• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ser på isländsk teve, en tämligen nygjord dokumentär om mitt favoritband.
IMG_7239.JPG

Förvånansvärt snygga :O Hade aldrig kunnat tro att LV kunde göra fina klockor. Vad är det för specs på en sån där?
Jag vet faktiskt inte vilka verk som sitter i men detta är inte 'Top of the line' klockorna i deras kollektion, långt ifrån :)
Har för mig att @Rozzy vill mena att det är ETA verk (ursäkta mig 'J', ifall jag minns fel vardande detta)

Jag vet faktiskt inte vilka verk som sitter i men detta är inte 'Top of the line' klockorna i deras kollektion, långt ifrån :)
Har för mig att @Rozzy vill mena att det är ETA verk (ursäkta mig 'J', ifall jag minns fel vardande detta)
LV är skoj. Snubblade in på din gamla LV tråd när jag googlade efter urverket, worldtimern var ju riktigt tuff, men jag är ju som jag är också :D
A96417BB-B02A-4EDA-AB7F-9DC8C014F284.jpeg

Det är svinbra ju, varför kör inte fler med det?
För att man troligtvis redan vet vad datumet var när man gick och la sig och att det därefter blir nästkommande dag när tolvslaget har passerat? :D

tgc2a3l-631x540.jpg

Skämt åsido så tycker jag faktiskt att det är en rolig detalj men jag antar att en del tycker att det är distraherande och rör till det utan att direkt tillföra något. Dessutom skulle jag tro att det är svårt att applicera tillräckligt mycket lume på en tunn datumskiva för att det ska räcka någon längre stund och då faller hela idén.

För att man troligtvis redan vet vad datumet var när man gick och la sig och att det därefter blir nästkommande dag när tolvslaget har passerat? :D

tgc2a3l-631x540.jpg

Skämt åsido så tycker jag faktiskt att det är en rolig detalj men jag antar att en del tycker att det är distraherande och rör till det utan att direkt tillföra något. Dessutom skulle jag tro att det är svårt att applicera tillräckligt mycket lume på en tunn datumskiva för att det ska räcka någon längre stund och då faller hela idén.
Men ändå kul.. :D

Tillbaka
Topp