• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LennyK

Panerai
Fick mig att tänka på en Vostok som jag såg någon gång. Googlade lite och det visade sig vara en LE till vad jag tror är Spaniens största klockforum med 75000 medlemmar. Kollade runt lite på sidan med hjälp av google-translate då min skolspanska inte är något vidare :D Sidan är slående lik Klocksnack MEN de ger sådana som oss lite större plats, deras "Lifestyle" är betydligt större OCH de har hela tiden ett LE-projekt igång dvs att man alltid har en LE att vänta på. Senaste i raden verkar vara en GMT Dykare med ett High-End Eterna 3945A urverk under huven. Vi kanske har ett och annat att lära av de spanska klockfanatikerna ;) Dock roligt att se samma kommentarer där som här, "Sluta jobba och fota nu!" KÖP!" etc :D
https://www.relojes-especiales.com/foros/
hqdefault.jpg
Låter intressant! Vi kanske hamnar där i framtiden eller vad tror du. En LE på g hela tiden... frestande
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Låter intressant! Vi kanske hamnar där i framtiden eller vad tror du. En LE på g hela tiden... frestande
Så kanske det blir. Min dröm är ju att flytta till Medelhavet/Spanien och bo i en hydda på någon strand någonstans, då kan jag hålla lite koll på dem och det känns skönt att man har någonstans att hänga på internätet då med :D
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Bra tidplan. Är inhouseverket billigare i ”inköp” än motsvarande Sellita eller ETA, bra om vi kan hålla nere kostnaderna. Det enda jag har emot det verket är att det verkar ha större andel som går några sekunder minus varje dag jämfört med 2824-2 som går stadigt plus 6-10 s/dygn.

Datum? Det vill jag ha :) deras snyggt integrerade datum med ram har alltid varit en av Supermans styrka.
Hej Jag tror de är lite billigare, tror också att det är ett bättre verk och att deras spec är satt högt, det är i i vilket fall den information jag har fått. Datum kommer givetvis på. Man kan få ner priset ytterligare någon tusing om man tar härdat mineralglas istället men jag hade föredragit safirglas
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hej Jag tror de är lite billigare, tror också att det är ett bättre verk och att deras spec är satt högt, det är i i vilket fall den information jag har fått. Datum kommer givetvis på. Man kan få ner priset ytterligare någon tusing om man tar härdat mineralglas istället men jag hade föredragit safirglas
Safirglas utan tvekan. Är själv tveksam till köp av quartzarna just pga mineralglaset. Känns nästan som standard idag och sitter ju på det mesta, även på klockor i samma prisklass som Yemas quartz.
Lite synd, hade själv gärna betalat en femhundring extra för safir.
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Safirglas utan tvekan. Är själv tveksam till köp av quartzarna just pga mineralglaset. Känns nästan som standard idag och sitter ju på det mesta, även på klockor i samma prisklass som Yemas quartz.
Lite synd, hade själv gärna betalat en femhundring extra för safir.
Problemet är de välvda safirglasen, de kostar sjukt mycket i produktion, ett platt safirglas är istort sett gratis men som sagt välvda plockar på, har sett sjuka exempel där tex Omega Speedmaster glas går på över 10.000.- och de är inte på något sett bättre än andra märkens safirglas. Håller dock med, i denna prisklass skall det vara safirglas. Detsamma gäller ju vridringen, är betydligt dyrare med safirglas på. Man vill ju hamna under 10 tusen. Återkommer snarast
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Absolut, säg till vad du vill ha så försöker jag lösa
När det gäller reservdelar så är det visarna från Stop2Go Backlight (MST.4101B.LC eller MST.4101B.LB) jag är ute efter. Jag har en Stop2Go men den har inte backlight och det hade varit så coolt att ha det! :)

Banden jag är intresserad av är antingen canvas-bandet från Classic collection Spring 2017 eller något av banden från Essence collection. Min klocka tar 20mm så det är det jag är ute efter.

Classic Spring 2017, har tyvärr inte något artikelnummer på den modellen.
Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos(3).png

Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos(4).png


Essence (MS1.41110.LD / MS1.41110.LG / MS1.41110.LP)
Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos.png

Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos(1).png
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
När det gäller reservdelar så är det visarna från Stop2Go Backlight (MST.4101B.LC eller MST.4101B.LB) jag är ute efter. Jag har en Stop2Go men den har inte backlight och det hade varit så coolt att ha det! :)

Banden jag är intresserad av är antingen canvas-bandet från Classic collection Spring 2017 eller något av banden från Essence collection. Min klocka tar 20mm så det är det jag är ute efter.

Classic Spring 2017, har tyvärr inte något artikelnummer på den modellen.
Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos(3).png

Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos(4).png


Essence (MS1.41110.LD / MS1.41110.LG / MS1.41110.LP)
Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos.png

Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos(1).png
Galet läckra dem där :woot:

När du säger att du skall byta vidare på din Gottard, det är inte så att de har någon speciell högreflekterande vit färg på dem med backlight för att visarna skall fungera som det är tänkt?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Galet läckra dem där :woot:

När du säger att du skall byta vidare på din Gottard, det är inte så att de har någon speciell högreflekterande vit färg på dem med backlight för att visarna skall fungera som det är tänkt?
Mondaine har så sjukt många snygga band. Vet inte hur kvalitén är på dem men det återstår att se.

Jag tror inte att det är någon speciell färg på tavlan, den är nog bara vanlig vit. Även om det skulle vara någon special på backlight så tror jag att det skulle fungera med den vanliga också för den vita färgen där är verkligen riktigt vit och reflekterar massor med ljus. :)
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
När det gäller reservdelar så är det visarna från Stop2Go Backlight (MST.4101B.LC eller MST.4101B.LB) jag är ute efter. Jag har en Stop2Go men den har inte backlight och det hade varit så coolt att ha det! :)

Banden jag är intresserad av är antingen canvas-bandet från Classic collection Spring 2017 eller något av banden från Essence collection. Min klocka tar 20mm så det är det jag är ute efter.

Classic Spring 2017, har tyvärr inte något artikelnummer på den modellen.
Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos(3).png

Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos(4).png


Essence (MS1.41110.LD / MS1.41110.LG / MS1.41110.LP)
Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos.png

Screenshot_2020-02-24 Mondaine ( mondaine_watch) • Instagram photos and videos(1).png
Kanske går emot strömmen och smaken är som baken och allt det där men jag tycker den ser ut som en väggklocka jag hade i köket för 20år sen.:rolleyes:
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Problemet är de välvda safirglasen, de kostar sjukt mycket i produktion, ett platt safirglas är istort sett gratis men som sagt välvda plockar på, har sett sjuka exempel där tex Omega Speedmaster glas går på över 10.000.- och de är inte på något sett bättre än andra märkens safirglas. Håller dock med, i denna prisklass skall det vara safirglas. Detsamma gäller ju vridringen, är betydligt dyrare med safirglas på. Man vill ju hamna under 10 tusen. Återkommer snarast
Annars hade plexi varit mumma på den modellen:)
 
Topp