• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bra, kämpa!

Annars funkar ju ett oändligt antal smidiga klicks också, som denna som jag hoppas snart släpps ut ur påsen. Kommer med glidande bezel:
2xz7lcm0iqu21.jpg
Samma princip som Timex Q menar du ? Jajamän det går lika bra det.
IMG_8572.JPG

Haha, jag hade nog inte gått över 50, det är väldigt riskfyllt om jag får majoritet. :D

Jag vill ha plast med lumade siffror som på gamla 50 Atmos! :woot: 3D-effekten är så sjukt najs och akrylen är så härlig att ta på. Kan Seiko ha det på sin Solar Tuna i modern tid så borde Squale också kunna fixa det, de har ju klarat av att tillverka det förr. :)

Edit: Bilder!
LRM_EXPORT_847095190315711_20190705_101327571.jpeg

LRM_EXPORT_141695012664800_20190531_203357111.jpeg

LRM_EXPORT_141696690883653_20190531_203358789.jpeg
En till Squale LE?

Fan då :p

Plast låter som en vinnare. Jag är lite sugen på en 1521 men vanligtvis är den lite utanför min budget. Är 1521 en tjockis? Gillar verkligen inte klockor som går upp sniffar mot 13mm+ Förutsätter en spexig tavla med mikrologgan på i någon häftig somrig färg och gärna på mesh ;)

Somnade med barnen igår, när man vaknade berättade sambon att man fått paket. Lyckan när man till frukosten gick och hämtade paketet och satte på de nya kläderna på klockan. Grym är det. Första bandet som är rent gummi med för min del. Kan ju inte ha så många sådana band på mina smala handleder. Men detta satt som en smäck.

DSC_1318.JPG

En till Squale LE?

Fan då :p

Plast låter som en vinnare. Jag är lite sugen på en 1521 men vanligtvis är den lite utanför min budget. Är 1521 en tjockis? Gillar verkligen inte klockor som går upp sniffar mot 13mm+ Förutsätter en spexig tavla med mikrologgan på i någon häftig somrig färg och gärna på mesh ;)
Kom nog att ta lite tid att få till men vi får se. Blir det bra så blir det riktigt bra! :D 1521 är 12,5mm så den är inte särskilt tjock för att vara en 500m-dykare. :) Ingen micrologga den här gången, blir något annat.

Kom nog att ta lite tid att få till men vi får se. Blir det bra så blir det riktigt bra! :D 1521 är 12,5mm så den är inte särskilt tjock för att vara en 500m-dykare. :) Ingen micrologga den här gången, blir något annat.
12,5 låter ju positivt, det är ju tunnare än min Steinhart 500 Premium :) Men klart vi borde ha ett mikromärke på, vi håller ju på att bygga ett brandname ju ;) Helt okej om det tar extra lång tid :p

Min första klocka med skruvar i länken. Köpte ett mejselkit för 59 riksdaler och tänkte nu kör vi. Gick inge vidare :eek:
Även om mejseln var 1.2mm så var den för tjock för att få in i spåret på den pyttelilla skruven.

Blev till att beställa en för ändamålet anpassad mejsel, trodde aldrig jag skulle beställa en mejsel för 200:- :greedy:
Vilken skillnad, den fungerade perfekt. Dagens lärdom; Ett för ändamålet anpassat verktyg är att föredra.
fullsizeoutput_163f.jpeg

Min första klocka med skruvar i länken. Köpte ett mejselkit för 59 riksdaler och tänkte nu kör vi. Gick inge vidare :eek:
Även om mejseln var 1.2mm så var den för tjock för att få in i spåret på den pyttelilla skruven.

Blev till att beställa en för ändamålet anpassad mejsel, trodde aldrig jag skulle beställa en mejsel för 200:- :greedy:
Vilken skillnad, den fungerade perfekt. Dagens lärdom; Ett för ändamålet anpassat verktyg är att föredra.
fullsizeoutput_163f.jpeg
HA, tror jag har exakt samma 59:- kit från batteriexperten som jag ändå tycker funkar ok för småpill. Bergeon är såklart bäst men Kjelle har även en fiffig pryl för länkar och så när man kan behöva lite extra kraft (vi befinner oss trots allt i affordabletråden ;) )
https://www.kjell.com/se/produkter/...mejselset/dibotech-pennmejsel-med-bits-p40157

fullsizeoutput_163f.jpeg
Bergeon är bra grejor, har en del verktyg därifrån. Även uris använder det. :)

Vad var det för Steinharthistoria ni var inne och petade på? Det lät som att ni inte riktigt kom överens och att det rann ut i sanden men det hade varit kul att se någon konceptbild om det finns eller åtminstone höra vad tanker var. :)

Tillbaka
Topp