• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

PicsArt_08-21-10.35.56.jpg
Riktigt nöjd med min Zelos mako 500m i brons..:) Urverk: Selitta Sw200, safirglas, 500m vattentät, 40mm stor och en boett i brons. Tydligen limiterad. Endast 100st i världen. Min är nr 49/100. (Tror dom gör 100st av varje med olika tavlor).
PicsArt_08-21-10.31.58.jpg
PicsArt_08-21-10.34.22.jpg
PicsArt_08-21-10.35.09.jpg
PicsArt_08-21-01.40.09.jpg
PicsArt_08-21-10.36.31.jpg

Gillar bilderna, förstår de som tycker det kan bli lite mkt filter etc med men personligen gillar jag dessa ”instagrambilder”, tycker du får med trevliga detaljer :)

Aldrig varit sugen på makon direkt men blev det nu :D

Edit: missa baksidan, så bra!

Skulle gissa på att det är lite felkonstruerat. Kan kan ha satt hålen för stiften fel.
Ja, kan det kanske vara. Jag har också klena armar som behöver bandhorn som "viker" ändlänkens utgångsvinkel neråt och hjälper till i armens rundning, åtminstone om l2l är uppåt 50mm eller mer. Har sålt av några klockor av den anledningen. Ibland funkar det med ett armband som inte har ändlänkar, då märks inte vinkelskiftet så väl. Fast jag vill gärna ha med passande länk... Klockan din är ju jättefin.

Nån som följer och insatt i detta märke?
Spås vara prisvärt och bra investering, men hög risk om det inte slår.
Dock early bird pris.

https://launch.meccanicheveneziane.it/

upload_2018-8-22_14-14-5.png
Varför visa sånt? ;) Kan inte sluta titta på bilderna på deras sida... Har varken GMT eller mikromärke... Kanske blir dags nu :banghead: :D
Enda som eventuellt avskräcker är storleken och framförallt L2L på 49 mm.
Antar att risken med Kickstarterprojektet är låg då de redan släppt andra modeller?
@Birchgrove vet du möjligtvis vilka länkar som skulle kunna passa?

Någon här inne som hört talas om corgeut, hämtar sin "inspiration"(all design) från tudor black bay. Miyota 8215 verk i den, 316L, safirglas. Det jag läst/hört på Youtube är att framförallt tyngden på klockan var överraskande, känns gedigen.
Trots att det är en klar homage.
Hittat en som skickas från Tyskland för ca 900 + frakt.
Skulle vara trevligt att höra era åsikter :)
s-l500.jpg

https://m.ebay.com/itm/41MM-Corgeut...a-automatische-Uhr-Men-Watch-C7-/401562305610

365EB77B-78DA-4F34-9C88-28AF7277EDA1.jpeg

Fortsätter mata på bilder på Seaforth GMT. Säg till om jag ska sluta :)
Idag testar jag med ett everestband som i vanliga fall (ibland) sitter på min Exp2. Det sitter inte alls lika bra på Seaforthen men det duger.

Väldigt snygg den där. En fundering,
är GMT-visaren lite i osynk? Eller är det vinklarna som gör det? Tycker det ser ut som att den är efter.

Precis packat upp. Klart bra för pengen, osäker på om jag gillar länkens utseende.
20180822_145308.jpg
20180822_151139.jpg
20180822_151147.jpg
Sjysst! Ser mycket bättre ut i verkligheten än i deras promobilder. (Tänk om tillverkare också hade äkta mobilkamerabilder på pjäserna, hade jag sett dina bilder innan lansering hade jag varit mycket mer intresserad och försökt köpa. Men de hade väl iofs inte problem att sälja ut dem ändå? :) )

Imorgon kommer jag nog lägga en beställning på en CW trident pro gmt, eftersom jag planerar att ha klockan länge så undrar jag om nån vet om man lämna in dem på service någonstans i Sverige? :rolleyes:

Imorgon kommer jag nog lägga en beställning på en CW trident pro gmt, eftersom jag planerar att ha klockan länge så undrar jag om nån vet om man lämna in dem på service någonstans i Sverige? :rolleyes:
Sitter det inte ETA eller Sellita verk i dem? I så fall klarar nog de flesta urmakare av dem.

Edit: slog upp på nätet och det sitter eta 2893 i så det är nog inget problem.

9990BFE8-5B36-43E0-9009-4774CB304604.jpeg

Fick min Tisell idag
Satt rätt stum och tittade på den,
Tavla och vridring är sjukt bra,!
Länk och boett är inte i närheten av förebilden,men ändå minst lika bra som certina och longines man haft.
Glidlåset funkar fint
All and all, helt otroligt mycket klocka för pengen , om man kan hacka i sej likheten med förebilden.
Tror jag beställer en grön med,,,,:D

9990BFE8-5B36-43E0-9009-4774CB304604.jpeg

Fick min Tisell idag
Satt rätt stum och tittade på den,
Tavla och vridring är sjukt bra,!
Länk och boett är inte i närheten av förebilden,men ändå minst lika bra som certina och longines man haft.
Glidlåset funkar fint
All and all, helt otroligt mycket klocka för pengen , om man kan hacka i sej likheten med förebilden.
Tror jag beställer en grön med,,,,:D
Sa ju att den var grym för pengarna!

Fick hem denna idag. Det tipsades om den tidigare i tråden och jag höll koll på auktionerna ett tag. Vet inte varför men helt plötsligt ramlade jag över en auktion som slutade typ £25 lägre än "vanligt" och eftersom det var precis modellen jag ville ha (rätt tavla och utan datum) så var det bara att slå till. På med en oysterlänk så var det klart sen. Kanonfin badklocka är min första känsla.
IMG_20180823_171349__01.jpg

Fick hem denna idag. Det tipsades om den tidigare i tråden och jag höll koll på auktionerna ett tag. Vet inte varför men helt plötsligt ramlade jag över en auktion som slutade typ £25 lägre än "vanligt" och eftersom det var precis modellen jag ville ha (rätt tavla och utan datum) så var det bara att slå till. På med en oysterlänk så var det klart sen. Kanonfin badklocka är min första känsla.
IMG_20180823_171349__01.jpg
Också tittat in dom ett flertal gånger, tycker klockan ser mycket ljusare ut än bilderna på ebay. Nu blev jag väldigt sugen på att införskaffa en så småningom. Snygg! :)

Tillbaka
Topp