• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Chansade vilt ,och drog hem en Parnis
Från den officiella hemsidan parnis.org
Väldigt positiv till kvaliteten
Verkar stämma att dom tillverkar olika kvalitetnivåer efter kundkrav
På denna är iaf allt toppen
Och expressfrakt utan tull funkade också precis lika bra som dom utlovade.
47529217-631A-4336-8AB9-32830175E873.jpeg
Jag har varit väldigt nöjd med mina också, över förväntan kvalitetsmässigt

• Like
Reactions: PCB
Vet inte om detta är rätt tråd att fråga detta i.. Men när jag spänner åt armbandet, så "skrapar" spännet emot ovandelen på den delen av armbandet som har alla hål i sig.
Kan jag undvika detta på något sätt? För jag förstår inte hur jag skulle kunna undvika det?
Förstår ni hur jag menar med min usla förklaring? :confused:

För det känns ju inte så roligt att skrapa upp ett helt nytt armband som jag nu gjort. :grumpy:

Vet inte om detta är rätt tråd att fråga detta i.. Men när jag spänner åt armbandet, så "skrapar" spännet emot ovandelen på den delen av armbandet som har alla hål i sig.
Kan jag undvika detta på något sätt? För jag förstår inte hur jag skulle kunna undvika det?
Förstår ni hur jag menar med min usla förklaring? :confused:

För det känns ju inte så roligt att skrapa upp ett helt nytt armband som jag nu gjort. :grumpy:
Finns det något vasst på spännets insida? Låter märkligt att det skrapar upp ett armband så snabbt annars

Det finns ju en kant på spännet, men det är inte vasst när jag drar fingret över den liksom.
Och kanten hade nog inte gått att göra "mindre" vass om jag säger så.
Kanske är lite halvdassig kvalite på armbandet?
Vågar inte uttala mig om kvaliteten på ditt armband men nåt låter knasigt. Vad är det för armband?

Hatar armbandet, gillar tvåton dock :D
Smaken är som baken. Dock gillar jag nödvändigtvis inte armbandet på just den här klcokan, also combon. Men i sin ensamhet diggar jag armbandet och tror att det skulle sitta bra på nåt mer fläskigt/"manligt"

Edit: Jag diggar också tvåton men är inget pvd-fan istället ;)

Känns som Baltics dykare kan bli riktigt bra!
6296CBF5-5CA5-4EE1-98E5-E7B0A9865ACE.jpeg
Den verkar ruskigt trevlig. Känns lite som att bor är extra populärt just nu också med både denna och nya DH.

Edit: iofs är det kanske ännu mer inne att göra vintageinspirerade dykare för tillfället. Känns som att det kryllar av dem, både på mikrofronten men också reissues från större tillverkare. Ett tema som faller mig 100% i smaken

Fan vad det smärtar att läsa den här tråden när man har totalt köpstopp....

Edit: Nån här måste ju nypa Steinhart GMT:n på k&s. Sjukt rimligt prissatt i förhållande till ålder. Jag hade lätt köpt den om det inte vore för köpstoppet

Edit: Nån här måste ju nypa Steinhart GMT:n på k&s. Sjukt rimligt prissatt i förhållande till ålder. Jag hade lätt köpt den om det inte vore för köpstoppet

Edit 2: Köpa den och köra passaround? ;)

Morgontrött tydligen. Kan inte skilja på Ändra och Citera, my bad

Dom är ruggigt bra. Sålde ju min men nästan så jag funderar på att slå till igen :). Tror många utanför denna tråden är lite rädda för pöbeln på forumet när det gäller Steinhart, tyvärr.

Dom är ruggigt bra. Sålde ju min men nästan så jag funderar på att slå till igen :). Tror många utanför denna tråden är lite rädda för pöbeln på forumet när det gäller Steinhart, tyvärr.
Ja, och ändå är just nu 3 stycken (o1gmt, vintageGMT och OVM39) till försäljning här :chicken:. Önskar att de tar fram lite fler modeller i 39 mm (min o1gmt39 stannar i samlingen, används rätt mycket), 42 mm med sina raka bandhorn passar inte mej riktigt tycker jag. Så jag passar på passarounden. Håller också på att sälja min VintageGMT...

Tillbaka
Topp