• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hur många i tråden har katt ?
IMG_4843.JPG
Inga katter men två hundar. Den ena hamnade tyvärr i lite bråk häromdagen men verkar läka bra :)
received_485571772140668.jpeg
IMG_20200209_201011.jpg

Då sköter de nog leveransen själva och vad jag kan se har de tyvärr inga ombud, däremot kan man välja en alternativ leveransadress alt. hämta vid deras lokaler i Mölnlycke (närmaste Fedexstation enligt hemsidan).
Ok tack för hjälpen.
Det är ju så surt när man arbetar och dom vart hemma.
Kanske skulle lägga till ett säkert mål som alt.

Jag samlar på Nintendo 8-bit spel.
Gamla Donkey enheter kan man få en slant för idag.

Jasså är de värda mycket... ? Kanske ska ringa mor o far och be dem kika i förrådet då. De har ju sparat allt ifrån mina första snowjoggers, view-master, coca cola jojon, donkey kong spel och all annan skit. Kanske sitter på en förmögenhet

Ok tack för hjälpen.
Det är ju så surt när man arbetar och dom vart hemma.
Kanske skulle lägga till ett säkert mål som alt.
Jag hatar Fedex av just den anledningen men om man ringer och pratar med dem brukar de kunna vara rätt flexibla med att mötas upp eller leverera till en annan adress för de vill så klart bara bli av med grejerna och slippa åka hem till dig fem gånger till om de vet att du ändå inte är hemma. :p

UPS har börjat bli lite bättre på detta då de skaffat sig fler ombud men DHL är klart smidigast. Bor man på någon mindre ort och/eller uppåt i landet är det PostNord som sköter Fedex leveranser (eller det har varit det tidigare i alla fall) och då antar jag att man kan välja att hämta hos sitt lokala ombud.

Jag hatar Fedex av just den anledningen men om man ringer och pratar med dem brukar de kunna vara rätt flexibla med att mötas upp eller leverera till en annan adress för de vill så klart bara bli av med grejerna och slippa åka hem till dig fem gånger till om de vet att du ändå inte är hemma. :p

UPS har börjat bli lite bättre på detta då de skaffat sig fler ombud men DHL är klart smidigast. Bor man på någon mindre ort och/eller uppåt i landet är det PostNord som sköter Fedex leveranser (eller det har varit det tidigare i alla fall) och då antar jag att man kan välja att hämta hos sitt lokala ombud.
Ok grymt då ska jag slå dom en signal och kanske kan möta chauffören.

Riktigt kul,ett gott minne är när jag satte igång SMB för grabben och han utbrister:
- Men pappa kan man inte spela online?:hilarious:
En grannpojke pajade mitt NES med smutsiga spel back in the day (89?). Men jag fann med glädje Virtual Console på Wii, numera överfört till Wii U. Även om det inte är exakt samma kontroller så är det ändå samma spel/ROM och riktigt kul att spela. Köpt alla Mario och de flesta Zelda. Även lite Castlevania och Metroid. Tyvärr finns inte allt där, t ex min gamla favorit Snake, Rattle ’N’ Roll.

Kul att det är fler i den här tråden som kombinerar flera olika sorters missbruk :D

IMG_20200213_215833.jpg
IMG_20200213_215930.jpg

Har blivit med hus och kan äntligen samla hela min hoard i ett rum :cool:

PVM också, nice! :D

Riktigt kul,ett gott minne är när jag satte igång SMB för grabben och han utbrister:
- Men pappa kan man inte spela online?:hilarious:

Visade grabben lite gamla C64-spel, han undrade samma sak. Försökte förklara att internet inte fanns när pappa var liten... :hilarious:

:)
En grannpojke pajade mitt NES med smutsiga spel back in the day (89?). Men jag fann med glädje Virtual Console på Wii, numera överfört till Wii U. Även om det inte är exakt samma kontroller så är det ändå samma spel/ROM och riktigt kul att spela. Köpt alla Mario och de flesta Zelda. Även lite Castlevania och Metroid. Tyvärr finns inte allt där, t ex min gamla favorit Snake, Rattle ’N’ Roll.
Många gamla goa klassiker där.
Även om jag spelar mycket ps4 idag så va känslan annorlunda när man va barn på 80-talet.
Man ska vara glad att man fått vara med om utvecklingen.

Tillbaka
Topp