• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

tyckte mycket om min brons jag hade även fast den såldes (flipparsjukans baksida...) möjligtvis liite stor men de bärs ändå bra. Den du har är ju betydligt tunnare. Rankar Gruppo gamma högt, fanns inte ett enda fel i kvalité på den jag hade. Allt var perfekt. Och bra substitut för bronzo som kostar en hundra ggr mer med :pompus:

Du får gärna hojta till vid ev flipp, gäller nog båda jag nämnde :)
Ja, jag läste två eller tre recensioner om märket i i sig och tänkte att de mest hypade märket. Men är verkligen positivt överraskad, kan inte hitta några flaws på denna, alls!

Ska aldrig säga aldrig, men har tänkt försöka lugna ned flippandet. Om inte annat så står du absolut först i kön:angel:

Hur är det med klockbudget nu när det är osäkra tider? Även om den galna delen av mig (som gillar att köpa och sälja klockor) vill köpa klockor så börjar den inre rösten påminna om världen utanför och att det KAN se annorlunda ut om några månader. Ett exempel är att kronan kan falla lite för mycket för att det ska vara kul. Eller att branscherna man jobbar i går ner på sparlåga och inkomster faller bort.

Kanske helt deprimerande tankar men visst måste man tänka på sådant också. Dvs kommer någon någonsin köpa min Chopard? Det behöver ingen göra men det är numera förutsättning för att köpa allt det där som jag "inte har råd" med.

Nu hoppas vi kronan inte dyker lika långt ner som denna kan göra så jag har råd att köpa när den väl släpps. Vi har fått, hör och häpna, produktbilder på Halios Fairwind, denna tänkte jag välja! Inte dåligt :)

Fairwind blå dykare.jpg

Den är ganska fin.

Vänder börsen uppåt är jag nog dum nog att köpa den här också:

Fairwind blå ståldykare.jpg
Riktigt bra, gillar den nedersta!

Hur är det med klockbudget nu när det är osäkra tider? Även om den galna delen av mig (som gillar att köpa och sälja klockor) vill köpa klockor så börjar den inre rösten påminna om världen utanför och att det KAN se annorlunda ut om några månader. Ett exempel är att kronan kan falla lite för mycket för att det ska vara kul. Eller att branscherna man jobbar i går ner på sparlåga och inkomster faller bort.

Kanske helt deprimerande tankar men visst måste man tänka på sådant också. Dvs kommer någon någonsin köpa min Chopard? Det behöver ingen göra men det är numera förutsättning för att köpa allt det där som jag "inte har råd" med.
Jag tycker synd om många vänner som är osäkra på deras anställningar i utsatta branscher. För egen del kör jag eget bolag och jobbar 100% digitalt, så effekten har istället blivit att fler hört av sig senaste veckan än senaste tre månaderna. Men oavsett bransch, jobb och andra parametrar så bör man försöka hålla (eller spara ihop) tre bruttolöner om allt går åt skogen nu.

Ja, jag läste två eller tre recensioner om märket i i sig och tänkte att de mest hypade märket. Men är verkligen positivt överraskad, kan inte hitta några flaws på denna, alls!

Ska aldrig säga aldrig, men har tänkt försöka lugna ned flippandet. Om inte annat så står du absolut först i kön:angel:

Så säger jag med ibland och vips så är alla flippade en månad senare typ :D

Men brons är ju roligt ha ett tag och se patinan växa fram plus bra bandklocka, om du ej provat är AW canvas grymt trevliga band om du stöter på ett!

Senast ändrad:

Fördelen med affordables är att de redan är billiga från start så den faktiska värdeminskningen i kronor och ören är relativt liten även om man kapar 50%. ;) Jag är själv väldigt impulsiv när det kommer till klockhandlandet och har stor respekt för folk som står fast vid sina principer om en ut/en in, fasta klockbudgetar osv. men ibland kliar det så förbannat i köpfingret och då är det skönt att veta att man kan köpa och sälja sina affordables med minimala förluster. :)

Jag hoppas nästan du slipper sälja den för det löjligt låga priset.

Jag hoppas nästan du slipper sälja den för det löjligt låga priset.

Jo det är där de hamnar som begagnade, tyvärr, men sånt är livet. Fördelen är att jag kan köpa en MM igen så småningom för det priset. Jag har kanske tillfälle att köpa mig en raritet som har bitit sig fast i huvudet i flera månader. En Superman såklart :) Har provat den, lagt bud, dragit tillbaka bud men nu måste jag nog köpa den. Annars försvinner den också till Frankrike om den hamnar på auktion.

Jo det är där de hamnar som begagnade, tyvärr, men sånt är livet. Fördelen är att jag kan köpa en MM igen så småningom för det priset. Jag har kanske tillfälle att köpa mig en raritet som har bitit sig fast i huvudet i flera månader. En Superman såklart :) Har provat den, lagt bud, dragit tillbaka bud men nu måste jag nog köpa den. Annars försvinner den också till Frankrike om den hamnar på auktion.
Kan man dra tillbaka bud ?

Är delägare i ett företag som säljer provanalyser, bland annat för ett visst virus... Behöver inte oroa mig för det ekonomiska eller att jobbet försvinner, däremot är arbetstempot just nu lite väl högt. :confused:

Kan nog bli svårt att sälja dyrare klockor om ekonomin tankar, vilket den ser ut att göra. :(

• Like
Reactions: mao
Min hälsar trevlig fredag och en riktigt fin helg! :)

upload_2020-3-13_10-31-59.jpeg
Men! Jag är på jakt efter en sån här inför stundande 80-talsfest. Det är märklig tillgång på dem. Ena dagen kostar de 400:- och finns lite överallt. Nästa dag kostar de 800:- och finns bara hos okänd handlare som knappt har ett kontantkort som telenummer...

Vet någon i tråden var jag får tag på en för vettig peng?

Men! Jag är på jakt efter en sån här inför stundande 80-talsfest. Det är märklig tillgång på dem. Ena dagen kostar de 400:- och finns lite överallt. Nästa dag kostar de 800:- och finns bara hos okänd handlare som knappt har ett kontantkort som telenummer...

Vet någon i tråden var jag får tag på en för vettig peng?
Minns tyvärr ej vartifrån jag beställde min. Jag betalade 23 dollar, Men lycka till :)

Tillbaka
Topp