• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jo, men tänkte mest att det säkert är en hel del som hänger på låset när han öppnar. I vissa nätbutiker så reserveras en vara om du lägger den i korgen medan man hos andra måste slutföra köpet innan varan är din, dvs. att den kan ta slut från det att man påbörjar beställningen till dess att man hinner slutföra. Eddie lever dessutom kvar i 1995 och verkar ha något eget system där han övervakar ordrarna i realtid och stänger ner webbshoppen när kvoten är fylld för att därefter hantera allting manuellt som jag förstått det. :facepalm:

Ja det verkar onekligen en smula omständigt efter vad man hör. Han har ju varit i gamet ett tag så något måste han göra rätt men är väl inte riktigt up to date på den punkten. :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: HSK

RobinK

Omega
2-Faktor
Kör en chansning här, hoppas det är OK. Har ni förslag på dykare från mikromärken som inte är så höga? Jag tycker ofta det märks på mikron att de är lite "billigt" framställda genom att casen är väldigt bulkiga och ogenomtänkta i hur de bärs.

Frågan blir helt enkelt; har ni några tips på schyssta automatiska mikrodykare, som inte är 14-15-16+mm tjocka, utan mer åt det slimma "mitten 2000 tal-seamaster 300" hållet?

EDIT: Och om detta är en vanligt förekommande/uttjatad fråga, säg gärna till och referera till tidigare svar :)
 
Senast ändrad:

Jungelbobo

Cartier
Vilket jäkla fynd ändå!
Klocklåda + gratis munskydd! Givet köp! :D
21067855781198020488.jpg
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Kör en chansning här, hoppas det är OK. Har ni förslag på dykare från mikromärken som inte är så höga? Jag tycker ofta det märks på mikron att de är lite "billigt" framställda genom att casen är väldigt bulkiga och ogenomtänkta i hur de bärs.

Frågan blir helt enkelt; har ni några tips på schyssta automatiska mikrodykare, som inte är 14-15-16+mm tjocka, utan mer åt det slimma "mitten 2000 tal-seamaster 300" hållet?

EDIT: Och om detta är en vanligt förekommande/uttjatad fråga, säg gärna till och referera till tidigare svar :)
NTH Barracuda är ganska slimmade.
11,5 mm.
 

Hjelm

Rolex
Kör en chansning här, hoppas det är OK. Har ni förslag på dykare från mikromärken som inte är så höga? Jag tycker ofta det märks på mikron att de är lite "billigt" framställda genom att casen är väldigt bulkiga och ogenomtänkta i hur de bärs.

Frågan blir helt enkelt; har ni några tips på schyssta automatiska mikrodykare, som inte är 14-15-16+mm tjocka, utan mer åt det slimma "mitten 2000 tal-seamaster 300" hållet?

EDIT: Och om detta är en vanligt förekommande/uttjatad fråga, säg gärna till och referera till tidigare svar :)
Monta Oceanking, Baltic aquascaphe, meraud Bonaire, Halios Seaforth är några jag kommer på rak arm :)
 

RobinK

Omega
2-Faktor
Halios är alltid svårt att hitta tyvärr. Monta gör fantastiska klockor som motsvarar prislappen i min mening. Sen har du orion calamity som är riktigt tunn :)
Det talar väl endast för dem tänker jag, det måste ju innebära att de är värda att hålla kvar i :)
Ja Monta känns verkligen som riktigt bra kvalitet för priset baserat på att skinande recensioner de verkar få!
Baltic och Orion var nya för mig. Ska helt klart kikas på.
Tack igen Hjelmen! (Pancoren tickar på perfekt fortfarande och jag är fortfarande lika kär i pistaschtavlan! ;))
 

Hjelm

Rolex
Det talar väl endast för dem tänker jag, det måste ju innebära att de är värda att hålla kvar i :)
Ja Monta känns verkligen som riktigt bra kvalitet för priset baserat på att skinande recensioner de verkar få!
Baltic och Orion var nya för mig. Ska helt klart kikas på.
Tack igen Hjelmen! (Pancoren tickar på perfekt fortfarande och jag är fortfarande lika kär i pistaschtavlan! ;))
Härligt att höra! Bara att posta lite nu när våren kommer då det är en grym sommarklocka :)
 

RobinK

Omega
2-Faktor
Kört på Ventus hela helgen, känns riktigt bra faktiskt! Presterar hittils -4sek / 24h, klart godkänt med andra ord :)
IMG_20200426_202534__01.jpg
Den var ju skapligt snygg! Brons och grön är en glödhet kombo som jag önskar det fanns fler av!
Härligt att höra! Bara att posta lite nu när våren kommer då det är en grym sommarklocka :)
Får bli bättre på att posta lite! Sitter på handleden i skrivande stund :D
 

RobinK

Omega
2-Faktor
Det var länge sedan jag bidrog med något. Jag hade någon sorts paus några veckor och sedan tog det lika lång tid att läsa ikapp. Det står inte stilla här inne.

Här kommer en liten bildkavalkad från helgen med bandbyten och en söndagsseiko.
IMG_3149.jpg
IMG_3150.jpg
IMG_3153.jpg
IMG_3169.JPG
IMG_3170.jpg
IMG_3171.jpg
Jäklar vilket schysst case (och innehåll) för banden! Lite snyggare än att ha allt nedslängt i en låda..
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Det var länge sedan jag bidrog med något. Jag hade någon sorts paus några veckor och sedan tog det lika lång tid att läsa ikapp. Det står inte stilla här inne.

Här kommer en liten bildkavalkad från helgen med bandbyten och en söndagsseiko.
IMG_3149.jpg
IMG_3150.jpg
IMG_3153.jpg
IMG_3169.JPG
IMG_3170.jpg
IMG_3171.jpg

Trevlig samling! Gillar också ditt band-case/fodral. Vart har du köpt det?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kan rekommendera SNE497 om du vill prova en solar, riktigt nöjd med med min. Väntar hem en stålshroud från Yobokies som lär göra klockan ännu bättre.
Har haft en SBBN031 och det är en annan liga helt klart (enligt mig) men vill du testa innan eller bara inte lägga så stor summa så är det helt klart ett bra alternativ :)

Roligare med bilder
20200414_191301.jpg

20200331_150904.jpg




SBBN031
20200103_151451.jpg

Lagt in en wtb så får jag se, gillar fortfarande dessa ändå. Street är billig, 2.5k och tycker visarna ser härligt feta ut samt grå tavla är fint. Den andre är ju en homage men föredrar nog stålshroud då det också är mer i linje med en Tuna jag vill ha senare isf men tror din och denna ”street” delar shroud så går ju modda. Samt quartz är att föredra. Vill prova och se om formatet gillas iaf.
E96C5894-1C60-4C26-B0AE-5BEF47E9A7FE.jpeg


0FD6ACF2-5EFB-44BA-8A67-72F9B062519C.png
 
Senast ändrad:

Norp

Rolex
2-Faktor
Lagt in en wtb så får jag se, gillar fortfarande dessa ändå. Street är billig, 2.5k och tycker visarna ser härligt feta ut samt grå tavla är fint. Den andre är ju en homage men föredrar nog stålshroud då det också är mer i linje med en Tuna jag vill ha senare isf men tror din och denna ”street” delar shroud så går ju modda. Samt quartz är att föredra. Vill prova iaf och se om formatet gillas iaf.
E96C5894-1C60-4C26-B0AE-5BEF47E9A7FE.jpeg


0FD6ACF2-5EFB-44BA-8A67-72F9B062519C.png
Ja precis, tanken är att min ska se ut som denna . Var först inne på den gråa som du la upp bild på men sen visade @KlockTotte mig Malex mod och då blev det till att testa :D
 
Topp