• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den är riktigt lyckad. Om inget annat så klockren för eventuell moddning. Vet du hur stor urtavlan är? Kanske går att använda sig av Seiko AM tavlor till denna som man kunde till tidigare pro diver :)
Har aldrig gett mig i kast med att modda så har inte koll men folket på WUS verkar vara i farten. Såg att någon satt på ett kupat plexi vilket var riktigt läckert.

Ska man behöva ha det här paketet oöppnat i lastbilen hela dagen?:)
3ACA69E8-2AD2-4D0D-AB64-448D9676AC0F.jpeg

Den är riktigt lyckad. Om inget annat så klockren för eventuell moddning. Vet du hur stor urtavlan är? Kanske går att använda sig av Seiko AM tavlor till denna som man kunde till tidigare pro diver :)
Tänkte samma och googlade runt lite. Hittade en tråd på WUS där de slutligen kom fram till att tavlan är större så att det inte går att modda lika enkelt som Pro Diver. Däremot så går det att modda glaset som @CptSlow skrev och den har inte heller Invicta-loggan på sidan av boetten.

Tänkte samma och googlade runt lite. Hittade en tråd på WUS där de slutligen kom fram till att tavlan är större så att det inte går att modda lika enkelt som Pro Diver. Däremot så går det att modda glaset som @CptSlow skrev och den har inte heller Invicta-loggan på sidan av boetten.
Exakt, den är extremt clean för att vara en Invicta. Inga blaffiga loggor eller inskriptioner någonstans. Den gula Invictarotorn är väl enda plumpen men den ser man inte när klockan är på armen så det får vara ok.

Det var synd.. Även om den är clean så hade det varit väldigt trevligt om man kunde hitta delar att modda med. Om man använder en chapter ring så kanske det hade fungerat med en något mindre tavla? Man får nog avvakta lite och följa trådarna på WUS. Förmodligen kommer även någon av de bolag som göra AM delar att göra några större tavlor.

Hej tråden... Jag har ett angenämt men högst tråkigt bekymmer... :) Sålde min Rlx OP och har nu behovet av en affordable klocka för att fylla saknaden.. Budget är max 10kSEK. Har spanat på Squale 50 atm, Oris 65 (beg.), Sinn 556i (beg), Evant Decodiver, ChrWard C65 Vintage MkII etc. och kan inte ritigt besämma mig. Vill helst att klockan är c.a 40mm samt har datum. Finns gulurtavla så hade det varit fräsigt :) Tar tacksamt emot förslag.

Tillbaka
Topp