• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Chumba

Rolex
Jag köpte ju en sån där utan länk begagnad för ett tag sedan. Väldigt trevlig med mörkblå tavla och roseguldsindex och visare. Kändes som affordable iaf när den var begagnad.:)

Jag har ju sugrörsarmar så på mig sitter den bra.
IMG_20200113_153339.jpg
Ja begagnad tycker jag den verkar affordable. Tycker bronset nästan ser ut som rose guld, en helt annan färg än andra bronsare. Dock bara sett den på bild/ video.
 

AndyJ

Panerai
Ja begagnad tycker jag den verkar affordable. Tycker bronset nästan ser ut som rose guld, en helt annan färg än andra bronsare. Dock bara sett den på bild/ video.
Jag har inte haft möjlighet att jämföra den med andra bronsklockor. Gillar bronset på min mycket iaf, det passar på en klocka som ser så vintage ut att det blir patina.
Det är väl enda klockan som finns med brons i armbandet också. Oris har tydligen en egen legering av brons som inte gör huden grön.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Såg en ny handjagad vintage pilotdinka från Poljot på Insta. Limiterad till 100 vita och 100 svarta. 329€ Alltid gillat handjagade vintage pilotklockor, oftast sitter det ju ett Unitas i dem och de är alltid 42mm eller större, oftast 44mm :p Poljots variant är dock bara 38mm i diameter och 12mm tjock och dessutom badbar med 5atm WR :woot:
D42CB7A5-4111-470D-AF22-26A793E8074E.jpeg
64530616-9E96-431D-B9F2-9319B64AC61B.jpeg
Trevlig imo, trots ”missödet” med dubbla språk och latinska bokstäver o texten. Ska du köpa?
 

Chumba

Rolex
Jag har inte haft möjlighet att jämföra den med andra bronsklockor. Gillar bronset på min mycket iaf, det passar på en klocka som ser så vintage ut att det blir patina.
Det är väl enda klockan som finns med brons i armbandet också. Oris har tydligen en egen legering av brons som inte gör huden grön.
Glömde skriva att jag tycker det är riktigt snyggt.. :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
[QUOTE="Lord_tito88, post: 3220581, member: 18524
Kan du inte köpa en sån och posta i paketöppningstråden :D!?
[/QUOTE]
Återkommer när jag kommit på det mest spektakulära brottet möjligt. Sen går det av sig självt.
Ser till att tidningarna zoomar in klockan. Vi tar det därifrån sen. :blackalien:
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
hoppas kunna presentera klockorna denna vecka, att få fram klockorna tar 4 veckor men sedan tar det ju några veckor att få alla med.

Bra tidplan. Är inhouseverket billigare i ”inköp” än motsvarande Sellita eller ETA, bra om vi kan hålla nere kostnaderna. Det enda jag har emot det verket är att det verkar ha större andel som går några sekunder minus varje dag jämfört med 2824-2 som går stadigt plus 6-10 s/dygn.

Datum? Det vill jag ha :) deras snyggt integrerade datum med ram har alltid varit en av Supermans styrka.
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
4B389704-E7E1-4155-BC5F-E289750B7178.jpeg

Tokdiggar den nya från Oris. Lake Baikal
Fick mig att tänka på en Vostok som jag såg någon gång. Googlade lite och det visade sig vara en LE till vad jag tror är Spaniens största klockforum med 75000 medlemmar. Kollade runt lite på sidan med hjälp av google-translate då min skolspanska inte är något vidare :D Sidan är slående lik Klocksnack MEN de ger sådana som oss lite större plats, deras "Lifestyle" är betydligt större OCH de har hela tiden ett LE-projekt igång dvs att man alltid har en LE att vänta på. Senaste i raden verkar vara en GMT Dykare med ett High-End Eterna 3945A urverk under huven. Vi kanske har ett och annat att lära av de spanska klockfanatikerna ;) Dock roligt att se samma kommentarer där som här, "Sluta jobba och fota nu!" KÖP!" etc :D
https://www.relojes-especiales.com/foros/
hqdefault.jpg
 
Topp