Apropå kundservice...
Fick ju hem min CW C65 C65 Trident GMT (Pepsivariant) i slutet av förra veckan. Upptäckte några smårepor på claspen vid uppackning - givetvis en besvikelse att se på en helt ny klocka
- tog bild och skickade omedelbart ett mail till Christoper Wards kundservice. Krävde helst att få ny clasp eller länk skickad till mig. Detta var tidigt på fredag morgon.
På söndag får jag första svaret att de ska titta på mitt ärende under måndagen och återkomma ASAP.
Idag (tisdag) fick jag svaret att de ursäktar det inträffade och att jag ska få en ny länk skickad till mig.
”Apologies the bracelet arrived in this condition, I am happy to replace the bracelet if you provide me your address and I will send you returns instructions.”
Anade redan här att jag inte hade fått att göra med den vassaste kundsupporten jag upplevt i mitt liv. Adressen borde de redan haft då den stod med längst ner i mailkedjan samtidigt som de hade beställningsnumret i mailet.
Jag svarar med min adress och några följdfrågor
”Will you send a complete bracelet including the clasp or only a new clasp? Will you send it immediately?
I have not used the watch at all since I was waiting for your reply, but I guess I should not be using it with the bracelet since you want it back in return?”
Får då följande svar:
”Good Afternoon,
Here is the returns form for you and the DHL form will be with you shortly, it will be done as soon as possible.
Yes please do not wear the bracelet we will get this sorted as a urgent for you and send you a pristine bracelet for you.”
Detta tvingar mig till att påminna om bl.a frågan jag inte fick svar på:
”Thank you for the return forms! I will send back the scratched bracelet tomorrow.
Also, I think you missed one of my questions.
Will you send it immediately or do you have to wait for the original bracelet to come back to you first?
What is a pristine bracelet? Are you not sending the same original one (brushed) which I guess is the first one here?
https://www.christopherward.eu/straps/bracelets
I would really appreciate if you send the replacement bracelet immediately, preferably by DHL express so that I can start using the watch and not have to wait a few more weeks.”
Nu väntar jag ivrigt på morgondagens svar.
Vet inte om jag har orimliga förväntningar men i min värld borde den nya länken redan vara skickad från deras sida. Ser ingen anledning till att de ska behöva vänta in att min länk har kommit tillbaks i retur, vilket jag är lite orolig för att CW vill i den smått otydliga konversationen.
Sköts det inte snyggare är jag t.o.m. beredd att skicka tillbaks hela klockan av principiella skäl. Högkvalitativ Customer Service är A och O i min värld.
Förväntar mig denna sortens respons från CW som dessutom ska vara ”premium-mikro” och knappt ens mikro:
https://klocksnack.se/posts/3054948/
När jag läser om Elshans kundbemötande blir jag sugen på att köpa Zelos.
Vad säger ni? Är det orimliga förväntningar jag har? Nytt ska vara nytt oavsett om det kostar 2000, 5000, 15000 eller 250000. Skicka ny länk eller bara clasp omedelbart - no questions asked.