• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Monta Mondays :D man måste ju bara älska lökiga hashtags :p

20200224_140650.jpg
 
Senast ändrad:
Vad kan det bero på att en automatisk klocka, denna Certina:
IMG_3117.JPG
känns mer än lovligt trög att vrida upp ?
Dag och datum ställs fint och lätt men själva uppvridningen är allt annat än mjuk och följsam :bored:
Förslag ?
 
Vad kan det bero på att en automatisk klocka, denna Certina:
IMG_3117.JPG
känns mer än lovligt trög att vrida upp ?
Dag och datum ställs fint och lätt men själva uppvridningen är allt annat än mjuk och följsam :bored:
Förslag ?
Hur står det till med gångreserven och så? Tippar helt enkelt på att klockan skriker efter en service, det där brukar vara ett "bra" tecken på det
 
Grymt farligt att ta med sig laptopen i sängen! Igår natt tryckte jag iväg en beställning av en Heimdallr Sharkey Tuna svart med roséguld-case. Blir spännande att se vad som (förhoppningsvis) kommer med posten!

Någon som har erfarenhet av dessa Kina-verk?

(Lånade bilder)

sandblast-tuna-can.jpg

sandblast-tuna-can.jpg
 
Bra idé, det skall kollas asap :)
Tack !
Edit: Blev snudd på skinnflådd på tummen och pekfingret när jag vred upp den <50 varv
Brukar aldrig ens dra upp upp mina automatare men det är ju samtidigt rätt mysigt, eller ja...så länge det går mjukt då förstås.
Men hur går den annars, håller tiden, gångreserv osv? Jag har haft fel förr så det kanske är något helt annat. Du får fråga @kjesul s uris (han som smyger runt i buskarna i stringisar du vet) han vet säkert :watching:

Vet inte varför jag vet men tror det var @Silverglantz som satt på Pan Europ
 
Grymt farligt att ta med sig laptopen i sängen! Igår natt tryckte jag iväg en beställning av en Heimdallr Sharkey Tuna svart med roséguld-case. Blir spännande att se vad som (förhoppningsvis) kommer med posten!

Någon som har erfarenhet av dessa Kina-verk?

(Lånade bilder)

sandblast-tuna-can.jpg

sandblast-tuna-can.jpg
Sitter ett Seiko NH35 i den va?
Japanskt verk, en riktig arbetshäst! :)
 
Brukar aldrig ens dra upp upp mina automatare men det är ju samtidigt rätt mysigt, eller ja...så länge det går mjukt då förstås.
Men hur går den annars, håller tiden, gångreserv osv? Jag har haft fel förr så det kanske är något helt annat. Du får fråga @kjesul s uris (han som smyger runt i buskarna i stringisar du vet) han vet säkert :watching:

Vet inte varför jag vet men tror det var @Silverglantz som satt på Pan Europ
Gångreserven kollar jag nu, den håller tiden bra och byter dag/datum helt som den ska. Visst är det något speciellt med att dra upp sin klocka, det är en trevlig ritual :)
 
Tillbaka
Topp