• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Gröna blir skitball. Men också en svart med grön vridring. Mmm.
Hade jag inte redan haft en klocka med svart tavla och grön vridring på väg så hade det utan tvekan varit ett alternativ. Testade att konfigurera en sån på deras hemsida nu och det blev riktigt läckert. :wideyed:
asdasdasdas.JPG
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Skönt att höra.
Är det din Ocean 500 som du haft problem med?
Har du missat det? :hilarious:

Nja, det var inget problem men de gjorde ett problem av det. Bezeln var yttepytte off och jag hörde av mig och frågade ifall jag kunde lämna in den och skicka kvittot till dem då det var en så liten och billig åtgärd. Nej, de ville gärna fixa själva. Så jag skickade den till dem och två veckor senare fick jag fel och en icke fungerande klocka tillbaka. Så jag skickade tillbaka den och väntade och inget hände, så efter en månad sa jag att jag var trött på att vänta och ville häva köpet då det gått mer än 30dagar. De bad så mycket om ursäkt, letade upp min klocka direkt och gav den till deras urmakare, skickade den direkt och så fick jag ett jubilee som kompensation. De skötte det ganska dåligt med dåliga bortförklaringar men nu är den perfekt och går dessutom ännu bättre än från början. När jag fick den höll den +5s/dag men nu den senaste veckan har den gått -0,5s/dag. :cigar:
 

Skiddie

Cartier
Apropå kundservice...
D13B8734-9195-4095-97FD-6A5B2976C3CB.jpeg

Fick ju hem min CW C65 C65 Trident GMT (Pepsivariant) i slutet av förra veckan. Upptäckte några smårepor på claspen vid uppackning - givetvis en besvikelse att se på en helt ny klocka :( - tog bild och skickade omedelbart ett mail till Christoper Wards kundservice. Krävde helst att få ny clasp eller länk skickad till mig. Detta var tidigt på fredag morgon.
På söndag får jag första svaret att de ska titta på mitt ärende under måndagen och återkomma ASAP.
Idag (tisdag) fick jag svaret att de ursäktar det inträffade och att jag ska få en ny länk skickad till mig.
”Apologies the bracelet arrived in this condition, I am happy to replace the bracelet if you provide me your address and I will send you returns instructions.”

Anade redan här att jag inte hade fått att göra med den vassaste kundsupporten jag upplevt i mitt liv. Adressen borde de redan haft då den stod med längst ner i mailkedjan samtidigt som de hade beställningsnumret i mailet.

Jag svarar med min adress och några följdfrågor
”Will you send a complete bracelet including the clasp or only a new clasp? Will you send it immediately?
I have not used the watch at all since I was waiting for your reply, but I guess I should not be using it with the bracelet since you want it back in return?”

Får då följande svar:
”Good Afternoon,

Here is the returns form for you and the DHL form will be with you shortly, it will be done as soon as possible.

Yes please do not wear the bracelet we will get this sorted as a urgent for you and send you a pristine bracelet for you.”

Detta tvingar mig till att påminna om bl.a frågan jag inte fick svar på:
”Thank you for the return forms! I will send back the scratched bracelet tomorrow.
Also, I think you missed one of my questions.
Will you send it immediately or do you have to wait for the original bracelet to come back to you first?

What is a pristine bracelet? Are you not sending the same original one (brushed) which I guess is the first one here?
https://www.christopherward.eu/straps/bracelets

I would really appreciate if you send the replacement bracelet immediately, preferably by DHL express so that I can start using the watch and not have to wait a few more weeks.”

Nu väntar jag ivrigt på morgondagens svar.

Vet inte om jag har orimliga förväntningar men i min värld borde den nya länken redan vara skickad från deras sida. Ser ingen anledning till att de ska behöva vänta in att min länk har kommit tillbaks i retur, vilket jag är lite orolig för att CW vill i den smått otydliga konversationen.

Sköts det inte snyggare är jag t.o.m. beredd att skicka tillbaks hela klockan av principiella skäl. Högkvalitativ Customer Service är A och O i min värld.
Förväntar mig denna sortens respons från CW som dessutom ska vara ”premium-mikro” och knappt ens mikro: https://klocksnack.se/posts/3054948/

När jag läser om Elshans kundbemötande blir jag sugen på att köpa Zelos.

Vad säger ni? Är det orimliga förväntningar jag har? Nytt ska vara nytt oavsett om det kostar 2000, 5000, 15000 eller 250000. Skicka ny länk eller bara clasp omedelbart - no questions asked.

Bedrövligt att betala så pass mycket pengar och få ett repigt armband.
Men det verkar ju som att supporten försöker hjälpa dig på ett bra sätt ändå? "Pristine" betyder att något är helt nytt.
 

Chumba

Rolex
@parasec
Jag hade ett garantiärende med CW för ett par år sedan, efter första mailet så insåg jag samma som du gjorde. Att det blev lite rörigt. Så då ringde jag istället, och fick hjälp direkt.
Så nästa gång jag har problem med CW kommer jag ringa direkt.
Gjorde samma sak med SH. De har lunchstängt fick jag lära mig då, inte direkt vanligt idag. Plus att de som svarade hade sån där skön tysk brytning, tänk Robert gustavssonsom när han spelar över deluxe. Svårt att hålla sig för skratt.. :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Vet att det klagats en del på Steinharts kundservice i denna tråd men jag måste ge dem en liten tumme upp för prisvärdhet åtminstone.

Inspektion, justering, ruckning, trycktest, nytt glas och nytt vridringsinlägg. Dessutom frakt med FedEx t/r på deras bekostnad.

Pris? 75 euro.

Visst, det tog fem veckor men det stör inte då jag inte hade bråttom.

Resultatet är en klocka som nästan ser som ny ut.
E7263A18-8E02-42C8-ACDF-5DC484102DC1.jpeg
Låter väldigt bra.. Inte alls som GNOMON där det nu tagit 11 veckor att byta en urtavla och frtf inget datum när det kommer bli färdigt (någon komp har jag inte blivit erbjuden heller). Tvivlar starkt att det blir mer köp från dem dessvärre :banghead::(

Edit: det var största anledningen till att jag inte hakade på Ltd köpet. Klockan ärendet gäller är en Squale :dead:
 
Senast ändrad:

johnz

Rolex
Nä, Squalen vinner ju alla dagar i veckan (om man inte ska vara objektiv). :rolleyes: :D
Förstås. Squale är ju på riktigt så att säga. Det här är en annan sak. Mig tilltalar det att det känns genomtänkt och egen. Gillar kronan. Tavlan borde inte fungera så bra som den gör. En liten risk att göra den 40mm och med kupat plastglas men riktigt roligt. Helt ok urverk. Själv tänker jag dessutom utnyttja möjligheten att ha en lite cheesy bild på familjen på glasbaksida. Saknar flera alternativ för visare och ett gummibandsalternativ men i övrigt en riktig fullträff.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hade jag inte redan haft en klocka med svart tavla och grön vridring på väg så hade det utan tvekan varit ett alternativ. Testade att konfigurera en sån på deras hemsida nu och det blev riktigt läckert. :wideyed:
asdasdasdas.JPG
Tycker nog att vridringsinlägget skulle vara borstat stål till den tavlan.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Apropå kundservice...
D13B8734-9195-4095-97FD-6A5B2976C3CB.jpeg

Fick ju hem min CW C65 C65 Trident GMT (Pepsivariant) i slutet av förra veckan. Upptäckte några smårepor på claspen vid uppackning - givetvis en besvikelse att se på en helt ny klocka :( - tog bild och skickade omedelbart ett mail till Christoper Wards kundservice. Krävde helst att få ny clasp eller länk skickad till mig. Detta var tidigt på fredag morgon.
På söndag får jag första svaret att de ska titta på mitt ärende under måndagen och återkomma ASAP.
Idag (tisdag) fick jag svaret att de ursäktar det inträffade och att jag ska få en ny länk skickad till mig.
”Apologies the bracelet arrived in this condition, I am happy to replace the bracelet if you provide me your address and I will send you returns instructions.”

Anade redan här att jag inte hade fått att göra med den vassaste kundsupporten jag upplevt i mitt liv. Adressen borde de redan haft då den stod med längst ner i mailkedjan samtidigt som de hade beställningsnumret i mailet.

Jag svarar med min adress och några följdfrågor
”Will you send a complete bracelet including the clasp or only a new clasp? Will you send it immediately?
I have not used the watch at all since I was waiting for your reply, but I guess I should not be using it with the bracelet since you want it back in return?”

Får då följande svar:
”Good Afternoon,

Here is the returns form for you and the DHL form will be with you shortly, it will be done as soon as possible.

Yes please do not wear the bracelet we will get this sorted as a urgent for you and send you a pristine bracelet for you.”

Detta tvingar mig till att påminna om bl.a frågan jag inte fick svar på:
”Thank you for the return forms! I will send back the scratched bracelet tomorrow.
Also, I think you missed one of my questions.
Will you send it immediately or do you have to wait for the original bracelet to come back to you first?

What is a pristine bracelet? Are you not sending the same original one (brushed) which I guess is the first one here?
https://www.christopherward.eu/straps/bracelets

I would really appreciate if you send the replacement bracelet immediately, preferably by DHL express so that I can start using the watch and not have to wait a few more weeks.”

Nu väntar jag ivrigt på morgondagens svar.

Vet inte om jag har orimliga förväntningar men i min värld borde den nya länken redan vara skickad från deras sida. Ser ingen anledning till att de ska behöva vänta in att min länk har kommit tillbaks i retur, vilket jag är lite orolig för att CW vill i den smått otydliga konversationen.

Sköts det inte snyggare är jag t.o.m. beredd att skicka tillbaks hela klockan av principiella skäl. Högkvalitativ Customer Service är A och O i min värld.
Förväntar mig denna sortens respons från CW som dessutom ska vara ”premium-mikro” och knappt ens mikro: https://klocksnack.se/posts/3054948/

När jag läser om Elshans kundbemötande blir jag sugen på att köpa Zelos.

Vad säger ni? Är det orimliga förväntningar jag har? Nytt ska vara nytt oavsett om det kostar 2000, 5000, 15000 eller 250000. Skicka ny länk eller bara clasp omedelbart - no questions asked.
Hade små märken på min med!!
97300CC5-3A02-46E5-A65E-AC4947F7E3E3.jpeg
C6EDA70B-11DF-455A-8463-CBA1860504CA.jpeg
 
Topp