• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag och min Scuba dude unnar oss en Trocadero efter dagens lunch, det kan behövas när regnet öser ner utanför.

Hoppas alla vänner i tråden har lite roligare väder. :)

upload_2019-10-16_13-7-42.jpeg

Endast plast på undersida av clasp.
Men boett va plast på och repfri.
Det verkar underligt. De klockor jag fått från CW har varit väldigt inplastade. Har haft plasten på när jag kortat länkarna och det satt plast på alla sidor av spännet och de olika vikdelarna... Låter som det är ett returex du fått, ett som de glömt QC'a. Hoppas du får det fixat på ett bra sätt för klockan är kanoon.

Det verkar underligt. De klockor jag fått från CW har varit väldigt inplastade. Har haft plasten på när jag kortat länkarna och det satt plast på alla sidor av spännet och de olika vikdelarna... Låter som det är ett returex du fått, ett som de glömt QC'a. Hoppas du får det fixat på ett bra sätt för klockan är kanoon.
Såhär kom den.
2B3E2003-C59E-4879-AD91-18C43B85699A.jpeg

Tror jag hittat rätt färgkombo på Alpha Daytona nu. Tredje gången gillt men denna är riktigt fin! Länken byttes dock direkt mot en annan oysterlänk jag hade liggande som var lite mer bekväm. Enda nackdelen är den skruvade kronan tycker jag. Eftersom den ändå inte är särskilt vattentät hade jag hellre haft en oskruvad krona för det manuella uppdraget.
7DB5347D-048A-4387-946A-3724A74C54A2.jpeg

Det regnar ju inte..
måste tvinga ut mig till bilen och byta till vinterhjul.
Trodde i min enfald att temperaturen skulle stiga nån grad, icke!
3 grader nu, precis som klockan 5!
image.jpg

Förstår att det inte känns lockande att dona med det just nu..
Snart dags för mig att fixa det också.
Ja, det håller sig på en stadig och låg temperatur :nailbiting:
Kämpa på! :)

Hade jag inte redan haft en klocka med svart tavla och grön vridring på väg så hade det utan tvekan varit ett alternativ. Testade att konfigurera en sån på deras hemsida nu och det blev riktigt läckert. :wideyed:
asdasdasdas.JPG

Går ju förmodligen att få tavlan exakt som man vill om man kontaktar dem.
Jag gjorde en custom dial på min Undone Aqua :) de är riktigt trevliga att ha att göra med också.

97E320DD-3D37-4E24-BD4B-16F1EE460D3A.jpeg

Tourby tillbaka på handleden. Konstigt nog så lossnade all lyspasta och la sig på dialen.
Tog upp det med Tourby som snabbt förklara att detta aldrig hänt förut och att deras tavlor tillverkas i fabriken CADOR I tyskland som även gör tavlor åt IWC, Sinn, Chopard och cartier.

Dom erbjöd sig snabbt att byta ut tavlan på klockan och stod för fraktkostnad till Tourby. Tog cirka 3-4 veckor sen var klockan åter i min ägo - mycket nöjd med servicen. :)

• Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp