• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Toooootalt OffT men...

Sigma har släppt världens minsta fullframekamera, verkar perfekt för klockfoto eller för att filma reviews i 4k :D Hög villhöverfaktor på den tycker jag iallafall.

Vad tycker du @MaBr
iu3061WAPE.jpg
iuE90PRMNU.jpg
iuR069OZ0A.jpg
iuXOA2VNAP.jpg
Utan sökare :(

Tack för de fina orden!
Japp, Trenchhuntern har lume på både visare och indexar, vi har kört på en OLR på den för lite mer vintage-känsla, men lumen är riktigt bra! Skoj att du inte ogillar att det är Quartz! :)
En tanke bara. Det finns nästan inga mikrobrands som satsar på kvarts, det hade varit riktigt tufft om ni gjorde en version eller i en kommande modell petar i ett HAQ-verk i. Borde ju inte kosta skjortan, typ ett ETA E61 eller nått. Ni lär ju vara ganska ensamma om en vintageinspirerad klocka med ett högprestanda kvarts i.

Denna tråden är ett bra ställe att köra en passaround i också :angel:

Toooootalt OffT men...

Sigma har släppt världens minsta fullframekamera, verkar perfekt för klockfoto eller för att filma reviews i 4k :D Hög villhöverfaktor på den tycker jag iallafall.

Vad tycker du @MaBr
iu3061WAPE.jpg
iuE90PRMNU.jpg
iuR069OZ0A.jpg
iuXOA2VNAP.jpg
Kan ju faktiskt vara det sämst ergonomiskt utformade kamerahuset någonsin. Hur ska man ens kunna hålla den där saken? :confused: Kul med litet kamerahus men ser helt oanvändbar ut om man inte vill ha kramp i tummen eller trycka på alla knappar samtidigt. Gimmick säger jag.

Kan ju faktiskt vara det sämst ergonomiskt utformade kamerahuset någonsin. Hur ska man ens kunna hålla den där saken? :confused: Kul med litet kamerahus men ser helt oanvändbar ut om man inte vill ha kramp i tummen eller trycka på alla knappar samtidigt. Gimmick säger jag.
Äsch, sånt kan man ju fixa med ett grepp efteråt :)

Typ raka motsatsen mot föregångaren, DP Quattro med APS-C sensor :D
iuC26JKY19.jpg
iuU1R961SK.jpg

iu92FRIP5D.jpg

En tanke bara. Det finns nästan inga mikrobrands som satsar på kvarts, det hade varit riktigt tufft om ni gjorde en version eller i en kommande modell petar i ett HAQ-verk i. Borde ju inte kosta skjortan, typ ett ETA E61 eller nått. Ni lär ju vara ganska ensamma om en vintageinspirerad klocka med ett högprestanda kvarts i.

Denna tråden är ett bra ställe att köra en passaround i också :angel:
Det är absolut en tanke med ett HAQ! I like it!
En passaround i detta forumet är vi inte alls oävna till, dock så har vi i dagsläget endast ett fåtal prototyper, men så fort kickstartern blivit fundad :D så skickar jag gärna ut en klocka eller två som kan gå laget runt. Skriv gärna upp dig på vår hemsida för newsletter och följ oss på insta så får du veta allt det senaste! :)

Tjena!
Nya modeller från märket som jag har en del i.

Vintageinspirerade klockor, en av hav (gamla deck watches) och en av land (gamla field / trench watches), 38mm case, domad acrylic, drilled lugs Schweiziskt Ronda 712-verk och olika straps att välja mellan. Kommer lanseras på Kickstarter senare i vinter (November). Prisbild efter lansering under 2000sek, under kickstarter lägre än så.

Kolla gärna vår IG: @monchard_watches om ni är intresserade.

Kan lägga upp några fler bilder senare om det går för sig. Skall dock inte spamma tråden, det lovar jag! :)

(Har kollat med mod att det är ok att posta detta)

Front pic KS IG.jpg

oceantimer lifestyle 8 IG.jpg

Trenchhunter studio 6 IG.jpg

trenchhunter crown IG.jpg

Den svarta var cool! Hojta gärna till när det är dags för Kickstarter. :)

Det är absolut en tanke med ett HAQ! I like it!
En passaround i detta forumet är vi inte alls oävna till, dock så har vi i dagsläget endast ett fåtal prototyper, men så fort kickstartern blivit fundad :D så skickar jag gärna ut en klocka eller två som kan gå laget runt. Skriv gärna upp dig på vår hemsida för newsletter och följ oss på insta så får du veta allt det senaste! :)
Riktigt stilrena! Om det bara... Quartz. Tror inte jag har inte kommit så långt än att jag accepterar quartz fullt ut. En passaround kanske kan ändra på det? (pax!) Måste förresten ge en eloge till den riktigt snygga loggan ni tagit fram, varför inte ha ankar-M på tavlan också istället för bara "namnet i versaler"? Och riktigt snygg font på siffrorna! Bra jobbat! :)

Riktigt stilrena! Om det bara... Quartz. Tror inte jag har inte kommit så långt än att jag accepterar quartz fullt ut. En passaround kanske kan ändra på det? (pax!) Måste förresten ge en eloge till den riktigt snygga loggan ni tagit fram, varför inte ha ankar-M på tavlan också istället för bara "namnet i versaler"? Och riktigt snygg font på siffrorna! Bra jobbat! :)
Tack så mycket!
Quartz är inte något dåligt, speciellt inte om man vill ha ett bra verk som är driftsäkert till en vettig peng. :) Vi testade med ankaret på tavlan men tyckte att namnet passade bättre.
Vilken är din favorit av dom två?
Återigen, tack för fin feedback!

• Like
Reactions: FOQ
Väldigt fin! Lite vibbar från JLC Polaris, Explorer och Victorinox Alliance? Men de skickar från USA? Kanske är snål, men känns som det blir lite dyrt då. :oops:
Ja, det har du rätt i. Tycker att de har lyckats riktigt bra med att göra den egen ändå. Hamnar på knappt 5' med moms och avgifter. Håller den samma kvalitet som Freediver så är den värd varenda krona tycker jag. :)

Ja, det har du rätt i. Tycker att de har lyckats riktigt bra med att göra den egen ändå. Hamnar på knappt 5' med moms och avgifter. Håller den samma kvalitet som Freediver så är den värd varenda krona tycker jag. :)
Ja, det kanske inte är så farligt ändå. :) Jo, alltså för att förtydliga: menade inte att de plagierat, mer att man ser vad som kan ha varit inspirationen. Tycker alla de tre jag tänkte på är riktigt vassa klockor. Antar att det blir recensioner senare här i tråden?

Tillbaka
Topp