• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Väldigt snygg tavla. Den är troligtvis också en remix av redan använda designelement. Synd att Blancpain inte finns längre, då hade de kunnat göra en reissue.
Nja, inte direkt. Dykare var ju rätt nytt då i denna form. Oklart vad du menar att de inte finns längre? Visst gick de under ett tag...

Dagens!!
1D323C22-6339-472A-A216-1FBAD26E5172.jpeg

Nja, inte direkt. Dykare var ju rätt nytt då i denna form. Oklart vad du menar att de inte finns längre? Visst gick de under ett tag...

Blancpain finns ju som namn, men det är ett helt nytt bolag där enbart namnet hängde med. Bivert köpte enbart rätten till namnet Blancpain. Gällande de reissues som Blancpain numera gör på designer som de inte äger finns det säkert ingen som känner att de orkar klaga på.

Blancpain finns ju som namn, men det är ett helt nytt bolag där enbart namnet hängde med. Bivert köpte enbart rätten till namnet Blancpain. Gällande de reissues som Blancpain numera gör på designer som de inte äger finns det säkert ingen som känner att de orkar klaga på.
De är ju inte heller speciellt lika om man tänker efter. Kommer nog en variant även av denna Bathyscape en dag. Squale verkar ju dock ha kapat designen och blåst upp den om man är intresserad.

De är ju inte heller speciellt lika om man tänker efter. Kommer nog en variant även av denna Bathyscape en dag. Squale verkar ju dock ha kapat designen och blåst upp den om man är intresserad.

Jag sätter mig och funderar på hur de inte är lika, återkommer om jag lyckas.

Här är en fin klocka för att hålla mig till mikroämnet, inte heller lik
37AEC924-39A8-4C1C-BF67-040F8333DB11.jpeg

Utan bezel hade jag gärna sett den i 38mm iofs. Upplevde min lite stor utan vridringen.
Har själv inte tänkt på någon större skillnad i upplevd storlek, men förstår hur du menar. Har haft Seaforth med safirvridning, stålvridning och utan nu. Safir känns nog roligast, men med den fasta blir klockan mer sportklocka än dykarklocka vilket är tacksamt för "samlingen" som helhet. :)

@kjesul vet du något angående denna och du vet vad ?
Gillar ju gmt och pepsi och den är ju snygg och sitter antagligen riktigt bra på armen (åtminstone gör den vanliga suben det och denna har samma mått). 10,5 mm hög så låg för en dykare. Här hakade jag mej lite på att bryta traditionen med suben. Kanske bara är dumt av mej. Vet heller inte antalet klick på vridringen men den är unidirektional vilket får mej att ana att det inte är 48 klick... Glycine borde veta bättre eftersom airman har 0 eller 48 klicks biditectional... Suck.

Den är ju nära identisk (utom loggan men samma text i övrigt) med seiko 62mas utom
att de gjort den större på alla håll än seikon...
A0DD6085-B17D-4F9B-8C21-4EB307CA4355.jpeg

4B4313AA-FF6B-44D3-A888-AEC57F92711C.jpeg

Jag veeeeeeet, jag var bara ironisk. Men visst är det olikt med annan nyans på lume, tjockare bezel, annan utformning på ram runt datumfönster, mer kantiga outlines på visare och index, konvex lumeplupp i bezel istället för konkav. Man kan ju säga att det är en remix på redan använda designelement som sen bara råkade kombineras på ett (o)lyckligt bra vis. Jag tror glappet på ändlänkarna är mindre på armidan, bara en sådan sak.
För övrigt är en riktig 62MAS min drömklocka.
D038D66F-934F-4FE0-8480-E9D3F927266F.jpeg

Halios Seaforth är snygg, men lite tråkig i sin likformighet, saknar ju dessutom datum.

Kanske kunde någon göra en datumbezel så kan jag ställa datum manuellt, 31 klicks bezel...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp