• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

M26

Rolex
2-Faktor
Nja, seger stor ju på ryska. Dock utskrivet med latinska bokstäver :)



Tycker också den ljusa var klart snyggast, såg att ägaren av Poljot24 hade gjort en video där han gick igenom klockan.

https://www.poljot24.de/en/2602w.html

Härligt med ett äkta sovjetproducerat verk också :D
Du har naturligtvis helt rätt, förstod vad du menade när jag läste om ditt inlägg och korrigerade mitt därefter :) Texten blev lite av ett antiklimax för mig som är född i forna Sovjetunionen, hade totalt missat det innan du påpekade det :oops:
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Du har naturligtvis helt rätt, förstod vad du menade när jag läste om ditt inlägg och korrigerade mitt därefter :) Texten blev lite av ett antiklimax för mig som är född i forna Sovjetunionen, hade totalt missat det innan du påpekade det :oops:

Äsch, säkert jag som skrev lite slarvigt :) Då jag är född i Juggelandet och där säger man poVeda så läste jag det först som att de hade gjort en blandning av kyriliska och latinska bokstäver :angel:

Edit: Google translate säger att det är samma som på ryska. Måste la vara bydialekten som gör att b:et låter som ett v.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Helsike vad ni skriver... Hinner ju inte läsa. Hoppade över 35 sidor nyss, hoppas jag inte missade nåt viktigt nu...

DSC_0004.JPG
Passaround på D1 Milano var nog bland de sidorna. Säg till om du är sugen, modell är inte spikat än. :)
 

Meep

Omega
Vad är det som händer? Först får jag någon slags craving efter en TT, sen följdes det upp av ett märkligt sug efter en bronsare...Så den här borde ju vara perfekt med andra ord..:)
Oris-Divers-Sixty-Five-Bi-Colour-Bico-Steel-and-Bronze-Bracelet-1.jpg

Den är riktigt fin men mig med avloppsrörshandleder sitter den inte bra, då den är så tunn...
 
Senast ändrad:
självklart, vi behöver väl få fram några alternativ för att sedan se om vi kan göra en LE för klocksnack, ja jag har byggt det på Superman Heritage 39mm, blir fyra olika varianter till att börja med så kan vi förhoppningsvis få in fler förslag för att sedan bestämma en och göra 50 st limiterade, min tanke är också att köra med inhouseverket istället.

Blir det en lyckad färgsättning så kommer inte 50 att räcka, -just saying..
Men varför inhouse på en mikro?
Blir det inte bara dyrare att köpa in och dyrare/krångligare att serva?
 

gdae

Cartier
2-Faktor

Nilas

Patek
2-Faktor
självklart, vi behöver väl få fram några alternativ för att sedan se om vi kan göra en LE för klocksnack, ja jag har byggt det på Superman Heritage 39mm, blir fyra olika varianter till att börja med så kan vi förhoppningsvis få in fler förslag för att sedan bestämma en och göra 50 st limiterade, min tanke är också att köra med inhouseverket istället.
Låter mycket intressant. Hur långt fram i tiden gäller det, mellan tummen och pekfingret?
 

AndyJ

Panerai
Vad är det som händer? Först får jag någon slags craving efter en TT, sen följdes det upp av ett märkligt sug efter en bronsare...Så den här borde ju vara perfekt med andra ord..:)
Oris-Divers-Sixty-Five-Bi-Colour-Bico-Steel-and-Bronze-Bracelet-1.jpg
Jag köpte ju en sån där utan länk begagnad för ett tag sedan. Väldigt trevlig med mörkblå tavla och roseguldsindex och visare. Kändes som affordable iaf när den var begagnad.:)
Den är riktigt fin men mig med avloppsrörshandleder sitter den inte bra, då den är så tunn...
Jag har ju sugrörsarmar så på mig sitter den bra.
IMG_20200113_153339.jpg
 

Lorier

Breitling
Lorier Gemini Chronograph - Available Soon!

Exciting news!


The Gemini will be available for purchase starting Saturday, February 22nd at 2PM New York time!


All orders will ship within 1-3 business days. While waiting, be sure to check out our new blog post on designing the Gemini, featuring brand new photos.

Dimensions
  • 39mm case diameter
  • 10mm case thickness (not incl. crystal)
  • 47mm case length / lug-to-lug
  • 20mm lug width tapers to 16mm at clasp
  • Bracelet fits up to 8-inch wrists

Specs
  • Seagull ST19 handwound mechanical movement
  • 316L marine-grade stainless steel case
  • Water resistant to 50 meters / 165 feet
  • 24-click bidirectional bezel
  • Dome plexiglass crystal
  • Swiss Superluminova BGW9 luminous
  • 316L marine-grade stainless steel bracelet with solid endlinks
  • Solid fully-articulated links secured by screw pins

gemini_trioplaceholder_1925x.jpg

Sålde slut på 8 minuter!!

Jag missade första batchen tyvärr :-(
 

Chumba

Rolex
Jag köpte ju en sån där utan länk begagnad för ett tag sedan. Väldigt trevlig med mörkblå tavla och roseguldsindex och visare. Kändes som affordable iaf när den var begagnad.:)

Jag har ju sugrörsarmar så på mig sitter den bra.
IMG_20200113_153339.jpg
Ja begagnad tycker jag den verkar affordable. Tycker bronset nästan ser ut som rose guld, en helt annan färg än andra bronsare. Dock bara sett den på bild/ video.
 
Topp