Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det lite skinn som fastnat i stiftet som för att den inte fjädrar ut? Testa annars om själva release-spaken inte är gängad. Den senaste jag pillade på var det så var bara att skruva av den. Annars kan du nog bara bryta av den med en tång och trycka ut stiftet.Slängde på ett läder, som kom idag efter det första jag fick var trasigt.
Med det sagt så har jag ett likadant, som är trasigt i ena bandstiftet. I quick releasen.
Är det någon händig microbroder som vill ha det?
Ja, det är nog lätt fixat. Men jag har fått ett nytt, så nu har jag två. Och då kanske nån annan vill stå för pillet på det felande bandetÄr det lite skinn som fastnat i stiftet som för att den inte fjädrar ut? Testa annars om själva release-spaken inte är gängad. Den senaste jag pillade på var det så var bara att skruva av den. Annars kan du nog bara bryta av den med en tång och trycka ut stiftet.
Jag hugger det gärna om det finns kvar. Givetvis kan du eller BCF (eller båda) få en slant för det.Slängde på ett läder, som kom idag efter det första jag fick var trasigt.
Med det sagt så har jag ett likadant, som är trasigt i ena bandstiftet. I quick releasen.
Är det någon händig microbroder som vill ha det?
Edit: oanvänt förstås.
Edit2: 20mm
Nä då, du får det. Tar det via PM.Jag hugger det gärna om det finns kvar. Givetvis kan du eller BCF (eller båda) få en slant för det.
Man kan också ringa SJ, de spårar ur.Jag funderade på en sak. Kan man kalla det vi gör för att "spåra ur" ?
En göteborgare Du menar att anledningen att tåg spårar ur är att nån slängt en klocka vid banvallen?Jag funderade på en sak. Kan man kalla det vi gör för att "spåra ur" ?
I dubbel bemärkelse, ja.Jag funderade på en sak. Kan man kalla det vi gör för att "spåra ur" ?
Ja, eller balla urJag funderade på en sak. Kan man kalla det vi gör för att "spåra ur" ?
spåra balla ur, det verkar klockrentJa, eller balla ur
Känns ovanligt bakofram med svart datum hjul på vit klocka!! Tvärtom kan man åtminstone förstå av läsbarhetsskäl även om matchat alltid känns bäst. Men här kan man verkligen undra hur dom tänkte?Håller helt med er, personligen känns det störigt med icke-färgmatchning på datumhjulet. Själv hade jag även föredragit tydligare indexmarkeringar (ifyllda istället för ihåliga). Nöjd över att ha lagt vantarna på Pepsi-versionen.
Avslutar ändå med KÖP!!
Jag sitter här och kollar Postnordappen i väntan på paket så visst skulle man kunna säga att jag spårar ur...Jag funderade på en sak. Kan man kalla det vi gör för att "spåra ur" ?
Kul med fler svenska märken och quartz dessutom! Jag antar att den har lume på både visare och index?Tjena!
Nya modeller från märket som jag har en del i.
Vintageinspirerade klockor, en av hav (gamla deck watches) och en av land (gamla field / trench watches), 38mm case, domad acrylic, drilled lugs Schweiziskt Ronda 712-verk och olika straps att välja mellan. Kommer lanseras på Kickstarter senare i vinter (November). Prisbild efter lansering under 2000sek, under kickstarter lägre än så.
Kolla gärna vår IG: @monchard_watches om ni är intresserade.
Kan lägga upp några fler bilder senare om det går för sig. Skall dock inte spamma tråden, det lovar jag!
(Har kollat med mod att det är ok att posta detta)
Oj, nu kom jag på att jag har en Lassale i någon låda djupt i garderoben. Den inköptes på finnarnas PX i södra Libanon när jag gjorde FN-tjänst i början på 90-talet. Det blir nog helgens utmaning att hitta den och sedan posta en bild här så klart.Uj. Den var fin Alla borde ha några dressade Seiko-tanks i samlingen. Ångrar att jag sålde mina
Så länge man själv gillar den. 38mm låter grymt, jag hade gissat på 40mm, men 38 är ju mycket bättre
Tycker den ser galet bra ut! Perfekt storlek dessutomBreaking news: den var 36 mm, bezel på 37 mm. Shit pommes kan jag bära så små klockor?!?
Tycker den ser galet bra ut! Perfekt storlek dessutom
SpännandeOj, nu kom jag på att jag har en Lassale i någon låda djupt i garderoben. Den inköptes på finnarnas PX i södra Libanon när jag gjorde FN-tjänst i början på 90-talet. Det blir nog helgens utmaning att hitta den och sedan posta en bild här så klart.
Breaking news: den var 36 mm, bezel på 37 mm. Shit pommes kan jag bära så små klockor?!?
Ser klart spännande ut, i synnerhet med tanke på priset
Kommer länk att finnas som alternativ? 20mm mellan bandhornen?
Finns det någon orsak till att ni inte valt att ta steget till 10atm? Hade i min värld gjort klockan ännu mer allround.
Tack så mycket!Ser klart spännande ut, i synnerhet med tanke på priset
Kommer länk att finnas som alternativ? 20mm mellan bandhornen?
Finns det någon orsak till att ni inte valt att ta steget till 10atm? Hade i min värld gjort klockan ännu mer allround.
Tack så mycket!Trevligt! Jättefina bilder!
Jag gillar Kickstarterkampanjer. Leverans från innanför EU? (Alltför många fina kampanjer som jag får tacka nej till pga att det blir ekonomiskt ohållbart för mig med tull, moms och hanteringsavgifter).
Breaking news: den var 36 mm, bezel på 37 mm. Shit pommes kan jag bära så små klockor?!?
Även min wotd är 36 mm, med de banhornen kan jag nog inte ha en 40 mm variant av den.36 är ju bara ännu manligare
Haha! Jodå, ytterligare en kickstarter-klocka i mängden!Nej inte en Kickstarter klocka till! ... men den såg ju faktiskt riktigt bra ut så det är okej ändå Några fler specs att bjuda på? Lug2lug, WR, tjocklek... Verkar faktiskt vara något t.o.m. jag skulle kunna tänka mig att hoppa på.
EDIT: Läste Monchard-tråden... fy fan vilka stolpskott det finns, skoj att du hängde kvar och tog fram en modell till Top-tip, häng här inne istället
Tack för de fina orden!Jag sitter här och kollar Postnordappen i väntan på paket så visst skulle man kunna säga att jag spårar ur...
Kul med fler svenska märken och quartz dessutom! Jag antar att den har lume på både visare och index?
Klockrena (höhö) mått på klockan i min meningHaha! Jodå, ytterligare en kickstarter-klocka i mängden!
Lug-lug: 45,6mm, WR: 5 atm, 10,4mm med domen, lug-with 20mm
Ja, man måste hålla fast vid vad man tror på! Verkligen kul att du gillar klockorna! Tack!
Ser väl bra ut, har min lilla käpphäst optisk sökare (eller vad det heter), svårt att få till på en liten kamera...Toooootalt OffT men...
Sigma har släppt världens minsta fullframekamera, verkar perfekt för klockfoto eller för att filma reviews i 4k Hög villhöverfaktor på den tycker jag iallafall.
Vad tycker du @MaBr