Höhöhö... jorasåatte...Klockrena (höhö) mått på klockan i min mening
Ja, men klockorna sitter sjukt bra och har den rätta vintage-känslan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Höhöhö... jorasåatte...Klockrena (höhö) mått på klockan i min mening
Utan sökareToooootalt OffT men...
Sigma har släppt världens minsta fullframekamera, verkar perfekt för klockfoto eller för att filma reviews i 4k Hög villhöverfaktor på den tycker jag iallafall.
Vad tycker du @MaBr
En tanke bara. Det finns nästan inga mikrobrands som satsar på kvarts, det hade varit riktigt tufft om ni gjorde en version eller i en kommande modell petar i ett HAQ-verk i. Borde ju inte kosta skjortan, typ ett ETA E61 eller nått. Ni lär ju vara ganska ensamma om en vintageinspirerad klocka med ett högprestanda kvarts i.Tack för de fina orden!
Japp, Trenchhuntern har lume på både visare och indexar, vi har kört på en OLR på den för lite mer vintage-känsla, men lumen är riktigt bra! Skoj att du inte ogillar att det är Quartz!
Kan ju faktiskt vara det sämst ergonomiskt utformade kamerahuset någonsin. Hur ska man ens kunna hålla den där saken? Kul med litet kamerahus men ser helt oanvändbar ut om man inte vill ha kramp i tummen eller trycka på alla knappar samtidigt. Gimmick säger jag.Toooootalt OffT men...
Sigma har släppt världens minsta fullframekamera, verkar perfekt för klockfoto eller för att filma reviews i 4k Hög villhöverfaktor på den tycker jag iallafall.
Vad tycker du @MaBr
Äsch, sånt kan man ju fixa med ett grepp efteråtKan ju faktiskt vara det sämst ergonomiskt utformade kamerahuset någonsin. Hur ska man ens kunna hålla den där saken? Kul med litet kamerahus men ser helt oanvändbar ut om man inte vill ha kramp i tummen eller trycka på alla knappar samtidigt. Gimmick säger jag.
Herregud vilken styggelse! Ska man sätta grepp på den så tar det ju bort hela grejen med att den är liten...Äsch, sånt kan man ju fixa med ett grepp efteråt
Typ raka motsatsen mot föregångaren, DP Quattro med APS-C sensor
Det är absolut en tanke med ett HAQ! I like it!En tanke bara. Det finns nästan inga mikrobrands som satsar på kvarts, det hade varit riktigt tufft om ni gjorde en version eller i en kommande modell petar i ett HAQ-verk i. Borde ju inte kosta skjortan, typ ett ETA E61 eller nått. Ni lär ju vara ganska ensamma om en vintageinspirerad klocka med ett högprestanda kvarts i.
Denna tråden är ett bra ställe att köra en passaround i också
Blir en blå för migNi som tänker förbeställa summiter vad blir det för färgkombo?
Har snackat en del med Jon om att det vore så trevligt med mint sekundvisare
Höhöhö... jorasåatte...
Ja, men klockorna sitter sjukt bra och har den rätta vintage-känslan!
Passaround för Micro-tråden?
Stämmer. Missade att det var 42 som ”efterfrågades” @MotalamanDen där är la 44 o inte 42?
Jajamen, snabbt ska det gå serru!Edit: tvåa. Fan ni är för snabba.
Klockan som slog Kasparov i schack..
Tjena!
Nya modeller från märket som jag har en del i.
Vintageinspirerade klockor, en av hav (gamla deck watches) och en av land (gamla field / trench watches), 38mm case, domad acrylic, drilled lugs Schweiziskt Ronda 712-verk och olika straps att välja mellan. Kommer lanseras på Kickstarter senare i vinter (November). Prisbild efter lansering under 2000sek, under kickstarter lägre än så.
Kolla gärna vår IG: @monchard_watches om ni är intresserade.
Kan lägga upp några fler bilder senare om det går för sig. Skall dock inte spamma tråden, det lovar jag!
(Har kollat med mod att det är ok att posta detta)
Riktigt stilrena! Om det bara... Quartz. Tror inte jag har inte kommit så långt än att jag accepterar quartz fullt ut. En passaround kanske kan ändra på det? (pax!) Måste förresten ge en eloge till den riktigt snygga loggan ni tagit fram, varför inte ha ankar-M på tavlan också istället för bara "namnet i versaler"? Och riktigt snygg font på siffrorna! Bra jobbat!Det är absolut en tanke med ett HAQ! I like it!
En passaround i detta forumet är vi inte alls oävna till, dock så har vi i dagsläget endast ett fåtal prototyper, men så fort kickstartern blivit fundad så skickar jag gärna ut en klocka eller två som kan gå laget runt. Skriv gärna upp dig på vår hemsida för newsletter och följ oss på insta så får du veta allt det senaste!
Tack så mycket!Riktigt stilrena! Om det bara... Quartz. Tror inte jag har inte kommit så långt än att jag accepterar quartz fullt ut. En passaround kanske kan ändra på det? (pax!) Måste förresten ge en eloge till den riktigt snygga loggan ni tagit fram, varför inte ha ankar-M på tavlan också istället för bara "namnet i versaler"? Och riktigt snygg font på siffrorna! Bra jobbat!
Tack!Den svarta var cool! Hojta gärna till när det är dags för Kickstarter.
Fan vad bra den är. Jag vill ha min nuuuuu!
Blir nog en grön för mig!
Fan vad bra den är. Jag vill ha min nuuuuu!
Ja, för att vara en video för en kickstarterkampanj så var den trevlig. Som du säger, sjukt bra feeling.Bra video tycker jag. Fick sjukt bra feeling och blev ännu sugnare.
Ja, för att vara en video för en kickstarterkampanj så var den trevlig. Som du säger, sjukt bra feeling.
Jepp, blir definitivt en sån för min del. I början var jag tveksam till den orangea sekundvisaren men nu känns den helt rätt tillsammans med den gröna tavlan.Valet blir också lättare. Den gröna med orange visare. Sjukt bra kombo!
Väldigt fin! Lite vibbar från JLC Polaris, Explorer och Victorinox Alliance? Men de skickar från USA? Kanske är snål, men känns som det blir lite dyrt då.Fan vad bra den är. Jag vill ha min nuuuuu!
Ja, det har du rätt i. Tycker att de har lyckats riktigt bra med att göra den egen ändå. Hamnar på knappt 5' med moms och avgifter. Håller den samma kvalitet som Freediver så är den värd varenda krona tycker jag.Väldigt fin! Lite vibbar från JLC Polaris, Explorer och Victorinox Alliance? Men de skickar från USA? Kanske är snål, men känns som det blir lite dyrt då.
Ja, det kanske inte är så farligt ändå. Jo, alltså för att förtydliga: menade inte att de plagierat, mer att man ser vad som kan ha varit inspirationen. Tycker alla de tre jag tänkte på är riktigt vassa klockor. Antar att det blir recensioner senare här i tråden?Ja, det har du rätt i. Tycker att de har lyckats riktigt bra med att göra den egen ändå. Hamnar på knappt 5' med moms och avgifter. Håller den samma kvalitet som Freediver så är den värd varenda krona tycker jag.