• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Riktigt kul,ett gott minne är när jag satte igång SMB för grabben och han utbrister:
- Men pappa kan man inte spela online?:hilarious:
Eller när man försöker berätta att man inte laddade ner spelen via nätet utan man köpte gula tidningen där man köpte piratkopierade spel.
unnamed.jpg

Amiga 500 dominerade min barndom. Nu när ni började prata spel så kom jag på att jag har den liggandes i förrådet. Måste ta fram den och se om den fortfarande funkar. :)

Den fungerar säkert, grejorna var ju bra byggda på den tiden.

Kan man inte fortfarande köpa en ny Amiga? Har för mig att jag läste något om glada entusiaster som håller den vid liv och uppdaterar.

Hade varit skoj, jag missade ju Amiga. Gick från VIC20 och VIC64 till PC.

En grannpojke pajade mitt NES med smutsiga spel back in the day (89?). Men jag fann med glädje Virtual Console på Wii, numera överfört till Wii U. Även om det inte är exakt samma kontroller så är det ändå samma spel/ROM och riktigt kul att spela. Köpt alla Mario och de flesta Zelda. Även lite Castlevania och Metroid. Tyvärr finns inte allt där, t ex min gamla favorit Snake, Rattle ’N’ Roll.

IMG_8589.PNG

Det här spelade jag många många timmar av mina sena tonår. "Toejam & Earl", Sega megadrive :)

:)
Många gamla goa klassiker där.
Även om jag spelar mycket ps4 idag så va känslan annorlunda när man va barn på 80-talet.
Man ska vara glad att man fått vara med om utvecklingen.

Mina tonår förknippar jag mest med alla Quest-spel typ Space Quest och Police Quest. Sen när lite mer avancerade kluriga äventyrsspel kom som Monkey Island och Simon the Sorcerer så var jag fast i PC-träsket :)

Amiga 500 dominerade min barndom. Nu när ni började prata spel så kom jag på att jag har den liggandes i förrådet. Måste ta fram den och se om den fortfarande funkar. :)
Amiga4ever!

Den kan behöva nya kondensatorer. Jag vågar nästan lova att någon eller några har läckt vid det här laget. Bästa är om du kan öppna den och bara se hur det ser ut :)

@Nilas grattis på dig!

Och tack till er som grattat och grattar, det är lite hattigt med internet här, så jag blir inte mer artig än så här idag.
Dagen har börjat mycket bra med hyrning av ett riktigt vrålåk och en lunch på stranden!
IMG_20200214_103422.jpg

IMG_20200214_123645.jpg
Ett stort grattis!
Ett sådant coolt åk har jag inte sett i Thailand förut, som man kan hyra. Var är ni någonstans?
Chok dee krap, chang är fina dom :)

Tillbaka
Topp