• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Stratan har greppbräda i lönn. Färgen är vit, idag något gulare än plektrumskyddet. Kvittot kallar den Olympic White. Kostade 800 dollars år 2006, + sales tax på 67 dollars. Dollarn stod i ungefär 7 spänn då, så drygt 6000 svenska piastrar kostade den. Kanske hette modellen American Standard?

Och den gitarren är pinsamt lite spelad. Det jag spelar blir på akustiskt eller Les Paul nu för tiden. :)

Ping @kjesul
Nog såg denna bra ut! :cigar:

Screenshot_20191027-220935__01.jpg

Tycker jag nog. ;) Vet inte varför jag reagerar men vit text på svart bakgrund på datumhjulet när tavlan är vit?!! o_O c60 med vit tavla har datumhjul med vit bakgrund... Jag har ju en c60 med omvändningen (svart tavla och vitt datumhjul) och det är helt ok... Det är nog bara jag. Sorry

Såg också det! Det stör mig med. Annars fin. Jag hade hoppats att de skulle gjort vitt på den modernare varianten av GMT:n

Super-affordable micro i dag! Enligt sambon en av de snyggaste klockorna i samlingen. Patinan har börjat komma och det är en fantastiskt fin guldbrun nyans.

Edit: Wow, vilken otroligt dålig bild det blev. Den såg bra ut när jag la in den men nu ser den ut som kriget...
Edit 2: Klistrar in bilden igen.

hnZsGLZ.jpg

Bilagor

• upload_2019-10-28_9-35-44.jpeg
    upload_2019-10-28_9-35-44.jpeg
    31.2 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Bra fråga, ingen aning faktiskt :) 38 mm modellen från ca 70-talet? Jag ska fråga på något Yema-forum på fb vid tillfälle. Kan vara ett hopaplock men jag gillar den, rätt proportioner.
Minuten är re-lumad verkar det som men i övrigt är den i hyffsat skick, kan ev bli värd en service.
Så länge man själv gillar den. 38mm låter grymt, jag hade gissat på 40mm, men 38 är ju mycket bättre :)

Allt för länge sedan jag skrev här igen nu. Pysslat med lite annat i helgen, så läste imorse igenom allt som postats under de senaste dagarna. Alltid lika underbar läsning med en härlig mix av allt möjligt, de som gör tråden unik och underbar! :)

Idag är det micro-måndag i solen, jag och min Zelos Swordfish njuter av det fina vädret. Går och spånar lite på vad nästa micro-köp ska bli.

Önskar alla vänner i tråden en härlig vecka! :)

upload_2019-10-28_12-14-2.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp