• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad har ni på armen idag? Jag skräller(inte) med att köra Magrette.
10D6ACA3-8F0A-46F3-AD49-837B7E8709BD.jpeg
Blev en dag med Nanok. Sitter och försöker att vara diskret med mitt fotande och ks-surfande under föreläsning.
UAFQqm3.jpg

Ganska nöjd med min ruckning. Började på +1,8s/d när min Cyma kom tillbaka från service vilket är låååångt över spec för eta954.111 som skall gå bättre än 0,5s/d. Tog fem justeringar men nu går den ju riktigt exakt :) Frågan är om jag skall behålla den eller sälja den med gott samvete... :p Tack för tipsen @rogart-63 :D
B5C7EDA7-BD32-41EA-AA37-D9969EE74AB8.jpeg
8B154C43-6EE1-4AFE-A503-25B13F15369D.jpeg
2AAC6C27-2DE0-47F6-9875-95BF8721AACD.jpeg

edit: Nu plingade det till i telefonen också, två goda klockrelaterade nyheter på en dag :D
7D63C592-F89C-4358-AA43-E3DA2C9351B7.jpeg

2019-10-09 (2).png

Senast ändrad:
Ganska nöjd med min ruckning. Började på +1,8s/d när min Cyma kom tillbaka från service vilket är låååångt över spec för eta954.111 som skall gå bättre än 0,5s/d. Tog fem justeringar men nu går den ju riktigt exakt :) Frågan är om jag skall behålla den eller sälja den med gott samvete... :p Tack för tipsen @rogart-63 :D
B5C7EDA7-BD32-41EA-AA37-D9969EE74AB8.jpeg
8B154C43-6EE1-4AFE-A503-25B13F15369D.jpeg
2AAC6C27-2DE0-47F6-9875-95BF8721AACD.jpeg

edit: Nu plingade det till i telefonen också, två goda klockrelaterade nyheter på en dag :D
7D63C592-F89C-4358-AA43-E3DA2C9351B7.jpeg

2019-10-09 (2).png

Jag säger inget så inget är sagt ;)

Blir nog skitbra. Kan ni gissa vad det blir?
Klockan och märket är och har varit kontroversiell. Dels på grund av sin design men också för att det är lite dåligt med information och saker kommit upp. Men ingen kan neka den kvalité som klockan ger en. Och det är ju trots allt produkten som är det viktiga, enligt mig. :)
Jag tror jag kommer bli nöjd.

Klockan och märket är och har varit kontroversiell. Dels på grund av sin design men också för att det är lite dåligt med information och saker kommit upp. Men ingen kan neka den kvalité som klockan ger en. Och det är ju trots allt produkten som är det viktiga, enligt mig. :)
Ginault Ocean Rover?

Ulysse Nardin, Gerald Genta, Jaquet Droz.... ? Nej haha, jag har ingen aning. Men väntar spänt på upplösningen :)
Edit: Inga av ovanstående är heller speciellt 'affordable'...

Jag tippar på en gmt för tror du har nämnt det tidigare, Steiny :cool:

Ginault Ocean Rover?
Den var lätt ellerhur, ja så klart! Jag gav kanske för mycket information.

Ne men den ser helgrym ut. Gillar inte mercedesvisare och ginault med sina mil-sub-visare ser grym ut. Vill testa något nytt så det fick bli en sådan. Man kan hänga med en sådan klocka här utan problem, något man kanske inte kan i andra delar av forumet ;)

Den var lätt ellerhur, ja så klart! Jag gav kanske för mycket information.

Ne men den ser helgrym ut. Gillar inte mercedesvisare och ginault med sina mil-sub-visare ser grym ut. Vill testa något nytt så det fick bli en sådan. Man kan hänga med en sådan klocka här utan problem, något man kanske inte kan i andra delar av forumet ;)
Den är sjukt bra, har en själv :)
Ska bli kul att se vilken färgkombo osv du köpt!

Daniel Wellington? o_O

Tillbaka
Topp