• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nicke75

Patek
2-Faktor
Känns som en blandning av Navygraf och Superman, men glaset är platt va? Älskar ju det välvda safirlgaset på Superman.
Platt :)
34C64417-ACF3-4C73-AC4E-FE153EB9BA2A.jpeg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Det känns som att den inte riktigt vet vad den vill vara för något och spretar åt olika håll. En VC Aquanaut? o_O
Det går inte att ta miste på inspirationskällorna men jag tycker den är unik nog för att inte blandas ihop med de övriga. Det är ju otroligt svårt att få med Genta estetiken idag utan att påminna om ovan nämnda modeller. Det är dock min högst subjektiva mening och förstår naturligtvis att det inte är för alla :D
 
  • Like
Reactions: FOQ

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Nähä då, en Matic ligger definitivt i kikarsiktet här så spara en kepa till mig :D helst vill jag ha en röd Jacques Cousteau mössa förstås
Kunskapen är så annorlunda, har aldrig hört om Ja.. Co.. men efter googlande märkte jag att det inte var en klocka utan mitt ointresse för skola och nyheter, dock med tanke på det hela, varför jag har fastnat så mycket för micro tråden är eran sjukt breda kunskap av klockor och framförallt micro märken. Jag som jobbar med detta är så långt ifrån denna kunskap och detta skall ju ändå vara mitt jobb. Sedan ser jag mer praktiska saker som ni inte har min kunskap på men när jag ligger ju i underläge helt klart och då lägger jag all min vakna tid till klockor
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Kunskapen är så annorlunda, har aldrig hört om Ja.. Co.. men efter googlande märkte jag att det inte var en klocka utan mitt ointresse för skola och nyheter, dock med tanke på det hela, varför jag har fastnat så mycket för micro tråden är eran sjukt breda kunskap av klockor och framförallt micro märken. Jag som jobbar med detta är så långt ifrån denna kunskap och detta skall ju ändå vara mitt jobb. Sedan ser jag mer praktiska saker som ni inte har min kunskap på men när jag ligger ju i underläge helt klart och då lägger jag all min vakna tid till klockor
Vadå vakna tid? Jasså du sover du, det får du jobba bort :D.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Kunskapen är så annorlunda, har aldrig hört om Ja.. Co.. men efter googlande märkte jag att det inte var en klocka utan mitt ointresse för skola och nyheter, dock med tanke på det hela, varför jag har fastnat så mycket för micro tråden är eran sjukt breda kunskap av klockor och framförallt micro märken. Jag som jobbar med detta är så långt ifrån denna kunskap och detta skall ju ändå vara mitt jobb. Sedan ser jag mer praktiska saker som ni inte har min kunskap på men när jag ligger ju i underläge helt klart och då lägger jag all min vakna tid till klockor
haha äsch då, så där ska du inte behöva tänka. Tycker själv att det är jättekul att du hoppar in med dina kunskaper och rör om i grytan lite. Vi är alla här för att vi älskar klockor, inte mer komplicerat än så egentligen :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Kunskapen är så annorlunda, har aldrig hört om Ja.. Co.. men efter googlande märkte jag att det inte var en klocka utan mitt ointresse för skola och nyheter, dock med tanke på det hela, varför jag har fastnat så mycket för micro tråden är eran sjukt breda kunskap av klockor och framförallt micro märken. Jag som jobbar med detta är så långt ifrån denna kunskap och detta skall ju ändå vara mitt jobb. Sedan ser jag mer praktiska saker som ni inte har min kunskap på men när jag ligger ju i underläge helt klart och då lägger jag all min vakna tid till klockor
Ett tag efter jag köpt min första Rolex 1994 tyckte jag att jag kunde hyfsat mycket om klockor. Idag skrattar jag åt den stollen :)
 
Topp