• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kunde inte hålla med mer, skeleton är en styggelse och det finns INGA undantag.

Tur jag inte e ensam, känns så jäkla wish alt Thailändsk badstrand
Nonsens, den här från D1 Milano är ju hur cool som helst :)
D1_Milano_-_01-SKRJ02-Front_1024x1024.png

Panerai som är ett enda märke får en egen avdelning men den här tråden får inte det...
https://klocksnack.se/threads/paneristi-sweden-ny-avdelning.129152/#post-3248173
Ja det förvånar mig inte dugg tyvärr.
Mycket märkligt att vi inte ens får återkoppling på frågan som vi ställde i somras angående ett subforum för micros. En mycket stor och bred scen som ständigt växer i världen och tråden här växer nog fortast på hela forumet. Svar lovades efter semestern, sades dock ej efter vilket års semester.
@Leben hur går det med den återkopplingen?

Heads up!
Nu kommer chansen.
Någon i tråden som är sugen på en
Squale MICRO-LE?
Funderar på att avyttra min nämligen och kommer förmodligen att ångra mig som vanligt :)
Ser gärna att den hamnar hos en trådfantast.
Skicka pm vid intresse.

Denna var riktigt bra alltså, riktigt bra jobbat ni som tog fram den och tack till @Nilas som släppte iväg den! :D

20200312_204843.jpg

Panerai som är ett enda märke får en egen avdelning men den här tråden får inte det...
https://klocksnack.se/threads/paneristi-sweden-ny-avdelning.129152/#post-3248173
Oj, ja det var verkligen märkligt. Det är ju bara ett enda märke som sagt..:wideyed:
Ska varje enskilt märke som är lite mer välkänt ha en helt egen avdelning nu? :facepalm:

Med det sagt så tycker jag iofs att det är bra att det bara finns en mikrotråd och inte en helt egen mikro-avdelning att hålla koll på. Nu scrollar man bara tråden och sen vet man att man inte missat något. :happyhappy:

Kunde bli det trevligaste subforumet! ;)

Men som vissa varit inne på tidigare är det kluvet. Vi riskerar att tappa trådens själ. Det fina OT-tugget som ackompanjerar klockbilder och det rena klocksnacket.
Själv så tror jag att alla trådarna i ett eventuellt subforum hade behållt samma själ som denna tråden. Det är ju fortfarande vi i tråden som hade brukat dom andra trådarna och då kan det bara bli rock n roll :D. Lite lättare att hitta bara.

Ja det förvånar mig inte dugg tyvärr.
Mycket märkligt att vi inte ens får återkoppling på frågan som vi ställde i somras angående ett subforum för micros. En mycket stor och bred scen som ständigt växer i världen och tråden här växer nog fortast på hela forumet. Svar lovades efter semestern, sades dock ej efter vilket års semester.
@Leben hur går det med den återkopplingen?

tycker ändå det är rätt gött med allt samlat i en tråd. Smidigt kolla igenom under dagen, lätt att söka tillbaka. Föredrar det nog såhär, WUS har ju affordableforum och rätt rörigt med en miljon trådar om allt möjligt när en vill hitta något specifikt :)

Senast ändrad:
gruppo gamma är grymma, riktigt bra pris med på denna med tanke på verk. En av mina favoritmärken i avseende finish och inovation i brons. Blir sugen på denna nu igen, valde avstå titta mkt när jag såg annonsen då jag visste det skulle ske hehe ;)

härliga köp senaste tiden med tacticon med, för den är väll kvar? :)
Tänkte mig denna som substitut till Panerai Bronzo (vars pris jag aldrig skulle lägga på en klocka). Men denna står mycket bra på egna ben! :) Ja, nu i mars har det blivit denna, Tactico och en Damasko:D. Dock tre ut, tre in!

Nu hoppas vi kronan inte dyker lika långt ner som denna kan göra så jag har råd att köpa när den väl släpps. Vi har fått, hör och häpna, produktbilder på Halios Fairwind, denna tänkte jag välja! Inte dåligt :)

Fairwind blå dykare.jpg

Den är ganska fin.

Vänder börsen uppåt är jag nog dum nog att köpa den här också:

Fairwind blå ståldykare.jpg

Senast ändrad:
tycker ändå det är rätt gött med allt samlat i en tråd. Smidigt kolla igenom under dagen, lätt att söka tillbaka. Föredrar det nog såhär, WUS har ju affordable och rätt rörigt med en miljon trådar om allt möjligt när en vill hitta något specifikt :)
Svårt att jämföra med WUS då denna tråden är ljusår bättre och det pga alla störtsköna brukare som förgyller tråden. Tror inte det hade blivit mer rörigt utan tvärt om men jag brukar som sagt oftast ha fel :D

Tänkte mig denna som substitut till Panerai Bronzo (vars pris jag aldrig skulle lägga på en klocka). Men denna står mycket bra på egna ben! :) Ja, nu i mars har det blivit denna, Tactico och en Damasko:D. Dock tre ut, tre in!

tyckte mycket om min brons jag hade även fast den såldes (flipparsjukans baksida...) möjligtvis liite stor men de bärs ändå bra. Den du har är ju betydligt tunnare. Rankar Gruppo gamma högt, fanns inte ett enda fel i kvalité på den jag hade. Allt var perfekt. Och bra substitut för bronzo som kostar en hundra ggr mer med :pompus:

Du får gärna hojta till vid ev flipp, gäller nog båda jag nämnde :)

Tillbaka
Topp