Ingen aning, tyckte att det stod USA på hemsidan sist jag kikade? "Hand Built In America" står det i alla fall på produktsidan.Var de inte tillverkade i Kina?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen aning, tyckte att det stod USA på hemsidan sist jag kikade? "Hand Built In America" står det i alla fall på produktsidan.Var de inte tillverkade i Kina?
Jag tror allt tillverkas i Kina, inklusive urverk men monteras i USA.Var de inte tillverkade i Kina?
Jag tror också på denna teoriJag tror allt tillverkas i Kina, inklusive urverk men monteras i USA.
Har väl en eller ett par klockor som är COSC men det spelar ingen roll för mig heller. Byter klocka varje dag i princip och ställer den då också eftersom den normalt stannat. Om den sen går 20 s fel på ett dygn må det väl vara hänt eftersom jag byter till en annan dagen efter... OWG'er kan ju bli mer störda av bristande precition.Nej verkligen inte. Men det är Inte direkt så att de ljuger om att vara COSC-certifierade även om större delen av industrin förknippar "kronometer" med COSC institutet. Inte för att COSC har ensamrätt på att certifiera kronometrar direkt
Men nej, någon objektivitet finns där givetvis inte. Men är Patek Seal eller Rolex Superlativer certifiering objektiva? Nej, men man har en viss tillit till dessa märken, att certifieringen skall vara korrekt. Den tilliten finns inte riktigt där med Ginault. Men jag kan iallafall rapportera att de flesta jag sett äga en Ginault säger att det stämmer.
Luriga är de genom att formulera lite lagom småluddigt "Hand built in America"Jag tror också på denna teori
Brutal och cool, är nog vad vi båda tyckte och tycker om Biturbon!På åttiotalet när jag var i de tidiga tonåren förälskade jag mig i Maserati Biturbo, den var/är så snygg.
På åttiotalet när jag var i de tidiga tonåren förälskade jag mig i Maserati Biturbo, den var/är så snygg.
Aldrig kört bi-turbon men i slutet på sjuttitalet jobbade jag som mekaniker på en liten alfa verkstad där det ibland kom in ferrari, maserati och annat italienskt exotiskt (fanns ju inga sådana verkstäder i Sverige så alfa låg väl närmast till hands). En av kunderna hade en Ghibli SS som provkördes på motorvägen, enda bilen jag kört som gjort en ofrivillig burn-out efter växling i 100 km/tim så vi höll på att fara av vägen... Då vart man rädd. Kul minne, kul bil.Brutal och cool, är nog vad vi båda tyckte och tycker om Biturbon!
Tidigare skrev de ju "Hand Made in America" och fick då problem med myndigheter för att i USA har man väldigt strikta regler vad gäller "Made in USA". Tror det är så pass att 100% måste vara inhemskt. Så de fick byta till "Hand Built" istället.Luriga är de genom att formulera lite lagom småluddigt "Hand built in America"
Snacka om brutal, okontrollerad kraft!Aldrig kört bi-turbon men i slutet på sjuttitalet jobbade jag som mekaniker på en liten alfa verkstad där det ibland kom in ferrari, maserati och annat italienskt exotiskt (fanns ju inga sådana verkstäder i Sverige så alfa låg väl närmast till hands). En av kunderna hade en Ghibli SS som provkördes på motorvägen, enda bilen jag kört som gjort en ofrivillig burn-out efter växling i 100 km/tim så vi höll på att fara av vägen... Då vart man rädd. Kul minne, kul bil.
EDIT: OT igen!! Nåja, trevligt är det.
Japp, stor rackarns v8 med 4 dubbla delLorto och ett vridmoment som kan användas som traktor. Och lätt som en fjäder i den diffade baken... ES vad sa du?Snacka om brutal, okontrollerad kraft!
Pre ESP...
Gillar designen på den där. Aldrig kollat på LV (väskor?!) men du har väckt nåt intresse, får nog börja ha lite koll i sökninagarna..
Livsfarligt men ändå väldigt härligt!Japp, stor rackarns v8 med 4 dubbla delLorto och ett vridmoment som kan användas som traktor. Och lätt som en fjäder i den diffade baken... ES vad sa du?
Från början tillverkade de koffertar och väskor så givetvis är de mest kända för det. Dessa tilltalar mig dock inte alls eftersom de på ett skrikigt sätt utstrålar $$$.Gillar designen på den där. Aldrig kollat på LV (väskor?!) men du har väckt nåt intresse, får nog börja ha lite koll i sökninagarna..
Roligt. Jag skulle nog också vara försiktig i en miljonbil med motorn bak oavsett 4-hjulskrafset. Och ännu mer i en yellowbird som väl är ett antal gånger dyrare, starkare, ännu lättare fram och utan 4s, antar jag. Fast å andra sidan, då är det väl fart som håller fast en på banan...Livsfarligt men ändå väldigt härligt!
Hade ett favvoklipp på tuben, hittar inte igen det...
Två killar i en RUF Yellowbird, hamnar bakom en ny 997 4S som fegkör i en av de tvärare kurvorna på ringen.
Killen som kör säger:
I bet he’s got all the lettering stuff!
Oj var jag otydlig, sorry. Tänker inte alls hålla nån koll på väskorna framåt heller...Från början tillverkade de koffertar och väskor så givetvis är de mest kända för det. Dessa tilltalar mig dock inte alls eftersom de på ett skrikigt sätt utstrålar $$$.
Vilket klockorna också gör för de flesta. Gillar när modehus gör seriösa klockor.Från början tillverkade de koffertar och väskor så givetvis är de mest kända för det. Dessa tilltalar mig dock inte alls eftersom de på ett skrikigt sätt utstrålar $$$.
Fortis Spacematic är ett alternativ inom samma design-kategori.Gillar designen på den där. Aldrig kollat på LV (väskor?!) men du har väckt nåt intresse, får nog börja ha lite koll i sökninagarna..
Ja, håller med. Spacematic GMT har jag på radarn, var nära att köpa en på tradden för ett tag sen, gick lite för dyrt.Fortis Spacematic är ett alternativ inom samma design-kategori.
Tror du har rätt, jag hade inget grepp om dem och då har man ju nördat med detta med klockor ett tag så "gemene man" gör det nog inte.Jag tror inte gemene man ute i verkligen känner igen en LV klocka runt armen.
Vilket klockorna också gör för de flesta. Gillar när modehus gör seriösa klockor.
Håller med, har en RL jag är mycket nöjd med.Ralph Lauren har en del klockor som verkar seriösa, även om det inte alltid rymms inom "affordables". Rent generellt verkar den gode Ralph har både en klocknördande tendens, samt en fascination för det välbyggda rent generellt tycker jag mig ha sett i intervjuer. Sånt gillar jag.