Landade en ny affordable ryss idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä, inte jag heller. Jag har säkert 50-talet naton som bara ligger o skräpar.Inget stort fan av NATO vanligtvis, men dom där gör sig bra på allt särskilt på en klocka som din!
En grön med orange visare till mig och en blå med vit visare till fru MaBr.Ni som tänker förbeställa summiter vad blir det för färgkombo?
Har snackat en del med Jon om att det vore så trevligt med mint sekundvisare
Någon som har erfarenhet av en Magrette 42mm. Bärs den stor och är den prisvärd?
Den bärs ganska stort ja. Jag har 18cm i omkrets och relativt platta handleder. Kan skicka dig lite vettiga bilder senare om du vill? /BNågon som har erfarenhet av en Magrette 42mm. Bärs den stor och är den prisvärd?
@Motalaman Som @gdae säger den är ju kompakt/välbyggd och solid som en grävling. Och höjden är nog det man upplever som stort eg. Som jag skrev L2L funkar utmärkt med mina handleder. Men någon nätt klocka är det verkligen inte. Älskar min för övrigt.Inte så rysligt stor enligt mig. Hyfsat hög men tycker den känns propertionerlig och sitter bekvämt på armen. Så länge din handled klarar lug till lug-måttet borde det vara lugnt (beroende på vad du är van vid och tänker använda den till såklart). Det är dock ingen klocka som glider in under manschetten.
Väldigt välbyggd och tycker helt klart den är värd pengarna.
Några handledsskott ur arkivet på min 42mm-Magrette plus några andra som referens:
Halios Seaforth:
Seiko SBDA005:
Seiko SBBN033:
Vanlig blå med vit visare, passar mig utmärkt!Ni som tänker förbeställa summiter vad blir det för färgkombo?
Tycker jag nog. Vet inte varför jag reagerar men vit text på svart bakgrund på datumhjulet när tavlan är vit?!! c60 med vit tavla har datumhjul med vit bakgrund... Jag har ju en c60 med omvändningen (svart tavla och vitt datumhjul) och det är helt ok... Det är nog bara jag. Sorry
Håller helt med er, personligen känns det störigt med icke-färgmatchning på datumhjulet. Själv hade jag även föredragit tydligare indexmarkeringar (ifyllda istället för ihåliga). Nöjd över att ha lagt vantarna på Pepsi-versionen.Såg också det! Det stör mig med. Annars fin. Jag hade hoppats att de skulle gjort vitt på den modernare varianten av GMT:n
Svart med vit sekund..Ni som tänker förbeställa summiter vad blir det för färgkombo?
Ja det är en riktigt bra klocka.Håller helt med er, personligen känns det störigt med icke-färgmatchning på datumhjulet. Själv hade jag även föredragit tydligare indexmarkeringar (ifyllda istället för ihåliga). Nöjd över att ha lagt vantarna på Pepsi-versionen.
Avslutar ändå med KÖP!!
Den hade jag också valt om jag backat!Fallit för grupptrycket och backat Traskas nya.... Mörkblå med orange visare känns ju rätt roligt måste jag säga!
Jag med, blev två stycken som tänkt.Fallit för grupptrycket och backat Traskas nya.... Mörkblå med orange visare känns ju rätt roligt måste jag säga!
Ser klart spännande ut, i synnerhet med tanke på prisetTjena!
Nya modeller från märket som jag har en del i.
Vintageinspirerade klockor, en av hav (gamla deck watches) och en av land (gamla field / trench watches), 38mm case, domad acrylic, drilled lugs Schweiziskt Ronda 712-verk och olika straps att välja mellan. Kommer lanseras på Kickstarter senare i vinter (November). Prisbild efter lansering under 2000sek, under kickstarter lägre än så.
Kolla gärna vår IG: @monchardwatches om ni är intresserade.
(Har kollat med mod att det är ok att posta detta)
Trevligt! Jättefina bilder!Tjena!
Vintageinspirerade klockor, en av hav (gamla deck watches) och en av land (gamla field / trench watches), 38mm case, domad acrylic, drilled lugs Schweiziskt Ronda 712-verk och olika straps att välja mellan. Kommer lanseras på Kickstarter senare i vinter (November). Prisbild efter lansering under 2000sek, under kickstarter lägre än så.
Kolla gärna vår IG: @monchardwatches om ni är intresserade.
Nej inte en Kickstarter klocka till! ... men den såg ju faktiskt riktigt bra ut så det är okej ändå Några fler specs att bjuda på? Lug2lug, WR, tjocklek... Verkar faktiskt vara något t.o.m. jag skulle kunna tänka mig att hoppa på.Tjena!
Kolla gärna vår IG: @monchard_watches om ni är intresserade.
Kan lägga upp några fler bilder senare om det går för sig. Skall dock inte spamma tråden, det lovar jag!
Trevligt! Jättefina bilder!
Jag gillar Kickstarterkampanjer. Leverans från innanför EU? (Alltför många fina kampanjer som jag får tacka nej till pga att det blir ekonomiskt ohållbart för mig med tull, moms och hanteringsavgifter).
WR ser ut som 5atm av tavlan att dömaNej inte en Kickstarter klocka till! ... men den såg ju faktiskt riktigt bra ut så det är okej ändå Några fler specs att bjuda på? Lug2lug, WR, tjocklek... Verkar faktiskt vara något t.o.m. jag skulle kunna tänka mig att hoppa på.
EDIT: Läste Monchard-tråden... fy fan vilka stolpskott det finns, skoj att du hängde kvar och tog fram en modell till Top-tip, häng här inne istället
Håller helt med er, personligen känns det störigt med icke-färgmatchning på datumhjulet. Själv hade jag även föredragit tydligare indexmarkeringar (ifyllda istället för ihåliga). Nöjd över att ha lagt vantarna på Pepsi-versionen.
Avslutar ändå med KÖP!!
Den där är la 44 o inte 42?Den bärs ganska stort ja. Jag har 18cm i omkrets och relativt platta handleder. Kan skicka dig lite vettiga bilder senare om du vill? /B
Såg det efter en stundWR ser ut som 5atm av tavlan att döma