Samma princip som Timex Q menar du ? Jajamän det går lika bra det.Bra, kämpa!
Annars funkar ju ett oändligt antal smidiga klicks också, som denna som jag hoppas snart släpps ut ur påsen. Kommer med glidande bezel:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma princip som Timex Q menar du ? Jajamän det går lika bra det.Bra, kämpa!
Annars funkar ju ett oändligt antal smidiga klicks också, som denna som jag hoppas snart släpps ut ur påsen. Kommer med glidande bezel:
Dubbel 12. Häftig lösning. airman har också glidande ringar (på en del modeller) men med en kronlåsning mot (96 taggars) myntringen. Hur löser man vridningen/fasthållningen? Friktion enbart?Bra, kämpa!
Dubbel 12. Häftig lösning. airman har också glidande ringar (på en del modeller) men med en kronlåsning mot (96 taggars) myntringen. Hur löser man vridningen/fasthållningen? Friktion enbart?
Gillade den "gamla" seaforth gmt men missade att köpa en. Nu är priserna lite löjliga på de som säljs. Trevliga klockor.Ingen aning, men så lång tid Jason/Halios lagt på denna Faiwind och Universan så förväntar jag mig perfektion.
Nej du unge man. Den ska minsann få bli kvar här så det blir inget med det
Bilderna ser jag fram emot.
Rolex har ju haft det på sina tidiga GMT så det är inga problem.Dubbel 12. Häftig lösning. airman har också glidande ringar (på en del modeller) men med en kronlåsning mot (96 taggars) myntringen. Hur löser man vridningen/fasthållningen? Friktion enbart?
Är den svart eller blå?Plockade fram min gamla RLG/Rickie Dickie och det är onekligen en trevlig klocka. Bandet från CNS är hopplöst dåligt men det klär klockan och det är rätt bekvämt numera.
Riktigt bra är den, boetten snuddar perfektion.Min favorit-Yema än så länge. Ser riktigt grym ut!
Kommer bilder, håll ut!Fantastiskt fin men ta bort den. Jag har snart bara flugor och gamla plåster kvar i klockplånboken
(ös på med mer bilder tack)
Snyggt som tusan med den länken även om den andra inte är tokig den heller. Aldrig fel med ombyte.Jag har ju redan bilder på detta, hur då undrar du, är de från framtiden...när du är över 50???
En till Squale LE?Haha, jag hade nog inte gått över 50, det är väldigt riskfyllt om jag får majoritet.
Jag vill ha plast med lumade siffror som på gamla 50 Atmos! 3D-effekten är så sjukt najs och akrylen är så härlig att ta på. Kan Seiko ha det på sin Solar Tuna i modern tid så borde Squale också kunna fixa det, de har ju klarat av att tillverka det förr.
Edit: Bilder!
Den är blå.Är den svart eller blå?
Jag har också en. Superaffordable och nog min bekvämaste klocka.
Så länge det inte är en GMT ring så e jag nöjd tycker om denHelrätt klocka med fel vridring.
Kom nog att ta lite tid att få till men vi får se. Blir det bra så blir det riktigt bra! 1521 är 12,5mm så den är inte särskilt tjock för att vara en 500m-dykare. Ingen micrologga den här gången, blir något annat.En till Squale LE?
Fan då
Plast låter som en vinnare. Jag är lite sugen på en 1521 men vanligtvis är den lite utanför min budget. Är 1521 en tjockis? Gillar verkligen inte klockor som går upp sniffar mot 13mm+ Förutsätter en spexig tavla med mikrologgan på i någon häftig somrig färg och gärna på mesh
En helpolerad 1521 med cyansunbursttavla med orange vridring i bakelit.@Jbagency.com Ändringar på 1521, skulle vara att få in safir på vridningen och ta bort datumet. Kanske en annan skön blå färg? Varför inte årets färg som classic blue
Eller varför inte orange tavla till orange vridning? Någon som har sett en orange sunburst tavla? Kan ju bli uniktEn helpolerad1521 med cyansunbursttavla med orange vridring i bakelit.
Här kommer ett par bilder, more to come! Ping @bernoulliFantastiskt fin men ta bort den. Jag har snart bara flugor och gamla plåster kvar i klockplånboken
(ös på med mer bilder tack)
12,5 låter ju positivt, det är ju tunnare än min Steinhart 500 Premium Men klart vi borde ha ett mikromärke på, vi håller ju på att bygga ett brandname ju Helt okej om det tar extra lång tidKom nog att ta lite tid att få till men vi får se. Blir det bra så blir det riktigt bra! 1521 är 12,5mm så den är inte särskilt tjock för att vara en 500m-dykare. Ingen micrologga den här gången, blir något annat.
Den bärs något tunnare än sina mått också tycker jag. Fast nu har den här modellen ingen koppling till micro ju.12,5 låter ju positivt, det är ju tunnare än min Steinhart 500 Premium Men klart vi borde ha ett mikromärke på, vi håller ju på att bygga ett brandname ju Helt okej om det tar extra lång tid
HA, tror jag har exakt samma 59:- kit från batteriexperten som jag ändå tycker funkar ok för småpill. Bergeon är såklart bäst men Kjelle har även en fiffig pryl för länkar och så när man kan behöva lite extra kraft (vi befinner oss trots allt i affordabletråden )Min första klocka med skruvar i länken. Köpte ett mejselkit för 59 riksdaler och tänkte nu kör vi. Gick inge vidare
Även om mejseln var 1.2mm så var den för tjock för att få in i spåret på den pyttelilla skruven.
Blev till att beställa en för ändamålet anpassad mejsel, trodde aldrig jag skulle beställa en mejsel för 200:-
Vilken skillnad, den fungerade perfekt. Dagens lärdom; Ett för ändamålet anpassat verktyg är att föredra.
Du hittade den först här!Den bärs något tunnare än sina mått också tycker jag. Fast nu har den här modellen ingen koppling till micro ju.
Bergeon är bra grejor, har en del verktyg därifrån. Även uris använder det.Min första klocka med skruvar i länken. Köpte ett mejselkit för 59 riksdaler och tänkte nu kör vi. Gick inge vidare
Även om mejseln var 1.2mm så var den för tjock för att få in i spåret på den pyttelilla skruven.
Blev till att beställa en för ändamålet anpassad mejsel, trodde aldrig jag skulle beställa en mejsel för 200:-
Vilken skillnad, den fungerade perfekt. Dagens lärdom; Ett för ändamålet anpassat verktyg är att föredra.
Jag diskuterade fram den jag har i åtanke med en Squale-samlare i Halifax innan micro-klockan ens var påtänkt.Du hittade den först här!