• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Andra gången jag äger denna klocka. Billig som fasen, men så sjukt charmig. Första gick till svärfar.

MN från Erikas sitter som en handske. @hammermountain tack för bandet broder! Förresten, vad står siffrorna för?
IMG_20200209_160949.jpg

IMG_20200209_161532_196.jpg

Haha. Halmstad verkar vara poppis i mikro-kretsar. Själv har jag en hel del släkt i Halmstad och hamnar där mellan varven. Perfekt ställe för en mikroträff någongång.

Vet inte om detta är rätta tråden men är det någon som har eller har haft denna klocka?

upload_2020-2-9_17-33-51.jpeg

Någon har skrivit att den heter Vostok Amphibian SE 420416LV. hittar inte mycket info på nätet.
Vad finns att tycka om innehållet i klockan osv? Gillar utseendet, men undrar om det är något att ha.

Andra gången jag äger denna klocka. Billig som fasen, men så sjukt charmig. Första gick till svärfar.

MN från Erikas sitter som en handske. @hammermountain tack för bandet broder! Förresten, vad står siffrorna för?
IMG_20200209_160949.jpg

IMG_20200209_161532_196.jpg
Tack själv, man! Gott att det kommer till användning. Sitter görfint på boldrn :D tror nummer är random (tänker att det ska efterlikna militära issue nr). @MaBr kanske vet?:)

• Like
Reactions: FOQ
Tack själv, man! Gott att det kommer till användning. Sitter görfint på boldrn :D tror nummer är random (tänker att det ska efterlikna militära issue nr). @MaBr kanske vet?:)

Japp, det är original issue nr på franska fallskärmar som ska efterliknas
Såhär säger i alla fall Erika själv på sin hemsida, om det är sant eller inte vet jag inte. Fråga @Seikosthlm annars, han har garanterat stenkoll på sånt. :)

"I can hand print your MN™ strap with the original French parachute issue number "300638-0" or your own personal text or number.
The print is positioned on both sides of the strap. One print will appear from under your watch and the other at the buckle. The Trident and Black Ops straps are printed in white.The maximum length of your print is 10 characters.

You can select the standard Issued number option the order process of your MN™ strap."

Hej KS-vänner! Är lite sugen på att byta två av mina lagom stora 90-tals Seikodykare mot en bättre mikromärkedykare i liknande storlek. Tänk typ Baltic, Evant. Helst på länk dock. Svag för vintagelook och blå sunburst just nu. Ngn som är sugen, eller har ngt annat roligt som kan passa och de vill byta bort? F2233D38-15BA-4CAA-B609-FE8705826342.jpeg 7E219F9C-C170-4013-80E7-B516FAF0D900.png

Vet inte om detta är rätta tråden men är det någon som har eller har haft denna klocka?

Någon har skrivit att den heter Vostok Amphibian SE 420416LV. hittar inte mycket info på nätet.
Vad finns att tycka om innehållet i klockan osv? Gillar utseendet, men undrar om det är något att ha.
Har inte haft just den där men har en vostoc amphibia och är hel nöjd speciellt för dom pengarna, orginal länken var inget att hänga u julgranen dock

Såhär säger i alla fall Erika själv på sin hemsida, om det är sant eller inte vet jag inte. Fråga @Seikosthlm annars, han har garanterat stenkoll på sånt. :)

"I can hand print your MN™ strap with the original French parachute issue number "300638-0" or your own personal text or number.
The print is positioned on both sides of the strap. One print will appear from under your watch and the other at the buckle. The Trident and Black Ops straps are printed in white.The maximum length of your print is 10 characters.

You can select the standard Issued number option the order process of your MN™ strap."
Eftersom jag inte säljer band längre så kan jag kosta på mig att säga att man ska ta det Erika skriver med en stor nypa salt. Numret som hänvisas till är inget NSN för fallskärm utan ett artikelnummer från tillverkaren av det elastiska bandet som bland annat använts mellan reservskärm och huvudskärm. Duktig på marknadsföring och på att ta fram coola produkter är hon dock.

Har haft denna hela dagen idag. Använder den inte så ofta och tänker ibland att jag ska sälja den men så fort jag sätter den på armen... Länken är superb, tavlan är fantastisk, visarna är riktigt snygga, det inåtlutande vridringsinlägget är så coolt och det välvda glaset är vackert. Varför skulle jag någonsin sälja den? :D
PSX_20200209_183559.jpg

Eftersom jag inte säljer band längre så kan jag kosta på mig att säga att man ska ta det Erika skriver med en stor nypa salt. Numret som hänvisas till är inget NSN för fallskärm utan ett artikelnummer från tillverkaren av det elastiska bandet som bland annat använts mellan reservskärm och huvudskärm. Duktig på marknadsföring och på att ta fram coola produkter är hon dock.
Misstänkte att det var något sånt. :rolleyes:

Tack för klargörande! :)

Inte haft just den modellen men Amphibian är skoj klockor med mycket karaktär och historia. Dock inte speciellt hög kvalitetskänsla. Klart värd pengarna och SE har fått lite mer kärlek än ”vanliga” Amphibior. 420 är väl den mest klassiska boettformen (förutom originalet) och den är lite mindre också. Haft tre olika och varit kanonnöjd ;)

Tillbaka
Topp