• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad säger panelen, är detta en kombo som flyger eller är jag ute och cyklar? Trodde att bandet skulle vara en aning ljusare i verkligheten..
IMG_20200213_151604-01.jpeg
IMG_20200213_151840-01.jpeg
IMG_20200213_151551-01.jpeg

solblek det, löser sig.

Min första klocka med skruvar i länken. Köpte ett mejselkit för 59 riksdaler och tänkte nu kör vi. Gick inge vidare :eek:
Även om mejseln var 1.2mm så var den för tjock för att få in i spåret på den pyttelilla skruven.

Blev till att beställa en för ändamålet anpassad mejsel, trodde aldrig jag skulle beställa en mejsel för 200:- :greedy:
Vilken skillnad, den fungerade perfekt. Dagens lärdom; Ett för ändamålet anpassat verktyg är att föredra.
fullsizeoutput_163f.jpeg
Jag köpte ett kit på Jula för mobiltelefoner funkar skitbra :)

De släpptes igår så endast beställt, lär komma under nästa vecka :D

Jag gillar det, även om den inte fyller någon annan funktion än rent estetisk :)

€279 men alla sålde slut inom en timme igår, får se hur lång tid det tar för Timex att fylla på lagret denna gång. Lyckosökarna ute i full färd igår MAO :banghead:

Lyckades du lista vad det är för urverk i den? Det kommer för övrigt tre nya färger på Timex Q framåt våren.

Kom nog att ta lite tid att få till men vi får se. Blir det bra så blir det riktigt bra! :D 1521 är 12,5mm så den är inte särskilt tjock för att vara en 500m-dykare. :) Ingen micrologga den här gången, blir något annat.
Har du någon prisbild var det kan hamna, sådär mellan tummen och pekfingret?
Är förmodligen på ändå men alltid bra att veta.

Väldigt tråkigt om det blir som med Q, att många köper bara för att sälja dyrare på K&S. Eller att de ”råkade köpa två, men kom på att jag bara behöver en” osv. Sätts det i system blir det en tråkig utveckling.
Jag är benägen att hålla med men tyvärr är det just tillgång och efterfrågan som styr priset på marknaden, slutsåld inom 1h (man tycker att Timex bör ha tagit höjd för detta efter Q reissue) bör ge en indikation på vad som komma skall. Priserna på dessa är redan från 5000kr och uppåt på bukten. Visst är det en tråkig utveckling men inte värre än andra tillverkare som lyckats skapa hype runt en modell som ej finns tillgänglig från officiellt håll.

Dom blev ju rätt fort överflödiga på forumet så det är bara att vänta ut tills dom droppar i pris.
Helt rätt, kan man rida ut första vågen så lär de bli mer lättillgängliga och priserna återgår till det normala. Inte till en början dock då trycket verkar ha varit enormt, förmodligen till stor del pga. spekulanter.

Lyckades du lista vad det är för urverk i den? Det kommer för övrigt tre nya färger på Timex Q framåt våren.
Misstänker något ur Miyota 8200 serien. Tycker för övrigt att estetiskt så är Q reissue snäppet vassare än den nya M79, speciellt den nya i vitt :hungry: Hoppas bara de kan fixa den lösa bezeln på de nya

Jag är benägen att hålla med men tyvärr är det just tillgång och efterfrågan som styr priset på marknaden, slutsåld inom 1h (man tycker att Timex bör ha tagit höjd för detta efter Q reissue) bör ge en indikation på vad som komma skall. Priserna på dessa är redan från 5000kr och uppåt på bukten. Visst är det en tråkig utveckling men inte värre än andra tillverkare som lyckats skapa hype runt en modell som ej finns tillgänglig från officiellt håll.

Helt rätt, kan man rida ut första vågen så lär de bli mer lättillgängliga och priserna återgår till det normala. Inte till en början dock då trycket verkar ha varit enormt, förmodligen till stor del pga. spekulanter.

Misstänker något ur Miyota 8200 serien. Tycker för övrigt att estetiskt så är Q reissue snäppet vassare än den nya M79, speciellt den nya i vitt :hungry: Hoppas bara de kan fixa den lösa bezeln på de nya

Tycker nog också dom är lite charmigare med Quartz. Ska bli kul att se när du får den. Beställde du via UK? Jag hade handen på avtryckaren, men något fick mig att backa.

• Like
Reactions: M26
Tillbaka
Topp