• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Byter om till ultra affordable för att spackla och måla.
Min första ryss som också var början till "eländet" man fastnat i...
20191012_175548.jpg

Nej verkligen inte. Men det är Inte direkt så att de ljuger om att vara COSC-certifierade även om större delen av industrin förknippar "kronometer" med COSC institutet. Inte för att COSC har ensamrätt på att certifiera kronometrar direkt ;)

Men nej, någon objektivitet finns där givetvis inte. Men är Patek Seal eller Rolex Superlativer certifiering objektiva? Nej, men man har en viss tillit till dessa märken, att certifieringen skall vara korrekt. Den tilliten finns inte riktigt där med Ginault. Men jag kan iallafall rapportera att de flesta jag sett äga en Ginault säger att det stämmer.
Har väl en eller ett par klockor som är COSC men det spelar ingen roll för mig heller. Byter klocka varje dag i princip och ställer den då också eftersom den normalt stannat. Om den sen går 20 s fel på ett dygn må det väl vara hänt eftersom jag byter till en annan dagen efter... OWG'er kan ju bli mer störda av bristande precition. ;)

Brutal och cool, är nog vad vi båda tyckte och tycker om Biturbon! :)
Aldrig kört bi-turbon men i slutet på sjuttitalet jobbade jag som mekaniker på en liten alfa verkstad där det ibland kom in ferrari, maserati och annat italienskt exotiskt (fanns ju inga sådana verkstäder i Sverige så alfa låg väl närmast till hands). En av kunderna hade en Ghibli SS som provkördes på motorvägen, enda bilen jag kört som gjort en ofrivillig burn-out efter växling i 100 km/tim så vi höll på att fara av vägen... Då vart man rädd. Kul minne, kul bil.
EDIT: OT igen!! Nåja, trevligt är det.

Aldrig kört bi-turbon men i slutet på sjuttitalet jobbade jag som mekaniker på en liten alfa verkstad där det ibland kom in ferrari, maserati och annat italienskt exotiskt (fanns ju inga sådana verkstäder i Sverige så alfa låg väl närmast till hands). En av kunderna hade en Ghibli SS som provkördes på motorvägen, enda bilen jag kört som gjort en ofrivillig burn-out efter växling i 100 km/tim så vi höll på att fara av vägen... Då vart man rädd. Kul minne, kul bil.
EDIT: OT igen!! Nåja, trevligt är det.
Snacka om brutal, okontrollerad kraft!
Pre ESP... :nailbiting:

Japp, stor rackarns v8 med 4 dubbla delLorto och ett vridmoment som kan användas som traktor. Och lätt som en fjäder i den diffade baken... ES vad sa du? :)
Livsfarligt men ändå väldigt härligt!
Hade ett favvoklipp på tuben, hittar inte igen det...
Två killar i en RUF Yellowbird, hamnar bakom en ny 997 4S som fegkör i en av de tvärare kurvorna på ringen.
Killen som kör säger:
I bet he’s got all the lettering stuff!

Livsfarligt men ändå väldigt härligt!
Hade ett favvoklipp på tuben, hittar inte igen det...
Två killar i en RUF Yellowbird, hamnar bakom en ny 997 4S som fegkör i en av de tvärare kurvorna på ringen.
Killen som kör säger:
I bet he’s got all the lettering stuff!
Roligt. Jag skulle nog också vara försiktig i en miljonbil med motorn bak oavsett 4-hjulskrafset. Och ännu mer i en yellowbird som väl är ett antal gånger dyrare, starkare, ännu lättare fram och utan 4s, antar jag. Fast å andra sidan, då är det väl fart som håller fast en på banan...
Långt ot så släpper detta nu... (fast kul är det)
EDIT: F10 kallades ju för widowmaker men var det inte yellowbirden också? Kanske minns fel.

Vilket klockorna också gör för de flesta. Gillar när modehus gör seriösa klockor.

Ralph Lauren har en del klockor som verkar seriösa, även om det inte alltid rymms inom "affordables". Rent generellt verkar den gode Ralph har både en klocknördande tendens, samt en fascination för det välbyggda rent generellt tycker jag mig ha sett i intervjuer. Sånt gillar jag.

Tillbaka
Topp