• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Måste väl posta en klart prisvärd sak!
Ja, Mathilda leker i bakgrunden! :)
CA9AE754-0F8E-4456-9F30-B003DA1966EE.jpeg
 
Ni som har denna klocka hur upplevs storleken? Är det nån kvalitet?
Tacksam för svar.
Mvh
69023DAB-85AD-417E-A6BE-15DA5DDFA95A.jpeg
Jag köpte en tidigare i veckan och är nöjd. Aningen liten men helt OK storleksmässigt så länge man inte har timmerstockar till handleder. Kvalitet och kvalitet, den kostar 2600kr så man får givetvis ingen fantastisk produkt för dom pengarna men klart värt pengen om du frågar mig. Vet att @Von och @Fixxxer även har varsin.

@FreakyLeo har dessutom skrivit en recension om den: https://klocksnack.se/threads/squales-budgetdykare-h1545.115165/
 
Jag köpte en tidigare i veckan och är nöjd. Aningen liten men helt OK storleksmässigt så länge man inte har timmerstockar till handleder. Kvalitet och kvalitet, den kostar 2600kr så man får givetvis ingen fantastisk produkt för dom pengarna men klart värt pengen om du frågar mig. Vet att @Von och @Fixxxer även har varsin.

@FreakyLeo har dessutom skrivit en recension om den: https://klocksnack.se/threads/squales-budgetdykare-h1545.115165/
Tack för svar, är osäker på storleken.
 
Jag köpte en tidigare i veckan och är nöjd. Aningen liten men helt OK storleksmässigt så länge man inte har timmerstockar till handleder. Kvalitet och kvalitet, den kostar 2600kr så man får givetvis ingen fantastisk produkt för dom pengarna men klart värt pengen om du frågar mig. Vet att @Von och @Fixxxer även har varsin.

@FreakyLeo har dessutom skrivit en recension om den: https://klocksnack.se/threads/squales-budgetdykare-h1545.115165/
Ska läsa igenom recensionen. Tack.
 
Tack för svar, är osäker på storleken.
Jag var också det, har aldrig haft någon dykare mindre än 40mm innan denna och även om den initialt kändes väldigt liten vande man sig snabbt. Det är så klart en smaksak och jag hade inte haft något emot om den hade varit någon millimeter eller två större men det är inte så att den är löjligt liten som en del vintageklockor är.

Svårt att säga hur du kommer att uppleva den innan du faktiskt provat den. Dykare upplevs generellt som mindre än andra klocktyper då vridringen inkräktar på diametern.
 
Riktigt fräck ju :) Men det där uppladdningsbara batteriet, är det något specialkrångligt elände som bara finns hos Fortis själva ?
Nja, det var poppis runt millennieskiftet och Omega använde samma ETA-verk i en eller ett par modeller som jag inte minns namnet på just nu. Kan försöka googla fram det om någon är nyfiken.

Seiko lanserade en liknande lösning som de kallade för kinetic och som blev ökänt då tidiga modeller hade problem med att laddningen la av och att man fick byta kondensatorn, inget jättedyrt men likväl onödigt. De fick ordning på det rätt snabbt och det är bara de allra tidigaste modellerna som drabbades men hela tekniken fick ett oförtjänt dåligt rykte och dog ut så småningom.

ETAs variant ska dock inte alls vara drabbat av detta så vitt jag förstår utan det var specifikt Seiko som hade problem med sin kineticserie med egenutvecklade verk.
 
Tillbaka
Topp