• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hahah känner mig skyldig till alla tre. Är jag så jävla dålig på att hålla topic? :p

Haha. Det var en hjärtlig hyllning ;) Vi pratar ju 95% om klockor iaf :angel:
Jag känner ingen ånger!
Drar bara fram min SAAB-klocka!
Nån dijonsenap behöver jag icke!
Kör ju med denna!
image.jpg

Detta, mina vänner, är verkligen micro! ;)
Natti!
Visst ja, slänger in en nytagen bild på klockan, måste ju hålla topic! :D
image.jpg
 
Sant.. har länge tittat på 556. Gillar verkligen den med röd sekundvisare (gick att få för ytterligare 90 eur)
Tycker även Orion Hellcat ser riktigt fin ut. Dock 600usd för Mioyta 9015. Någon som har erfarenhet av Orion?
IMG_0004_2.jpg

IMG_0006_1.jpg
Kan mycket väl vara finare finish på tavla o visare på Orion. Det är väl inte Sinns starkaste sida men du får en fin boett o länk (Givet att man kommer överens med låset som först känns billigt men faktiskt snarare är väldigt bra. Och framför allt får du ett ETA (eller numera möjligt sellita) i top grad version. Min håller 2spd plus stadigt.
 
Då får man väl köpa en Maserati!
BCB8F97D-03DA-43DD-9737-F279ED129CDE.jpeg
Lite dyrare än Passat tyvärr... :sorry:

Det går säkert att bända loss den o ersätta med en G-shock! :D
Det hade varit något! En Mudmaster I instrumentpanelen, hehe. :D

Brutal och cool, är nog vad vi båda tyckte och tycker om Biturbon! :)
Den där är bara för cool!

Oj, inte dåligt. Lär ju inte vara standard eller? :eek:
 
Tvåton känns väldigt gubbigt , har aldrig haft nån men suget finns.
Är gubbe men har ingen tt, så omvändningen kan inte gälla. :) Troligen (mycket sannolikt) är jag udda men är inte särskilt förtjust i gult/rött guld (färgat) alls på klockor. Har väl nån Glycine vintage och nån gammal anadigi seiko men inget nyare. Vet att det finns några riktigt fina guldklockor i tråden, vad säger ni andra, gillar ni guld (färgat)?
 
Enligt frugans modeblaskor är tvåton stekhett just nu :cool:
Klockan är svår att bäras på ett seriöst sätt men har man bara lite glimten i ögat och hajar retroflörten så är det bara att köra på!
Haha, det är märkligt hur kvinnor nästan alltid har de vräkigaste klockorna i imitationer av gulguld eller rose men samtidigt tycker att en smakfull tvåton som denna är gräslig. :rolleyes:

Här hemma hette det att det var en "invandrarklocka".
Är gubbe men har ingen tt, så omvändningen kan inte gälla. :) Troligen (mycket sannolikt) är jag udda men är inte särskilt förtjust i gult/rött guld (färgat) alls på klockor. Har väl nån Glycine vintage och nån gammal anadigi seiko men inget nyare. Vet att det finns några riktigt fina guldklockor i tråden, vad säger ni andra, gillar ni guld (färgat)?
Nej, det är gräsligt. Det enda som passar som guld är rena dressur (gärna vintage) men jag tycker att även denna kommer undan med tvåton då det är en så pass ikonisk modell.
Squalen är tunnare och mycket lättare, känns knappt att man har den på sig. Rent storleksmässigt bärs dom trots allt ganska likvärdigt.
Som @HSK nämnde vänjer man sig snabbt med formatet om man är ovan (sen är det svårt att gå upp i storlek igen ;))
Det känns som att det är väldigt vanligt att man börjar stort och sen byter ner sig under sin klockresa men samtidigt beror det även på hur klockan bärs, tjocklek osv. Jag tycker att den här känns helt OK men en Zelos Mako på 40mm var för liten samtidigt som en 42mm C60 var alldeles för stor så det finns ju fler aspekter än ren diameter som de flesta hakar upp sig på.

Seikos tuna är ett bra exempel som mäter typ 50mm och folk initialt avfärdar men som ändå bärs bekvämt av de flesta tack vare obefintliga/integrerade bandhorn.
 
Det känns som att det är väldigt vanligt att man börjar stort och sen byter ner sig under sin klockresa men samtidigt beror det även på hur klockan bärs, tjocklek osv. Jag tycker att den här känns helt OK men en Zelos Mako på 40mm var för liten samtidigt som en 42mm C60 var alldeles för stor så det finns ju fler aspekter än ren diameter som de flesta hakar upp sig på.

Seikos tuna är ett bra exempel som mäter typ 50mm och folk initialt avfärdar men som ändå bärs bekvämt av de flesta tack vare obefintliga/integrerade bandhorn.
Absolut, så är det. Det är lätt att stirra sig blind på just mått. Vi har alla olika utformade handleder så finns egentligen inget rätt eller fel svar.
Vet inte hur många klockor jag provat som har "perfekta mått" men ändå sitter som en påse bajs på armen.
 
  • Like
Reactions: HSK
Tråkig start! Men precis som @FOQ säger så är jag helt säker på att Zelos löser detta åt dig. Klockan ser iaf riktigt fin ut, så grattis! Lägg gärna en post när du fått svar från Elshan på vad det kan vara för fel.
Fick svar från Elshan och han höll med om att det verkar vara nåt knas med urverket. Så han skulle skicka en ny klocka. När jag känner mig nöjd med den nya så skulle jag säga till så fixar han så att jag kan returnera den första. Så han verkar ju schysst att ha och göra med.
 
Absolut, så är det. Det är lätt att stirra sig blind på just mått. Vi har alla olika utformade handleder så finns egentligen inget rätt eller fel svar.
Vet inte hur många klockor jag provat som har "perfekta mått" men ändå sitter som en påse bajs på armen.
Det ända måttet jag stirrar mig blind på är lug till lug, det fungerar alltid bra på min handled. Är den större än 49 så går det helt enkelt inte.
 
Jag är en gubbe iofs :arghh: här är min...håller dock inte alls med om att den känns liten på min ca 18cm handled
YQIYgWv.jpg
Ser jättebra ut!
Har lika stora handleder, något större faktiskt, storlekshetsen på klockor förstår jag inte!
Klockan ska ju bäras också!
Sitta skönt och ligga stilla. Funkar inte det, då måste nån parameter ändras och det lär ju inte vara handleden som ändras!
 
Det ända måttet jag stirrar mig blind på är lug till lug, det fungerar alltid bra på min handled. Är den större än 49 så går det helt enkelt inte.
Vinkling o utformning på bandhorn etc kan vara minst lika viktigt (för mig). Provade slumpmässigt en Longines LD förra veckan som satt satt som ett jäkla frimärke längs med handleden, fick senare reda på att den var hela 52mm L2L vilket inte alls stämde överens med upplevelsen o_O
 
Tillbaka
Topp