• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon alla klockälskare!
Hamiltonmåndag idag.
Kämpa på där ute det finns ett slut på detta, tänk på det! Vi ska bara ta oss igenom.
Ta hand om er!
1AE987AE-BF13-4EA8-A751-4BA0A9B85393.jpeg

Ja visst kan man ju det. Tror dock att många är beredda att betala över sina tillgångar för att glänsa lite och det oavsett om det gäller klocka bil eller hus t.ex. Då är det ju bra med lån, ja eller inte.
Det kostar att ligga på topp.
Jo, så är det nog, fast inte alltid. Jag måste ha ett jobb för att fixa att betala lån, fast jag har bara ett lån på huset och inget annat. Det känns visserligen skönt att inte betala för bil, studielån, tv, kylskåp och chartersemestern nu som många andra kanske ångrar nu när arbetslösheten kryper närmare.

Jo, så är det nog, fast inte alltid. Jag måste ha ett jobb för att fixa att betala lån, fast jag har bara ett lån på huset och inget annat. Det känns visserligen skönt att inte betala för bil, studielån, tv, kylskåp och chartersemestern nu som många andra kanske ångrar nu när arbetslösheten kryper närmare.
Håller med. Givetvis så har dom flesta lån på något och jag med. Däremot så behöver jag inte sälja av någon extremt dyr handledsprydnad för att klara mig. Kan också bero på att jag inte har något dyrt att sälja :D. Tittar man på dom "spekulations-ur" som nu verkar säljas så kan det nog vara lite oro hos en del innehavare känns det som.

Håller med. Givetvis så har dom flesta lån på något och jag med. Däremot så behöver jag inte sälja av någon extremt dyr handledsprydnad för att klara mig. Kan också bero på att jag inte har något dyrt att sälja :D. Tittar man på dom "spekulations-ur" som nu verkar säljas så kan det nog vara lite oro hos en del innehavare känns det som.
Bra köpläge på Rolex nu, eller snart. Antalet (nyskapade) annonser på dem här har la aldrig varit fler, känns det som?

Man funderar ju lite på vad det kommer innebära för besöksantalet på KS? Lär väl vara en och annan ”klockentusiast” som känner sig klar nu när man inte längre med självklarhet kan tjäna pengar på denna hobby.
I så fall ökar nog kvaliteten!

Vet inte om jag är knäpp, men jag tänker köp en klocka snart. Håller som bäst på med en av de roligare aktiviteterna: bestämma sig!

”Lyckan är inte att nå sitt mål, lyckan är att vara på väg.”, som Ingvar Kamprad sa.

I så fall ökar nog kvaliteten!

Vet inte om jag är knäpp, men jag tänker köp en klocka snart. Håller som bäst på med en av de roligare aktiviteterna: bestämma sig!

”Lyckan är inte att nå sitt mål, lyckan är att vara på väg.”, som Ingvar Kamprad sa.
För mig är det roliga med hobbyn just att det finns något i varje prisklass. Dvs alltid köpläge. :cigar: Men med det sagt räknar jag med att gå back på varje köp och det har jag alltid gjort.

För mig är det roliga med hobbyn just att det finns något i varje prisklass. Dvs alltid köpläge. :cigar: Men med det sagt räknar jag med att gå back på varje köp och det har jag alltid gjort.
Samma här. Som mest. Nej, knappt så jag vill tänka på det. Men det är femsiffrigt på en klocka i alla fall. God damn. Men nu ser vi framåt! Sitter och kollar affordables nu! :))

Sett en hel del Spinnaker Hull i tråden på sistone. Fina klockor minsann. Hur bärs dem för en som trots längd har ganska små handleder? Går i köpartankar så om nån funderar på att släppa en så hör gärna av er på PM.

Sett en hel del Spinnaker Hull i tråden på sistone. Fina klockor minsann. Hur bärs dem för en som trots längd har ganska små handleder? Går i köpartankar så om nån funderar på att släppa en så hör gärna av er på PM.
Otroligt bekväma, nu har jag iofs ganska stor handled...
Är själv ute efter en med röd tavla om någon skulle ha en över :)

Tillbaka
Topp