• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Landade en ny affordable ryss idag
IMG_20191028_124556-01.jpeg

Någon som har erfarenhet av en Magrette 42mm. Bärs den stor och är den prisvärd?

Inte så rysligt stor enligt mig. Hyfsat hög men tycker den känns propertionerlig och sitter bekvämt på armen. Så länge din handled klarar lug till lug-måttet borde det vara lugnt (beroende på vad du är van vid och tänker använda den till såklart). Det är dock ingen klocka som glider in under manschetten.

Väldigt välbyggd och tycker helt klart den är värd pengarna.

Några handledsskott ur arkivet på min 42mm-Magrette plus några andra som referens:
1040564-01.jpeg

IMG_20190830_081157-01.jpeg

1050194-01.jpeg

Halios Seaforth:
1050196-01.jpeg

Seiko SBDA005:
tmp_1558439189802.png

Seiko SBBN033:
1030720-01.jpeg

Inte så rysligt stor enligt mig. Hyfsat hög men tycker den känns propertionerlig och sitter bekvämt på armen. Så länge din handled klarar lug till lug-måttet borde det vara lugnt (beroende på vad du är van vid och tänker använda den till såklart). Det är dock ingen klocka som glider in under manschetten.

Väldigt välbyggd och tycker helt klart den är värd pengarna.

Några handledsskott ur arkivet på min 42mm-Magrette plus några andra som referens:
1040564-01.jpeg

IMG_20190830_081157-01.jpeg

1050194-01.jpeg

Halios Seaforth:
1050196-01.jpeg

Seiko SBDA005:
tmp_1558439189802.png

Seiko SBBN033:
1030720-01.jpeg
@Motalaman Som @gdae säger den är ju kompakt/välbyggd och solid som en grävling. Och höjden är nog det man upplever som stort eg. Som jag skrev L2L funkar utmärkt med mina handleder. Men någon nätt klocka är det verkligen inte. Älskar min för övrigt.

Ping @kjesul
Nog såg denna bra ut! :cigar:

Screenshot_20191027-220935__01.jpg

Tycker jag nog. ;) Vet inte varför jag reagerar men vit text på svart bakgrund på datumhjulet när tavlan är vit?!! o_O c60 med vit tavla har datumhjul med vit bakgrund... Jag har ju en c60 med omvändningen (svart tavla och vitt datumhjul) och det är helt ok... Det är nog bara jag. Sorry

Såg också det! Det stör mig med. Annars fin. Jag hade hoppats att de skulle gjort vitt på den modernare varianten av GMT:n
Håller helt med er, personligen känns det störigt med icke-färgmatchning på datumhjulet. Själv hade jag även föredragit tydligare indexmarkeringar (ifyllda istället för ihåliga). Nöjd över att ha lagt vantarna på Pepsi-versionen.

Avslutar ändå med KÖP!!

Tjena!
Nya modeller från märket som jag har en del i.

Vintageinspirerade klockor, en av hav (gamla deck watches) och en av land (gamla field / trench watches), 38mm case, domad acrylic, drilled lugs Schweiziskt Ronda 712-verk och olika straps att välja mellan. Kommer lanseras på Kickstarter senare i vinter (November). Prisbild efter lansering under 2000sek, under kickstarter lägre än så.

Kolla gärna vår IG: @monchard_watches om ni är intresserade.

Kan lägga upp några fler bilder senare om det går för sig. Skall dock inte spamma tråden, det lovar jag! :)

(Har kollat med mod att det är ok att posta detta)

Front pic KS IG.jpg

oceantimer lifestyle 8 IG.jpg

Trenchhunter studio 6 IG.jpg

trenchhunter crown IG.jpg

Tjena!

Vintageinspirerade klockor, en av hav (gamla deck watches) och en av land (gamla field / trench watches), 38mm case, domad acrylic, drilled lugs Schweiziskt Ronda 712-verk och olika straps att välja mellan. Kommer lanseras på Kickstarter senare i vinter (November). Prisbild efter lansering under 2000sek, under kickstarter lägre än så.

Kolla gärna vår IG: @monchardwatches om ni är intresserade.

Front pic KS IG.jpg

Ser klart spännande ut, i synnerhet med tanke på priset :)
Kommer länk att finnas som alternativ? 20mm mellan bandhornen?
Finns det någon orsak till att ni inte valt att ta steget till 10atm? Hade i min värld gjort klockan ännu mer allround.

Tjena!

Kolla gärna vår IG: @monchardwatches om ni är intresserade.

Front pic KS IG.jpg

Trevligt! Jättefina bilder! :)

Jag gillar Kickstarterkampanjer. Leverans från innanför EU? (Alltför många fina kampanjer som jag får tacka nej till pga att det blir ekonomiskt ohållbart för mig med tull, moms och hanteringsavgifter).

Tjena!

Kolla gärna vår IG: @monchard_watches om ni är intresserade.

Kan lägga upp några fler bilder senare om det går för sig. Skall dock inte spamma tråden, det lovar jag! :)

Front pic KS IG.jpg

Nej inte en Kickstarter klocka till! ... men den såg ju faktiskt riktigt bra ut så det är okej ändå :D Några fler specs att bjuda på? Lug2lug, WR, tjocklek... Verkar faktiskt vara något t.o.m. jag skulle kunna tänka mig att hoppa på.

EDIT: Läste Monchard-tråden... fy fan vilka stolpskott det finns, skoj att du hängde kvar och tog fram en modell till :D Top-tip, häng här inne istället ;)

Senast ändrad:
Trevligt! Jättefina bilder! :)

Jag gillar Kickstarterkampanjer. Leverans från innanför EU? (Alltför många fina kampanjer som jag får tacka nej till pga att det blir ekonomiskt ohållbart för mig med tull, moms och hanteringsavgifter).

Är det nu man ska hoppas på svaret "Leverans från Island" bara för att se @Equilibrium studsa av lycka?

Whoops, sorry for urspårningen...

Nej inte en Kickstarter klocka till! ... men den såg ju faktiskt riktigt bra ut så det är okej ändå :D Några fler specs att bjuda på? Lug2lug, WR, tjocklek... Verkar faktiskt vara något t.o.m. jag skulle kunna tänka mig att hoppa på.

EDIT: Läste Monchard-tråden... fy fan vilka stolpskott det finns, skoj att du hängde kvar och tog fram en modell till :D Top-tip, häng här inne istället ;)
WR ser ut som 5atm av tavlan att döma

Tillbaka
Topp