• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grattis till en fin pjäs. Sommarfärg-deluxe :).
Fläska på med det turkosa bandet också så är
det ultimat.
Tack, den var bättre än jag trodde. Ja fanns inget alternativ till det turkosa bandet egentligen, nu är det bara sommar som saknas :)
CsWGPtZ.jpg

Men satan vad snygg! Grattis till en fin klocka. Måste in och kolla själv.
Tack kompis, riktigt grym faktiskt. Ett s.k grisen-i-säcken köp som ändå visade sig vara en finfin liten gris :D
Fick typ 25% rabatt men tycker lätt den är värd det modesta ordinarie priset också.
Tjusigt! Maranez är ju gamla i gemet.
Tack så mycket. Ja, ur-affordable skulle man kunna säga, hade helt förträngt deras existens :)

Tack, den var bättre än jag trodde. Ja fanns inget alternativ till det turkosa bandet egentligen, nu är det bara sommar som saknas :)
CsWGPtZ.jpg

Tack kompis, riktigt grym faktiskt. Ett s.k grisen-i-säcken köp som ändå visade sig vara en finfin liten gris :D
Fick typ 25% rabatt men tycker lätt den är värd det modesta ordinarie priset också.

Tack så mycket. Ja, ur-affordable skulle man kunna säga, hade helt förträngt deras existens :)
Killer-combo-deluxe.

1521 finns inte i 40 eller mindre. Får de till en specialare som är 40 eller mindre blir jag överraskad, men väldigt positivt överraskad :)
Men 42mm boetten sitter mycket bra också tycker jag.
Tack, fullt medveten om det, liksom att det inte finns en GMT idag (går kanske att lösa) eller länk med SEL. Därför jag skrev det men allt går att önska. Vi har en Onda i familjen (eller rättare sagt hustrun har en numer :(:)).

Tack, fullt medveten om det, liksom att det inte finns en GMT idag (går kanske att lösa) eller länk med SEL. Därför jag skrev det men allt går att önska. Vi har en Onda i familjen (eller rättare sagt hustrun har en numer :(:)).
Jo precis. Fan, nu när jag tänker på det hade en GMT suttit jävligt fint. ETA 2893 är dessutom ett tunnare och mindre verk än 2824 så det borde gå att få ner boettstorleken på den!

CsWGPtZ.jpg

Hur fick du rabatten? Blev själv sugen på teal.

Jo precis. Fan, nu när jag tänker på det hade en GMT suttit jävligt fint. ETA 2893 är dessutom ett tunnare och mindre verk än 2824 så det borde gå att få ner boettstorleken på den!
Ja, det är ingen ovanlig konvertering. Eller så sätter man in en modifierad 2836 (en halv mm högre) men jag har inte helt bra erfarenhet av det verket så helst 2893 (eller Sellita 330 eller motsvarande).

Fint, blir bra med en <=40 mm, gmt och snygg länk med SEL :cool:
GMT vill jag inte ha men 40mm boett som på gamla Master hade jag gärna haft. Synd att de inte tillverkar den boetten längre. :(
cdQeieX.png

LotkqxC.png

h6WGc2c.jpg

8Xq0l0d.png

Det låter minst sagt lovande !
Kul att man har lite förtroende! :)

Det har vi redan gjort en gång och det blev väl alldeles utmärkt :)
Det blev det iofs men jag var inte ensam. :happyhappy:

Det vet vi säkert. I detta fallet litar vi på dig till 100....ehh......91.....82.... ahh vi litar på dig helt enkelt :D. Kör hårt.
Haha, jag hade nog inte gått över 50, det är väldigt riskfyllt om jag får majoritet. :D
ja det är där @MaBr kommer in i bilden, kanske en ceramic ring eller i vilket fall i emalj, ni tror vill inte jag fundera på att ta med mig @mabra till Milano för att milanos sevärdigheter
Jag vill ha plast med lumade siffror som på gamla 50 Atmos! :woot: 3D-effekten är så sjukt najs och akrylen är så härlig att ta på. Kan Seiko ha det på sin Solar Tuna i modern tid så borde Squale också kunna fixa det, de har ju klarat av att tillverka det förr. :)

Edit: Bilder!
LRM_EXPORT_847095190315711_20190705_101327571.jpeg

LRM_EXPORT_141695012664800_20190531_203357111.jpeg

LRM_EXPORT_141696690883653_20190531_203358789.jpeg

Tillbaka
Topp