• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Blir nog skitbra. Kan ni gissa vad det blir?
Klockan och märket är och har varit kontroversiell. Dels på grund av sin design men också för att det är lite dåligt med information och saker kommit upp. Men ingen kan neka den kvalité som klockan ger en. Och det är ju trots allt produkten som är det viktiga, enligt mig. :)
Jag tror jag kommer bli nöjd.
Lägger min krona på en Steinhart med tanke på fd LE.

IMG_7266.JPG

Jag har bara sett din med denna läckra tavla, höjer helt klart modellen tycker jag :)
Tack tack, gillar också tavlan skarpt, kallas för "Tuxedo dial". Ganska vanlig, finns i mörkblå, brun, svart/grå och min variant vit/silver. Vit/Silver-varianten verkar vara den som är minst poppis, inte jätteofta man ser dem, vilket jag bara tycker är bra :D

Ja då har du sett en till nu.
Här är den fantastiska Tuxedo-tavlan i svart,
smekt av ljuset ifrån köksfönstret :D.
Om den sen är affordable det kan man tvista om men jag tycker det iallafall :)
B6SZ9pY.jpg
Snyggt matchat :) Gjorde ju sig förvånansvärt bra på läder måste jag säga, jag har bara canvas och länken... kanske borde utöka? :D

Snyggt matchat :) Gjorde ju sig förvånansvärt bra på läder måste jag säga, jag har bara canvas och länken... kanske borde utöka? :D
Gör sig fint på läder. Ett brunt till din vita tavla skulle sitta som handen i handsken :).
Mitt på bilden är ett nyss hemkommet Hirsch Knight i grått. Blev helt ok och har en bra premiumkänsla. Givetvis med ett Breitlingspänne ditsatt :).
Va1FdQX.jpg

Ja då har du sett en till nu.
Här är den fantastiska Tuxedo-tavlan i svart,
smekt av ljuset ifrån köksfönstret :D.
Om den sen är affordable det kan man tvista om men jag tycker det iallafall :)
B6SZ9pY.jpg
Affordable för mig är vad jag själv tycker är skäligt för en klocka. 15000 är inte skäligt för en Squale, 84000 för en Vacheron är definitivt affordable (även fast jag själv inte har råd med en VC)

Den var lätt ellerhur, ja så klart! Jag gav kanske för mycket information.

Ne men den ser helgrym ut. Gillar inte mercedesvisare och ginault med sina mil-sub-visare ser grym ut. Vill testa något nytt så det fick bli en sådan. Man kan hänga med en sådan klocka här utan problem, något man kanske inte kan i andra delar av forumet ;)

Äsch, jag som tänkte gissa på Carl-Gustaf 1867. :)

Ginault Ocean Rover var en mycket trevlig bekantskap under det dryga halvår jag hade min. Efter ett tag kom jag dock fram till att en submariner homage räckte för mig så den såldes... :)

Äsch, jag som tänkte gissa på Carl-Gustaf 1867. :)

Ginault Ocean Rover var en mycket trevlig bekantskap under det dryga halvår jag hade min. Efter ett tag kom jag dock fram till att en submariner homage räckte för mig så den såldes... :)
Ja den var också på radarn! Not... ;)
Ja en sub-homage räcker för mig med men då ska det fan vara en riktigt bra en ;)
Får se vad jag tycker imorgon/fredag :)

Då det var en del diskussion om bemötande och kundservice tidigare i tråden tänkte jag passa på att dela med mig av en positiv erfarenhet av ett micromärke.
Jag hade en mailkonversation med Jane, en av personerna bakom Monta watches, där jag först och främst fick artiga och utförliga svar på alla funderingar väldigt fort. Sedan beklagade jag mig över totalkostnaden för en klocka som skickas från USA när man ska räkna med svensk moms. Då fick jag genast erbjudandet att de skulle stå för halva kostnaden av moms och tull utan jag egentligen hade gjort något försök att pruta eller liknande.
Mycket nöjd med klockan och med kundservicen.

Tack tack, gillar också tavlan skarpt, kallas för "Tuxedo dial". Ganska vanlig, finns i mörkblå, brun, svart/grå och min variant vit/silver. Vit/Silver-varianten verkar vara den som är minst poppis, inte jätteofta man ser dem, vilket jag bara tycker är bra :D
Din tavla är snygg, men efter alla år med diabetes så kräver ögonen bättre kontrast, kanske kan funka ändå, visarna är ju inte så ljusa!
Är definitivt en villhöverklocka! ;)

@FOQ Har du sålt din Christopher Ward C65 Trident Vintage MK1? Stannar den i tråden? Jag har haft svårt att hålla fingret från "avtryckaren" :)
IMG_20191009_164624108.jpg

Stanna och stanna... Jag lurkar här för det mesta. Jag måste vara vintageskadad, för 38*45mm känns sjukt blaffigt. Kvalitén är dock väldigt bra. Den känns ju minst lika bra som min bb36 som väl kan sägas vara samma typ av klocka. Jag som lovat mig själv att aldrig ha fakepatina heller

Nu får alla finsmakare blunda för idag har det varit ultraaffordable för hela slanten. Först Loreo:
E2FA8466-EC5B-436B-BFD7-0B1F2F788101.jpeg

Sen på vägen hem plockade jag upp denna hos postombudet:
D53305B6-1D5A-4C52-9D96-D1013BA87DB5.jpeg

En Pagani Design quartzkronograf. Ser riktigt bra ut tycker jag och den var oförskämt billig.

Senast ändrad:
IMG_20191009_164624108.jpg

Stanna och stanna... Jag lurkar här för det mesta. Jag måste vara vintageskadad, för 38*45mm känns sjukt blaffigt. Kvalitén är dock väldigt bra. Den känns ju minst lika bra som min bb36 som väl kan sägas vara samma typ av klocka. Jag som lovat mig själv att aldrig ha fakepatina heller

Såg ju bra ut på dig! Den är bra konstruerad den klockan!

Tillbaka
Topp