• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Spanat på Poseidons Instagram.
Aquadive GMT. Ser riktigt trevlig ut. Finns tydligen några kvar till försäljning. Vågar inte ens kolla vad den kostar.
184AC76F-6441-4847-B332-7B2FA8E241F8.jpeg

Slängde på ett läder, som kom idag efter det första jag fick var trasigt.
rAuug0Z.jpg

Med det sagt så har jag ett likadant, som är trasigt i ena bandstiftet. I quick releasen.
Är det någon händig microbroder som vill ha det?
20191017_205737.jpg

Edit: oanvänt förstås.
Edit2: 20mm

Senast ändrad:
rAuug0Z.jpg

Med det sagt så har jag ett likadant, som är trasigt i ena bandstiftet. I quick releasen.
20191017_205737.jpg
Är det lite skinn som fastnat i stiftet som för att den inte fjädrar ut? Testa annars om själva release-spaken inte är gängad. Den senaste jag pillade på var det så var bara att skruva av den. Annars kan du nog bara bryta av den med en tång och trycka ut stiftet.

Är det lite skinn som fastnat i stiftet som för att den inte fjädrar ut? Testa annars om själva release-spaken inte är gängad. Den senaste jag pillade på var det så var bara att skruva av den. Annars kan du nog bara bryta av den med en tång och trycka ut stiftet.
Ja, det är nog lätt fixat. Men jag har fått ett nytt, så nu har jag två. Och då kanske nån annan vill stå för pillet på det felande bandet :)
Edit: Vill du ha det?

rAuug0Z.jpg

20191017_205737.jpg

Edit: oanvänt förstås.
Edit2: 20mm
Jag hugger det gärna om det finns kvar. Givetvis kan du eller BCF (eller båda) få en slant för det. :)

Håller helt med er, personligen känns det störigt med icke-färgmatchning på datumhjulet. Själv hade jag även föredragit tydligare indexmarkeringar (ifyllda istället för ihåliga). Nöjd över att ha lagt vantarna på Pepsi-versionen.

Avslutar ändå med KÖP!!
Känns ovanligt bakofram med svart datum hjul på vit klocka!! Tvärtom kan man åtminstone förstå av läsbarhetsskäl även om matchat alltid känns bäst. Men här kan man verkligen undra hur dom tänkte?

Jag funderade på en sak. Kan man kalla det vi gör för att "spåra ur" ?
Jag sitter här och kollar Postnordappen i väntan på paket så visst skulle man kunna säga att jag spårar ur... ;)
Tjena!
Nya modeller från märket som jag har en del i.

Vintageinspirerade klockor, en av hav (gamla deck watches) och en av land (gamla field / trench watches), 38mm case, domad acrylic, drilled lugs Schweiziskt Ronda 712-verk och olika straps att välja mellan. Kommer lanseras på Kickstarter senare i vinter (November). Prisbild efter lansering under 2000sek, under kickstarter lägre än så.

Kolla gärna vår IG: @monchard_watches om ni är intresserade.

Kan lägga upp några fler bilder senare om det går för sig. Skall dock inte spamma tråden, det lovar jag! :)

(Har kollat med mod att det är ok att posta detta)

Front pic KS IG.jpg

oceantimer lifestyle 8 IG.jpg

Trenchhunter studio 6 IG.jpg

trenchhunter crown IG.jpg
Kul med fler svenska märken och quartz dessutom! Jag antar att den har lume på både visare och index?

Oj, nu kom jag på att jag har en Lassale i någon låda djupt i garderoben. Den inköptes på finnarnas PX i södra Libanon när jag gjorde FN-tjänst i början på 90-talet. Det blir nog helgens utmaning att hitta den och sedan posta en bild här så klart. :)
Spännande :D
Breaking news: den var 36 mm, bezel på 37 mm. Shit pommes kan jag bära så små klockor?!?

E462A955-64CF-4355-A4F3-86BA486B95D2.jpeg

924DEC6A-83AF-4DF6-AB78-2DEEFF60EA9C.jpeg

36 är ju bara ännu manligare :)

Ser klart spännande ut, i synnerhet med tanke på priset :)
Kommer länk att finnas som alternativ? 20mm mellan bandhornen?
Finns det någon orsak till att ni inte valt att ta steget till 10atm? Hade i min värld gjort klockan ännu mer allround.

Tack för de fina orden!
Ser klart spännande ut, i synnerhet med tanke på priset :)
Kommer länk att finnas som alternativ? 20mm mellan bandhornen?
Finns det någon orsak till att ni inte valt att ta steget till 10atm? Hade i min värld gjort klockan ännu mer allround.
Tack så mycket!
Vi jobbar faktiskt på en länk atm, blir en oyster-style som kommer sitta som en smäck till det borstade och polerade caset. Trenchhuntern kommer även den komma med ett polerat och borstat case (fler bilder kommer kanske sen, men vill inte spamma för mkt).
Lug-with är 20mm, lug-lug är 45,6mm, höjden (med domen) är ca: 10,4mm.
Vi valde 5 atm eftersom vi kände att det räckte för denna typen av klocka, dom klarar både regn och att badas med, så nog är den allround alltid! :)

Återigen, kul att du gillar dom!

Nej inte en Kickstarter klocka till! ... men den såg ju faktiskt riktigt bra ut så det är okej ändå :D Några fler specs att bjuda på? Lug2lug, WR, tjocklek... Verkar faktiskt vara något t.o.m. jag skulle kunna tänka mig att hoppa på.

EDIT: Läste Monchard-tråden... fy fan vilka stolpskott det finns, skoj att du hängde kvar och tog fram en modell till :D Top-tip, häng här inne istället ;)
Haha! Jodå, ytterligare en kickstarter-klocka i mängden! ;)
Lug-lug: 45,6mm, WR: 5 atm, 10,4mm med domen, lug-with 20mm

Ja, man måste hålla fast vid vad man tror på! Verkligen kul att du gillar klockorna! Tack!

Jag sitter här och kollar Postnordappen i väntan på paket så visst skulle man kunna säga att jag spårar ur... ;)
Kul med fler svenska märken och quartz dessutom! Jag antar att den har lume på både visare och index?
Tack för de fina orden!
Japp, Trenchhuntern har lume på både visare och indexar, vi har kört på en OLR på den för lite mer vintage-känsla, men lumen är riktigt bra! Skoj att du inte ogillar att det är Quartz! :)

Tillbaka
Topp