• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Äh, var ute i skogen med skotern och sköt några björnar men kan ju bara svara för mig själv

Jag kör ett medvetet anti-mello tema i min uppfostran. South of Heaven var första skivan som jag spelade för min dotter som hon gillade :) Numera är det Shitkid och The Hives som jag spelar, med det goda resultatet att vi har ett punkband tillsammans "the smutsig munners". Min fru hjälper till at skola med den klassiska sidan.

Fan, att låta barnen spisa Mello är ju musikaliskt som att föda upp dem på Coca cola, godis och chips. Bedrövligt :)

(jaja, jag förstår att man ibland faller för grupptrycket, men ändå, bedrövligt)

0E0ED2E2-9E84-4820-87B4-616931333497.jpeg

Inga klockor skadades vid skrivande av detta inlägg

Det borde du. Ja eller innan dom dör :D.
Utan att vara partisk eller ljuga så räknas dom nog som i alla fall ett av dom tre bästa livebanden att se, någonsin. (jag tycker bästa men jag är inte att lita på :D)
Jobbar på nytt med alla återförenade så du får nog chansen en sista gång om du har tur.
Blir min sjätte gång isåfall.
Jag såg denna konsert och kan fortfarande se Angus i sin uniform liggandes på golvet springandes runt runt sig själv och samtidigt leverera ett solo av episk karaktär!
http://www.ac-dc.net/archive/acdc_tour_history.php?date_id=2163
/Hälsningar från gamlingen. :D

...och för att bli ännu mer offtopic, kvällens band:

Jag kör ett medvetet anti-mello tema i min uppfostran. South of Heaven var första skivan som jag spelade för min dotter som hon gillade :) Numera är det Shitkid och The Hives som jag spelar, med det goda resultatet att vi har ett punkband tillsammans "the smutsig munners". Min fru hjälper till at skola med den klassiska sidan.

Fan, att låta barnen spisa Mello är ju musikaliskt som att föda upp dem på Coca cola, godis och chips. Bedrövligt :)

(jaja, jag förstår att man ibland faller för grupptrycket, men ändå, bedrövligt)

Ett helt perfekt inlägg i debatten, "the smutsig munners" vill man ju höra mer av :D
Har sett en del sköna gig, men Hives på Kåren i GBG kanske slutet 90-talet är nåt av det hårigaste jag upplevt. Ingen visste vilka dom där slynglarna i frack var, men dom körde över alla som en jävla ångvält och slog väl igenom på allvar strax därefter. Min polare fick tinnitus för livet och jag hade blåklocka på båda ögon när jag vaknade dagen efter, good times...
klocka:
CcBAoKT.jpg

Jag kom precis hem från en konsert med shitkid, bra grejer :)

H
Jag personligen gillar Oris mer.
Vet inte vad det är men Tag känns själlös på något sätt. Känns lite extra komersiellt/big corporation.
Vad var det andra paketet? Har inte lyckats hitta i tråden :confused:
Haller med, Oris satsar pa produkten och gillar deras value proposition, Tag (ingen fel pa dem alls by the way), mer marketing och hype..

• Like
Reactions: M26
Ett helt perfekt inlägg i debatten, "the smutsig munners" vill man ju höra mer av :D
Har sett en del sköna gig, men Hives på Kåren i GBG kanske slutet 90-talet är nåt av det hårigaste jag upplevt. Ingen visste vilka dom där slynglarna i frack var, men dom körde över alla som en jävla ångvält och slog väl igenom på allvar strax därefter. Min polare fick tinnitus för livet och jag hade blåklocka på båda ögon när jag vaknade dagen efter, good times...
klocka:
CcBAoKT.jpg

Band på väg upp tidigt i karriären kan vara en fantastiskt upplevelse.
Såg U2 i Norge januari 1985 på "unforgettable fire tour" Grym spelning.
Var väl börjat bli stora redan men var fortfarande ett innovativt rockband som spelade i idrottshallar och på halvstora scener.
Sedan kom Live aid och Joshua tree skivan där dom gick from idrottshall till arenaband och blev vansinnigt stora. Och jag förlorade intresset.
Får plocka från några gamla skivor idag. Pre 1984

• Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp