Så har den kommit. Min första microbrand (om den räknas?), min första mekaniska kronograf. Och här är paketöppningen!
Som synes rör det sig om en Seagull 1963 remake/homage eller vad den kallas. Riktigt fin, faktiskt. Och fin förpackning! Vad tycks?
Epilog:
Såg till först efteråt att WatchUnique hade den för 500 kr mindre, men med vissa skillnader. Den på WU har ”21 zuan” vid kl 12 och två rader kinesiska tecken vid kl 6, röd ful text graverad på baklockets glas och ingen text på ringen runt display case-baksidan. Dessutom endast ett band, t ex grönt nato. De kunde ta bort den röda texten baktill, men jag vet inte jag. Det jag skulle önskat från den är den extra raden tecken vid kl 6.
Men – jag fick istället både grönt och svart nato samt ett äkta mörkbrunt rios. Enligt försäljaren är det 21 juveler, men står 19 för att mer likna originalet. Jag har jämfört bilderna från WU och både boett, tavla och urverk ser identiska ut, med undantag för ovan nämnda skillnader. Sen fick jag ju en påse ryska pretzels också!
Ni som kanske är kunniga på dessa klockor, finns det något rätt eller fel? Jag gillar den i alla fall. Och den tickar fint (än så länge).