• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite Crepas idag :).
4sIM0BB.jpg
 
Då har jag en v1 (var osäker innan) för min lume är rätt kass :D

Det går att överdriva lite via telefonen också, extra känslighet på högt iso, lume är jämn men svag på v2, men snyggt blå iallafall :)
Ni känner säkert redan till det men jag vill bara flika in för övriga läsare att blå lume generellt är svagare än den klassiskt gröna men det är fan så mycket snyggare. ;)

Jag är ingen expert så har jag fel får någon gärna rätta mig men som jag har förstått det ska det handla om att de avger ljus i olika våglängder och att ögonen vanligtvis har lättare att anpassa sig till den blå färgen nattetid vilket gör att läsbarheten kan vara minst lika bra om inte bättre än hos en klocka med kraftigare grön lume. Typ.
 
Trevlig fredag alla :)
Fått syn på en klocka som jag vill försöka ge mig i 30-års present så därför kommer lådan att rensas. Squale Tropic GMT kommer ut med annons i helgen om ingen annonserar sitt intresse hos mig först. Sedan har jag även lagt ut en klocka som jag aldrig trodde jag skulle göra mig av med, min Tourby LD40...



Lite skamlös passiv-annonsering, hoppas ingen tar illa upp.
 
Vad tror folket om Tsao Baltimore Constellation? Jag tycker att den ser spännande ut!
82075948_10156939080427992_8214123119648964608_o.jpg

Saxad info:
Seiko Meca-Quartz movement VK64
41mm Stainless Steel Case
48mm lug to lug
Double Domed Sapphire Glass
Applied Indices
120 click rotating domed sapphire bezel
200 Meter water resistance
Superluminova C3 lume
Steel bracelet with quick release pins and a dive extension clasp
 
Tillbaka
Topp