• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Patineringen kommer rätt så långsamt om du inte provocerar fram den på något sätt.
I första steget blir den mattare och inget särskild mera.
Går alltid att enkelt polera den till ursprungsskicket.
Kan färga av sig lite på huden om du blir svettig (du blir lite grön) men inte på kläder o.l.
IMG_9642.JPG

"Du blir lite grön"
Jo tjena, den gick jag också på.

Hej Bullen, jag har ett problem !

Jag huserar dagligen i ett entusiastfora på nätet, närmare bestämt i en klocktråd om 'Micromärken och affordables". Jag tar god tid på mig... funderar och dividerar. Köper gör jag först efter mången & lången tankevälta, säljer gör jag typ aldrig.

Alla andra härinne typ köper och säljer varenda dag så jag blir alldeles snurrig i huvudet och det gör mig konfys...
Hjälp... Vad ska jag göra ?
Hej Equilibrium!
Problemet du beskriver är egentligen inget problem alls. Det är helt normalt att göra både och. Många känner nog som du angående detta men man måste försöka förstå hur andra tänker angående sina val av klocka. Det bästa är om du försöker berätta för någon vuxen om detta, om du inte vågar berätta för någon i din närhet så kan du alltid ringa anonymt på stödlinjen för klockmissbruk.
Mvh Bullen

Corona viruset härjar och Invicta släpper en snygg klocka. Apokalypsen är här :dead:

Såg att den fanns för 116€ (med rabattkod) på Invictas EU sida inklusive frakt. Blev lite sugen :rolleyes:
Haha, håller med om att det är lite spooky nästan. 116 euro är ungefär vad jag betalde från Jomashop momsat och klart. Slå till säger jag! :cigar:

Ja, tjena, den såg ju väldigt trevlig ut.... var är världen påväg? :p

Plötsligt händer det! :D

Denna är ju billigare! Bara dra ett par varv med kontorstejp runt på morgonen, kör hårt!
ED3B6738-2DEF-4250-AF36-386EB3138EF4.jpeg
Har en i garaget:D
Det kan faktiskt vara ett realistiskt mål för 2021 :)
Alltså... först tyckte jag den var horribelt ful.
Efter det... började jag tycka synd om den.
Nu... vill jag äga en !

Med andra ord är jag irreversibelt gravt mentalt störd.
Just det där med störningen är nog nästan mer regel än undantag här haha, skulle va kul att se en här i tråden

Har den också "glidelock" som oceanking har? Är enda sättet att få tag i en oceanking som jag börjat snegla mot att beställa via deras hemsida i Usa?
Tyvärr inget glidelock. Dock rätt många microjusteringsr. Japp, dom har inga återförsäljare oinom EU :( jag lyckades få tag på min Triumph begagnad.

Nya på idag, trodde jag skulle vilja ha länken direkt men blir nog gummi på denna. Men vill ha ett mörkblått, några förslag på bra gummin?
EBC55623-C798-493A-AF0A-DC9DCE1005E2.jpeg
345EF77B-DAB4-409C-99CC-136B0D7CA6FF.jpeg

Återstår se om lite nytt affordable kommer imorgon med, men då snarare grönt är skönttema :)
Barton Elite, alltid Barton Elitegummi:)
Hur många gånger ska jag behöva säga det! :p

Är det 20 elr 22 på den där?
Jag har ett 22 Navy blue liggandes ;)

@Jockinho vad är dina intryck av Ventusen hittills?
Jag var på väg att beställa länken, den låg länge och skramlade i varukorgen!
Själv kör jag massproducerat generiskt idag, det funkar det med.
41D7219D-A1E6-40AC-8ACD-50C874E2ED8F.jpeg
9FE3E0BE-DD4B-4EAD-A136-57DBB4E72CB7.jpeg

Bara bra! Tycker finishen på boett och dess former är riktigt vass, inte alltid jag gillar blå tavlor men denna är trevlig. De feta index och visarna är goa med, perfekt storlek med. Väldigt nöjd!

körde lite Certina med på morgonen :)
3855FCB5-D844-4179-94C8-530510A8881B.jpeg

Bara bra! Tycker finishen på boett och dess former är riktigt vass, inte alltid jag gillar blå tavlor men denna är trevlig. De feta index och visarna är goa med, perfekt storlek med. Väldigt nöjd!

körde lite Certina med på morgonen :)
3855FCB5-D844-4179-94C8-530510A8881B.jpeg
Den där är bra!
Ang Ventus så tänkte jag att jag inte skulle gilla visarna, med de går ju så fint ihop med indexen & inget jag störde mig på alls! Kör hårt!

Tillbaka
Topp