Just nu är det mest: Vad konstigt alla pratar i Göteborg!Haha, mycket gnäll antar jag? Hur kan ni inte styra över vädret???!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Just nu är det mest: Vad konstigt alla pratar i Göteborg!Haha, mycket gnäll antar jag? Hur kan ni inte styra över vädret???!!!
Som Jesper Odelberg brukar sägaJust nu är det mest: Vad konstigt alla pratar i Göteborg!
Brukar han också hamna i Malmö istället?Som Jesper Odelberg brukar säga
Finns nog klipp på youtube.Brukar han också hamna i Malmö istället?
Haha, snyggt!Just nu är det mest: Vad konstigt alla pratar i Göteborg!
Nu ångrar dem att de la ner SäveHaha, snyggt!
Nu ångrar dem att de la ner Säve
Bytte till affordable vintage istället. 7548-700B!
Det vill jag påstå att de är, 2-4' för en klocka med grym historia och ett urverk som är bombsäker och servicebart. Det brukar dessutom gå att göra täthetsservice på dem och få dem helt täta.Är dom där fortfarande affordable? Sjukt coola iaf!
Aj då. Vad det för resecentrum man ser? Väldigt busy!Dagens affordable. Bra klocka, dålig dag att jobba på
Haha, läste precis en artikel om att man slagit nytt rekord mellan New York och London tack vare ordentlig medvind så det gäller att man reser åt rätt håll.Haha, mycket gnäll antar jag? Hur kan ni inte styra över vädret???!!!
Haha, läste precis en artikel om att man slagit nytt rekord mellan New York och London tack vare ordentlig medvind så det gäller att man reser åt rätt håll.
Ja, helt sjukt. Det tog 4h56min när snittet är 6h13min, tidigare rekordet var 5h13min. Nackdelen är ju att det istället tar en och halv timme längre om man reser i andra riktningen.Oj, coolt! Förresten, sökte inte du efter en Quartz Precista? Finns en ute på köp och sälj.
Ja, helt sjukt. Det tog 4h56min när snittet är 6h13min, tidigare rekordet var 5h13min. Nackdelen är ju att det istället tar en och halv timme längre om man reser i andra riktningen.
Jag letar efter en annan modell (PRS-40) men stort tack för omtanken!
Hjärnsläpp.. var god radera !Ja, helt sjukt. Det tog 4h56min när snittet är 6h13min, tidigare rekordet var 5h13min. Nackdelen är ju att det istället tar en och halv timme längre om man reser i andra riktningen.
Jag letar efter en annan modell (PRS-40) men stort tack för omtanken!
Vad mäter den? Någonstans runt 34mm? Känns lite liten.
Litet flygfält i södernAj då. Vad det för resecentrum man ser? Väldigt busy!
Phfffffjjhhuiiiiii, för någon som åkt Concorde så skrattar dom väl gott åt det "rekordet"...Haha, läste precis en artikel om att man slagit nytt rekord mellan New York och London tack vare ordentlig medvind så det gäller att man reser åt rätt håll.
Grymt avis på er som fick chansen att prova. Jag har bara sett ett par i mycket unga år. Att låta ett missöde diktera ödet för hela modellen är en förbaskad tragik egentligen. Men å andra sidan är all glamour och kundfokus mer eller mindre borta. Jag börjar tro att flygbranschen finns för att en bunt sadister ska kunna hitta på nya sätt att förnedra vanliga resenärer. Sätena blir mindre och mindre. Planen överbokas avsiktlig eftersom det är bättre att lämna någon på marken än att sälja lika många biljetter som det finns platser. Boardingen är en sällsamt skådad övning i stress och trängsel.a Säkerhetskontrollen blir mer och mer förnedrande varje gång jag reser (sist scannade de mina skor och fötter i en separat maskin och svabbade mina händer efter droger). Resorna blir dyrare och dyrare på grund av mer och mer regelverk OCH högre och högre skatt, medan flygbolagen går i konkurs och startas om på nytt om och om igen.Phfffffjjhhuiiiiii, för någon som åkt Concorde så skrattar dom väl gott åt det "rekordet"...
Aha. Tänkte att det var Landvetter eller nåt sånt.Litet flygfält i södern
Saknar Landvetter lite, fast igår hade jag gärna skippat på Landvetter i sånna fallAha. Tänkte att det var Landvetter eller nåt sånt.
Grymt avis på er som fick chansen att prova. Jag har bara sett ett par i mycket unga år. Att låta ett missöde diktera ödet för hela modellen är en förbaskad tragik egentligen. Men å andra sidan är all glamour och kundfokus mer eller mindre borta. Jag börjar tro att flygbranschen finns för att en bunt sadister ska kunna hitta på nya sätt att förnedra vanliga resenärer. Sätena blir mindre och mindre. Planen överbokas avsiktlig eftersom det är bättre att lämna någon på marken än att sälja lika många biljetter som det finns platser. Boardingen är en sällsamt skådad övning i stress och trängsel.a Säkerhetskontrollen blir mer och mer förnedrande varje gång jag reser (sist scannade de mina skor och fötter i en separat maskin och svabbade mina händer efter droger). Resorna blir dyrare och dyrare på grund av mer och mer regelverk OCH högre och högre skatt, medan flygbolagen går i konkurs och startas om på nytt om och om igen.
Nej, tacka vet jag förr i tiden! Innan kvartsuren slog igenom!
On topic:
Vi har efter en 9h lång resa med buss och båt tagit oss från Bangkok till Koh Kood för fyra dagars vistelse vid havet. Zelosen får gå varm i de salta baden. Det är spännande att se skiftningarna! Det skiftar mer eller mindre från timme till timme, och efter en dusch i sötvatten så är det ett steg tillbaka med oxideringen igen – underbart material, brons! Man kan bara drömma om hur de kommer se ut när de blir vintage på riktigt!
OffT:
Hade varit tufft att få provat att flyga Concord, men olyckan var inte något annat än en liten del i förklaringen att de slutade flyga med den.
Det var enbart ett prestigeprojekt och var omöjligt att få ekonomi i. Kärran tog bara max 100pax och bränselförbrukningen var absurd, likaså underhållet. Concord tuggade i sig 2000kg soppa när den rullade från gate till startposition. För att få lite perspektiv på det så är det lika mycket soppa som går åt att flyga 186pax från gate till gate på sträckan Stockholm - Malmö. Sen var även underhållet flerfaldigt dyrare än hos en vanlig kärra och tillslut stoppade Rolls Royce supporten för Olympus motorerna då det var en förlustaffär även för dem och under den tidsperioden hade RR det ganska tufft.
Jag håller också med om att glamouren och framför allt servicen helt försvunnit, iallafall på kortare sträckor, men det är inte flygbolagens fel Det är passagerarna som inte vill betala vad det kostar att flyga. Att flyga Stockholm - Göteborg för 399kr är en ren förlustaffär för flygbolagen och det görs i princip enbart för hålla marknadsandelar och dra in pengar via merförsäljning och "övriga" avgifter. Skulle vi flyga 135 passagerare i en B737 med fullservice så hade biljetterna idag kostat i runda slängar 6000kr enkel väg samma sträcka och då pratar vi inte om en business-class biljett. Det är den största anledningen till att flygbolageskonkurserna står som spön i backen. Det märks även hos oss som jobbar kan jag säga. Om man spinner vidare på B737 så när jag började så var vi 12 pers som jobbade per flight och turnaround, idag är vi 5 pers och antalet passagerare vi tar hand om är cirka 50% högre.
Säkerhetskontrollen är också ett j*vla gissel för resenärerna, och även för oss som jobbar. Skillnaden är vi som jobbar blir kollade, swabbade (inte efter knark utan efter sprängmedel), scannade och genomsökta kanske ett dussin ggr per dag. Anledningen är ju att det finns rötägg som gillar att smuggla in bomber och annat otyg.
När det kommer till skatter så beror det förhoppningsvis på att det igår var 18grader varmt på sydpolen och att vi alla kanske måste inse att vi bör se över våra livs vanor om det skall finnas ett drägligt jordklot för oss och våra barn att bo på. Jag bor inte många meter över havet och jag tror inte att jag kommer bo kvar här när jag går i pension.
Jag blir lite trött på den inställningen, även om jag själv har den, men man måste ställa kraven man i paritet till vad man betalar. I går var ett utmärkt exempel när det började trilla ner flygplan på fel flygplats och jag blev i princip lynchad och det ringer fortfarande i öronen efter allt skrik på mig. De kunde inte förstå att det inte stod transport och väntade på dem när de landade och att det var skandal över att de skulle åka buss till Göteborg. VI BOR FAKTISKT I SVERIGE OCH INTE I AFRIKA! ... var en uttalande som fastnade hos mig. Jo, men ingen vill betala för att ha bussar på standby på alla flygplatser ifall de skulle behövas och betalar du 125kr för att flyga med irländskt lågprisbolag kanske du inte kan förvänta dig att de skickar sin egen personal och rullar ut röda mattan och ber om ursäkt för vädret och för att de valde att landa någon annanstans istället för att krascha på rätt flygplats.
Det är också roligt hur folk kan säga något i stil med: Kan du inte släppa det bara den här gången? eller bli vansinniga och kalla en både det ena och det andra när de måste betala något som de inte planerat. Gör folk så på ICA också? Äh, kan jag inte får ett kilo tomater gratis? Schyrra då, bara idag? eller ÄR DU DUM I HUVUDET DIN J*VLA F*TTA? SKALL JAG BEHÖVA BETALA 419KR FÖR MIN PÅSE MED MAT NÄR DEN BARA KOSTADE 411KR FÖRRA VECKAN!?!?!? eller Kunde ni hållit öppet en kvart till så jag hade hunnit handla idag?
Just my two cents
Fun Fact: Concord har faktiskt flugit till Landvetter en gång
Håller helt med! Helt galet när man är ute efter glamour och fullservice till vrakpriser.Jag håller också med om att glamouren och framför allt servicen helt försvunnit, iallafall på kortare sträckor, men det är inte flygbolagens fel Det är passagerarna som inte vill betala vad det kostar att flyga
Bästa jag läst på länge!
Håller helt med! Helt galet när man är ute efter glamour och fullservice till vrakpriser.
OffT:
Hade varit tufft att få provat att flyga Concord, men olyckan var inte något annat än en liten del i förklaringen att de slutade flyga med den.
Det var enbart ett prestigeprojekt och var omöjligt att få ekonomi i. Kärran tog bara max 100pax och bränselförbrukningen var absurd, likaså underhållet. Concord tuggade i sig 2000kg soppa när den rullade från gate till startposition. För att få lite perspektiv på det så är det lika mycket soppa som går åt att flyga 186pax från gate till gate på sträckan Stockholm - Malmö. Sen var även underhållet flerfaldigt dyrare än hos en vanlig kärra och tillslut stoppade Rolls Royce supporten för Olympus motorerna då det var en förlustaffär även för dem och under den tidsperioden hade RR det ganska tufft.
Jag håller också med om att glamouren och framför allt servicen helt försvunnit, iallafall på kortare sträckor, men det är inte flygbolagens fel Det är passagerarna som inte vill betala vad det kostar att flyga. Att flyga Stockholm - Göteborg för 399kr är en ren förlustaffär för flygbolagen och det görs i princip enbart för hålla marknadsandelar och dra in pengar via merförsäljning och "övriga" avgifter. Skulle vi flyga 135 passagerare i en B737 med fullservice så hade biljetterna idag kostat i runda slängar 6000kr enkel väg samma sträcka och då pratar vi inte om en business-class biljett. Det är den största anledningen till att flygbolageskonkurserna står som spön i backen. Det märks även hos oss som jobbar kan jag säga. Om man spinner vidare på B737 så när jag började så var vi 12 pers som jobbade per flight och turnaround, idag är vi 5 pers och antalet passagerare vi tar hand om är cirka 50% högre.
Säkerhetskontrollen är också ett j*vla gissel för resenärerna, och även för oss som jobbar. Skillnaden är vi som jobbar blir kollade, swabbade (inte efter knark utan efter sprängmedel), scannade och genomsökta kanske ett dussin ggr per dag. Anledningen är ju att det finns rötägg som gillar att smuggla in bomber och annat otyg.
När det kommer till skatter så beror det förhoppningsvis på att det igår var 18grader varmt på sydpolen och att vi alla kanske måste inse att vi bör se över våra livs vanor om det skall finnas ett drägligt jordklot för oss och våra barn att bo på. Jag bor inte många meter över havet och jag tror inte att jag kommer bo kvar här när jag går i pension.
Jag blir lite trött på den inställningen, även om jag själv har den, men man måste ställa kraven man i paritet till vad man betalar. I går var ett utmärkt exempel när det började trilla ner flygplan på fel flygplats och jag blev i princip lynchad och det ringer fortfarande i öronen efter allt skrik på mig. De kunde inte förstå att det inte stod transport och väntade på dem när de landade och att det var skandal över att de skulle åka buss till Göteborg. VI BOR FAKTISKT I SVERIGE OCH INTE I AFRIKA! ... var en uttalande som fastnade hos mig. Jo, men ingen vill betala för att ha bussar på standby på alla flygplatser ifall de skulle behövas och betalar du 125kr för att flyga med irländskt lågprisbolag kanske du inte kan förvänta dig att de skickar sin egen personal och rullar ut röda mattan och ber om ursäkt för vädret och för att de valde att landa någon annanstans istället för att krascha på rätt flygplats.
Det är också roligt hur folk kan säga något i stil med: "Kan du inte släppa det bara den här gången?" eller bli vansinniga och kalla en både det ena och det andra när de måste betala något som de inte planerat. Gör folk så på ICA också? "Äh, kan jag inte får ett kilo tomater gratis? Schyrra då, bara idag?" eller "ÄR DU DUM I HUVUDET DIN J*VLA F*TTA? SKALL JAG BEHÖVA BETALA 419KR FÖR MIN PÅSE MED MAT NÄR DEN BARA KOSTADE 411KR FÖRRA VECKAN!?!?!?" eller "Kunde ni inte hållit öppet en kvart till så jag hade hunnit handla idag?" eller "Skall jag betala 2000kr? Du får 1000kr så är det bra med det"
Just my two cents
Fun Fact: Concord har faktiskt flugit till Landvetter en gång