• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

9990BFE8-5B36-43E0-9009-4774CB304604.jpeg

Fick min Tisell idag
Satt rätt stum och tittade på den,
Tavla och vridring är sjukt bra,!
Länk och boett är inte i närheten av förebilden,men ändå minst lika bra som certina och longines man haft.
Glidlåset funkar fint
All and all, helt otroligt mycket klocka för pengen , om man kan hacka i sej likheten med förebilden.
Tror jag beställer en grön med,,,,:D
Stort grattis till en fin Tisell! Går själv i väntans tider. Nästan samma som din fast en vintage submersible. Hoppas på nedkomst imorgon om PostNord sköter sig. Fler bilder önskas tack :).

Nån som sett det här micromärket?
"BOLDR"? Inte provat men ser lovande ut. 45.5mm , i brons , NH35A urverk, 500m vattentät och finns med både metroit tavlor och vanliga. Kolla in deras hemsida..
final 222.JPG
boldr-odyssey-bronze-automatic-blue-1__05966.1525723022.jpg
Photo-Apr-02-3-37-12-PM.jpg
Photo-Apr-02-1-03-14-PM.jpg
Photo-Apr-02-1-02-43-PM.jpg
Har haft ögonen på en Boldr Odyssey White Ice. Snygga klockor. Kul, egen boettform. Kanske att vi börjar pusha lite för nära mot det övre prissegmentet när det gäller klockor med NH35 dock.

Har haft ögonen på en Boldr Odyssey White Ice. Snygga klockor. Kul, egen boettform. Kanske att vi börjar pusha lite för nära mot det övre prissegmentet när det gäller klockor med NH35 dock.

Gillar också boldr, kollat en del på modellerna nedan. Men för egen del är de aldrig helt fulländade. Blå tavla, vill ha svart men då ej vintage lume eller vit datumhjul som på pvd. Voyager trevlig men inte så förtjust i lumefärgen på bild iaf. Men de verkar bra!

E9C388FF-E401-459E-AD45-5BA32C3725A4.jpeg
D0FB3BB0-2E1D-43A6-BA3A-90DC1DCCBB97.jpeg
667BF334-2768-4D09-954B-19148F47F3DF.jpeg

Annars har väl CW själva en lösning. Antar att man skickar till dem.
Jo visst, det går säkert att skicka till England. Men @TheRedDevil frågade om det går i Sverige. CW har kanske någon AD med urmakeri här, jag vet inte, men det behövs nog inte för en service då urverket är väldigt vanligt och alla urmakare jag stött på kan serva dem och få utbytesdelar direkt från eta. Reparationer av CW specifika delar (inklusive kanske rotorn) klarar de nog också av, så unikt är de inte och de kan nog få tag på reservdelar från CW. Om inte kan man få skicka till England (eller deras ev rep här i Sverige).

Finns det något skäl till att Military Industries-klockor säljs så billigt på Ebay? :p
Man får nog se det som att 7-800 kr är ungefär vad de är värda. Sen hoppas väl säljaren att någon vilsen typ ska klicka in på hemsidan istället och råka klicka hem en för "ordinarie" pris. Händer säkert ibland.

Fick hem denna idag. Det tipsades om den tidigare i tråden och jag höll koll på auktionerna ett tag. Vet inte varför men helt plötsligt ramlade jag över en auktion som slutade typ £25 lägre än "vanligt" och eftersom det var precis modellen jag ville ha (rätt tavla och utan datum) så var det bara att slå till. På med en oysterlänk så var det klart sen. Kanonfin badklocka är min första känsla.
IMG_20180823_171349__01.jpg
Fasiken vad fin den var på länken!

Jo visst, det går säkert att skicka till England. Men @TheRedDevil frågade om det går i Sverige. CW har kanske någon AD med urmakeri här, jag vet inte, men det behövs nog inte för en service då urverket är väldigt vanligt och alla urmakare jag stött på kan serva dem och få utbytesdelar direkt från eta. Reparationer av CW specifika delar (inklusive kanske rotorn) klarar de nog också av, så unikt är de inte och de kan nog få tag på reservdelar från CW. Om inte kan man få skicka till England (eller deras ev rep här i Sverige).
Informationen är nog bättre för @TheRedDevil , men ser att han läst.

Varför visa sånt? ;) Kan inte sluta titta på bilderna på deras sida... Har varken GMT eller mikromärke... Kanske blir dags nu :banghead: :D
Enda som eventuellt avskräcker är storleken och framförallt L2L på 49 mm.
Antar att risken med Kickstarterprojektet är låg då de redan släppt andra modeller?
@Birchgrove vet du möjligtvis vilka länkar som skulle kunna passa?
Watchgecko. Dom säljer denna länken, så fler borde passa.
Geckota Jubilee
Screenshot_20180824-052127_Instagram.jpg

Edit:
Denna verkar också passa.
Geckota super oyster.
Screenshot_20180824-053922_Instagram.jpg

Senast ändrad:
Fick hem denna idag. Det tipsades om den tidigare i tråden och jag höll koll på auktionerna ett tag. Vet inte varför men helt plötsligt ramlade jag över en auktion som slutade typ £25 lägre än "vanligt" och eftersom det var precis modellen jag ville ha (rätt tavla och utan datum) så var det bara att slå till. På med en oysterlänk så var det klart sen. Kanonfin badklocka är min första känsla.
IMG_20180823_171349__01.jpg
Den där är riktigt cool! Superbra köp

Tillbaka
Topp