite som jag nämnde. Men känslan av bygget är av jag kvalitet.
Vad vill du ha? Dykare, dressare, sportstål?Så! Sinnen såld till förmån för denna tråd.
Dags att experimentera med allt som känns spännande för stunden. Högt och lågt och inga skrupler. Jag tänker ta mig genom det mesta. Trött på att intellektualisera klockor som jag inte haft på handleden. Tänker inte tycka så mycket förrän jag har en fysisk upplevelse av den.
Hmm...var ska jag börja?
Bara börja plöja genom tråden från början kanske
Snyggt!Idag åkte jag till Smögen.
Först:
Sen:
Vad vill du ha? Dykare, dressare, sportstål?
Det ser vi fram mot!Dykare! Jag fick snabbt ett erbjudande. Och som jag skrev tidigare i Sinn-tråden så behöver jag släppa på prestigen och testa alla klockor jag faktiskt är nyfiken på och vill testa
Det kommer bilder om ett par timmar.
Spännande! Ska bli kul att se vad det blevDykare! Jag fick snabbt ett erbjudande. Och som jag skrev tidigare i Sinn-tråden så behöver jag släppa på prestigen och testa alla klockor jag faktiskt är nyfiken på och vill testa
Cool, ser fram emot det!!Dykare! Jag fick snabbt ett erbjudande. Och som jag skrev tidigare i Sinn-tråden så behöver jag släppa på prestigen och testa alla klockor jag faktiskt är nyfiken på och vill testa
Bra val! Bull-sharken är nog den klockan jag använt mest denna sommar. Den har varit med nästan överallt.
Bunkrar upp för skärgårds häng i några dagar. Gäller att ta med klossar man kan lita på.
Ja det är den klocka jag använt mest också, den passar bra till allt fanimej. Ps om du är i smögen så ta dig en tur med ribbåten som ligger där vid kajen, sitter väl typ 3 st 300 hästars motorer på den. Ta med en klocka som pallar den trevliga lilla turen...Bra val! Bull-sharken är nog den klockan jag använt mest denna sommar. Den har varit med nästan överallt.