• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jodå, N-8 räknas den kanske som (bilden nån vecka gammal nu)
20190927_155823.jpg

:hungry::hungry::hungry: Läcker!!

Låter ju halvkul att hålla på att strula med. Det tog mig typ 5 veckor att få tillbaka min, men allt runtomkring funkade alldeles utmärkt om man bortser från fedex. Tycker det låter som ett företag som växer för snabbt och alla får jobba dubbelt innan de anställt mer folk. Oftast lika med kaos...
Vad hade du för fel på din? :-O

Fan, läste lite trådar om Timefactors. Eddie verkar inte vara den roligaste personen att ha och göra med. Borde man avbeställa? Klockan i sig är ju otroligt lockande.
Det beror väl på hur mycket vikt du lägger vid personen bakom produkten. Alla får göra sina egna val och skapa en egen bild av saker och ting men läser man en del av hans inlägg råder det inga tvivel om att han är rätt dryg och arrogant och jag får lite samma intryck av Chris Vail som ligger bakom NTH och det känns som att framgången har stigit dem båda åt huvudet.

Med det sagt så hoppas jag att du snart får hem klockan och att du återkommer med bilder, den var väldigt läcker oavsett vad man tycker om Eddie som person! :p
Trevlig! Det är en smaksak så klart men hur upplever du den storleksmässigt? Rent spontant tycker jag att 37mm känns aningen litet för en dykare men jag beställde faktiskt en själv i helgen så det ska bli kul att prova. Hur är din i skick och funktion förresten? Eftersom de är NOS så har jag läst att en del har problem med bl.a. vridringen och det verkar vara väldigt individuellt.

DDCE08D0-8A2C-4F97-A8F5-E0563C66EC6E.jpeg
Var går gränsen för affordables? Dessa limited Rado Captain Cook ligger på 18 (37mm). De reguljära på 16 (42mm). Vilken färg är snyggast? För små?
På den modellen hade jag valt 37mm alla dagar i veckan. :) För vad man får så är det bra bang for the buck men affordable skulle jag nog inte säga. Jäkligt snygga, hade span på den som låg på K&S för ett tag sen och ångrar att jag inte slog till. :sorry:

Det beror väl på hur mycket vikt du lägger vid personen bakom produkten. Alla får göra sina egna val och skapa en egen bild av saker och ting men läser man en del av hans inlägg råder det inga tvivel om att han är rätt dryg och arrogant och jag får lite samma intryck av Chris Vail som ligger bakom NTH och det känns som att framgången har stigit dem båda åt huvudet.

Med det sagt så hoppas jag att du snart får hem klockan och att du återkommer med bilder, den var väldigt läcker oavsett vad man tycker om Eddie som person! :p
Trevlig! Det är en smaksak så klart men hur upplever du den storleksmässigt? Rent spontant tycker jag att 37mm känns aningen litet för en dykare men jag beställde faktiskt en själv i helgen så det ska bli kul att prova. Hur är din i skick och funktion förresten? Eftersom de är NOS så har jag läst att en del har problem med bl.a. vridringen och det verkar vara väldigt individuellt.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om personen. Han verkar dock arrogant på många inlägg. Blev dock orolig över garanti osv. Verkade som en blandad kompott av upplevelser. Fick lite bättre bild efter jag snackar med @M26 via PM och kommer att fullfölja :) tror det kan bli bra. Faller Everest Expedition under GADA?

Gillar denna också väldigt mycket.

Screenshot_20191007-222330__01.jpg

Ett riktigt litet charmtroll är det, tror inte du kommer bli besviken även om du inte ska förvänta dig perfektion. Tror den är 38mm till och med men bärs nog aningens mindre,
Mitt ex är helt ok, lite skev på nån index om man kikar riktigt noga men inget jag tänker på samt sekundvisaren linjerar lite knasigt i "nerförsbacke".
Länken är ordentligt rasslig och go, precis som det ska va ;)

Tillbaka
Topp